Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türkiye, AB'nin gıda kampanyasına dahil oldu

Avrupa Birliği çatısı altında faaliyet gösteren Avrupa Gıda Güvenliği Otoritesi'nin (EFSA) tüketicilerin gıda konusunda bilinçli seçimler yapabilmeleri amacıyla 2020 yılından beri 'Safe2Eat' başlığı altında düzenlediği iletişim kampanyasına, bu yıl Türkiye de dahil oldu.

ABONE OL
Gizem CENGİL/ANKARA, (DHA)

Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamaya göre; önceki yıllarda sadece Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkelere açık olan ve 2025'ten itibaren aday ülkelerin de yer alabildiği iletişim kampanyası ile tüketicilere gıda konusunda bilimsel verilere dayalı güncel bilgiler ışığında yol gösterilerek, bilinçli tercihler yapmalarının sağlanması ve gıda israfının önüne geçilmesi amaçlanıyor.

'50 MİLYONDAN FAZLA AVRUPALI BİLİNÇLENDİ'

2024 yılında Avrupa genelindeki hedef kitlenin yüzde 45'inden fazlasına ulaşan kampanya kapsamında, sosyal medya ve diğer iletişim kanalları üzerinden verilen mesajlar yoluyla 50 milyondan fazla Avrupalı tüketicinin gıda güvenilirliği konusunda bilinçlenmesi sağlandı. Söz konusu ankete göre; kampanya aynı zamanda tüketicilerin satın alma tercihinde bulunurken, gıda güvenilirliğini ön planda tutma yönünde davranış değişikliğine gitmelerine de neden oldu. Avrupalı tüketiciler kampanya sayesinde gıda güvenilirliği konusunda daha anlaşılır ve daha net bilgilere sahip olduklarını, olası risklerin önlenmesine yönelik de bilgi düzeylerinin arttığını dile getirdi.

TÜRKİYE KATILIMCI ÜLKE OLARAK YER ALDI

Bu yılki 'Safe2Eat' kampanyasında Arnavutluk, Avusturya, Belçika, Bosna Hersek, Çekya, Estonya, Finlandiya, Hırvatistan, İrlanda, İspanya, İtalya, Karadağ, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi, Kuzey Makedonya, Letonya, Lüksemburg, Macaristan, Norveç, Polonya, Romanya, Slovakya ve Yunanistan ile birlikte Türkiye de katılımcı ülke olarak yer aldı. Kampanya kapsamında yıl boyu hem AB düzeyinde hem de katılımcı ülke bazında geniş kapsamlı etkinlikler gerçekleştirilecek. Kampanyanın resmi internet sitesi üzerinden verilecek mesajlar ile duyarlılıklarının artırılması planlanan tüketicilerin, hazırlanacak eğitim materyalleri ile de bilgilendirilmeleri hedefleniyor. Sosyal medya kampanyaları ile de '#Safe2EatEU' etiketi kullanılarak tüketiciler arasında etkileşimin artırılması amaçlanıyor. 

Diğer Haberler

  1. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın Çocuk YouTube kanalı yayına başladı
  2. Özgür Özel Kağıthane'de konuştu
  3. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Libya Başkanlık Konseyi Başkanı Menfi ile görüştü
  4. Bakan Fidan, Nijerli mevkidaşı Sangare ile görüştü
  5. İnfaz düzenlemelerini de içeren '11'inci Yargı Paketi', TBMM Genel Kurulu'nda kabul edildi
  6. Sudan Egemenlik Konseyi Başkanı El Burhan yarın Türkiye'ye geliyor
  7. Ümit Özdağ: Açıklanan zammın hiçbir şeyi karşılamaya imkanı yok
  8. CHP'li Başarır: Bu kadar düşük bir rakamı kimse beklemiyordu
  9. TBMM Başkanı Kurtulmuş, DSP Genel Başkanı Aksakal'ı kabul etti
  10. Özgür Özel Silivri'de Ekrem İmamoğlu'nu ziyaret etti

© Copyright 2025

DHA