Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türkiye, Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun 2027 dönem başkanlığına seçildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin küresel ulaştırma politikasının en önemli etkinliği kabul edilen Uluslararası Ulaştırma Forumu’nun 2027-2028 dönem başkanlığına seçildiğini bildirdi.

ABONE OL
ALMANYA, (DHA)

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Almanya'nın Leipzig kentinde devam eden 2026 Uluslararası Ulaştırma Forumu'nda Türkiye'yi temsil etti. Forum kapsamında Türkiye, ITF 2027-2028 dönem başkanlığına seçildi. Uraloğlu, Türkiye’nin bu önemli görevi üstlenmekten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Bakan Uraloğlu, burada gerçekleştirdiği konuşmasında öncelikle Almanya'nın Leipzig kentinde araçla yapılan saldırıda hayatını kaybedenler için taziyelerini iletti.

‘TÜRKİYE; BÖLGELERİ, PAZARLARI VE İNSANLARI BİRBİRİNE BAĞLAYAN STRATEJİK BİR MERKEZDİR’

Uraloğlu, Türkiye’nin ulaştırma vizyonu hakkında da açıklamada bulundu. Bakan Uraloğlu, Türkiye'nin 1953 yılında ITF'in kurucu üyeleri arasında yer aldığını ve 2009 yılında da başkanlık görevini başarıyla yürüttüğünü hatırlattı.

Türkiye’nin jeopolitik önemine dikkati çeken Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Türkiye; Avrupa, Asya ve Orta Doğu’nun kesişim noktasında sadece bir transit ülke değil, bölgeleri, pazarları ve insanları birbirine bağlayan stratejik bir merkezdir. Bu konum, bize kıtalar arasında dayanıklı ve kesintisiz ulaştırma bağlantıları sağlama sorumluluğu yüklemektedir. Küresel tedarik zincirlerinin yeniden şekillendiği bu dönemde; jeopolitik riskler, iklim değişikliği ve dijital dönüşüm ulaştırma politikalarını yeniden tanımlıyor.”

‘TÜRKİYE DAYANIKLILIK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK İLKELERİNİ MERKEZE ALACAK’

Türkiye’nin otoyollardan yüksek hızlı demir yollarına, limanlardan lojistik merkezlere kadar devasa yatırımlar gerçekleştirdiğini belirten Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu projelerinin küresel ticaret için önemini vurguladı.

Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin Dönem Başkanlığı süresince dayanıklılık ve sürdürülebilirlik ilkelerini merkeze alacaklarını ifade etti. Uraloğlu, konuşmasının sonunda ITF üyeliğine kabul edilen Gana, Panama ve Peru'yu tebrik ederek, tüm meslektaşlarını Kasım ayında Türkiye’de gerçekleştirilecek olan COP31 ulaştırma gündemi etkinliklerine davet etti.

Diğer Haberler

  1. Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Kadir İnanır’ın vefatı sonrası başsağlığı mesajı
  2. Bakan Uraloğlu: 15 gemimiz güvenli şekilde Basra Körfezi'nden ayrılmıştır
  3. Bakan Bayraktar, Bulgaristan Enerji Bakanı Petrova ile görüştü
  4. Bakan Çiftçi: Geçici koruma kapsamındaki yabancılara çalışma izni muafiyeti getirildi ​
  5. Cumhurbaşkanı Erdoğan: 1 yılda yaptığımız ihracatı artık 1 ayda yapıyoruz
  6. AK Parti 33'üncü İstişare ve Değerlendirme Toplantısı başlıyor
  7. CHP’li Kaya: Çocuklarımızın geleceğini hiçbir yapıya teslim etmeyeceğiz
  8. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: En düşük emekli maaşında Meclis'imiz gerekli çalışmayı yapacaktır
  9. Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Özel Güvenlik Günü ve Haftası mesajı
  10. Özgür Özel: Kayyımdan sonra binaları geride bıraktık, yürüyoruz

© Copyright 2026

DHA