Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Klima şikayetleri bir haftada yüzde 400 arttı

Yaz mevsiminde hissedilen  bunaltıcı sıcakların artmasıyla yaşam alanlarında serin hava isteyenlerin klima ve vantilatör arayışları da hız kazandı. Şikayetvar, tüketicilerin klima satın alımında dikkat edilmesi gereken noktaları ve en çok şikayet edilen konuları derledi. Verilere göre klima şikayetleri son bir haftada yüzde 400 artış gösterdi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)

Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıktığı, bazı şehirlerde sıcaklık rekorlarının kırıldığı bugünlerde evlerde ve ofislerde klima kullanımı artıyor. Yaz aylarında yaşamın ayrılmaz bir parçası olan klimalarla ilgili şikayetler de bu dönemde artış gösteriyor. Şikayetvar tüketicilerin konuyla ilgili en çok şikayet ettiği konuları bir araya getirdi. Klima montajında yaşanan sorunlar, tüketicilerin en çok dile getirdiği sorun olurken, yetkili servislerin verilen randevuya zamanında gelinmemesi ya da hiç gelinmemesi en çok şikayet edilen bir diğer konu olarak öne çıktı.

BİR HAFTADA 800 ŞİKAYET GELDİ

Şikayetvar verilerine göre, temmuz ayının ikinci ve üçüncü haftası karşılaştırıldığında klimalarla ilgili şikayetler yüzde 400 arttı. Platforma sadece bir haftalık sürede klimalarla ilgili 800’e yakın şikayet ulaştı. Şikayetvar’ın haftalık değişim raporuna göre vantilatör-hava serinleticilerle ilgili şikayet artış oranıysa yüzde 74’lere ulaştı. 2021’in ilk 6 ayında klimalarla ilgili Şikayetvar’a ulaşan şikayetlerin yüzde 42’sinin çözüme kavuşturulduğu kaydedildi.

KLİMAYLA İLGİLİ EN ÇOK NELERDEN ŞİKAYET EDİLİYOR?

Kullanıcıların klima şikayetlerini oluşturan başlıklar ise, “Klima montajında sorun yaşanması, yetkili servisin randevuya gelmemesi, klimanın yeterince soğutmaması, servisin ürün arızasında ilgisiz ve yetersiz kalması, cihazın alındıktan çok kısa bir süre sonra arızalanması, ürünün su akıtması, klimanın çok sesli çalışması, müşteri temsilcisinin ürün hakkında yeterli bilgi vermemesi, servisin fahiş fiyat istemesi ve üründe karşılaşılan ana kart sorunu” olarak sıralandı.

Diğer Haberler

  1. ‘Böbrek hastalığı riski taşıyanlar protein tozu kullanmadan önce mutlaka hekime danışmalı'
  2. Prof. Dr. Özlü’den 'sessiz katil' uyarısı: Soludukça kanınızda yerini alıyor
  3. 'Makyaj, hormonlar ve beslenme yetişkinlerde akne alarmı veriyor'
  4. 2025'te MHRS üzerinden 388 milyon 95 bin 539 randevu alındı
  5. ‘Bacak ağrısı kalp damarlarında tıkanıklığın habercisi olabilir’
  6. Alüminyum kabıyla yuttuğu hap, 4 yıl sonra akciğerinden çıkarıldı
  7. 'Şeffaf plaklar günlük yaşamı kısıtlamıyor'
  8. MSB: Hava Kuvvetleri'ne ait uçakla Adana'dan Malatya'ya karaciğer grefti ulaştırıldı
  9. ‘D vitamini fazlalığı, organ ve vücut sistem hasarına yol açabilir’
  10. ‘Türkiye’de her 100 çocuktan 10’unda disleksi görülüyor’

© Copyright 2025

DHA