Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türkiye'de yetişkinlerin yüzde 79'u mobil oynuyor

Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynarken, mobil oyuncuların yüzde 49,2 ile en çok aksiyon-macera türü oyunları tercih ettikleri görüldü. Ayrıca mobil oyuncuların bir günde mobil cihazlarından ortalama 4 saatten fazla zaman geçirdikleri tespit edildi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)

Medya takip kurumu Ajans Press, mobil oyunlar ile alakalı basına yansıyan haber adetlerini inceledi. Ajans Press’in dijital basın arşivinden derlediği bilgilere göre bu yıl mobil oyunlar ile alakalı 714 haber çıkışı olduğu görüldü. En çok konuşulan haber başlıkları incelendiğinde ise yerli oyun firmasının 1,8 milyar dolara satılmasının son 2 ayın en çok konuşulanı olduğu görüldü.

Ajans Press’in, AdColony & Global Web Index ortak verilerinden elde ettiği bilgilere göre, Türkiye’deki yetişkinlerin yüzde 79’u mobil oyun oynadığı saptandı. Mobil oyuncuların yüzde 49,2 ile de en çok aksiyon-macera türünü tercih ettikleri görüldü. Araştırma 21 ülkeyi kapsarken, Türkiye’deki mobil oyunlarla ilgili tüm verileri ortaya koyduğu saptandı. Böylelikle tüm internet kullanıcıların yüzde 84’ünün en az bir cihaz ile mobil oynadığı kaydedildi. Oyun oynayan yetişkinlerin de yüzde 81,7’sinin kadın, yüzde 76,5’inin ise erkek olduğu belirlendi. Türkiye’deki mobil oyun meraklılarının kişisel ilgi alanlarına göz atıldığında, film-sinema, müzik, teknoloji, yeme-içme ve haberler/güncel olayların başı çektiği görüldü.

Diğer Haberler

  1. Savunma Sanayii Başkanı Görgün: Kendi kanatlarımızla 'Hürkuş' olacağız
  2. Web3 ve GameFi ekosisteminde yeni iş birliği
  3. ASELSAN'dan elektronik harp sistemi: EJDERHA
  4. Yapay zeka, kitap okuma alışkanlıklarını değiştiriyor
  5. SAP Innovation Day etkinliğinde, inovasyon ile büyüme için bulut ve yapay zekanın gücü konuşuldu
  6. Büyükelçi Koray Ertaş, Londra Oyun Festivali kapsamında resepsiyon verdi
  7. “Yapay zeka ekonomisi 10 yılda 20 kat büyüme potansiyeli barındırıyor”
  8. MediaMarkt, BlindLook’la iş birliğini başlattı
  9. ‘Sen Yeter Ki Yap’ yarışması için geri sayım başladı
  10. Teknosa, İstanbul’daki iki mağazasını daha dijitalleştirdi

© Copyright 2024

DHA