Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Aracından inene 180 bin, ambulansa yol vermeyene 46 bin lira ceza geliyor

TBMM'de bu hafta görüşülmesi beklenen Trafik Kanunu'ndaki Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifine göre, sürücülere kesilen trafik cezaları, hatanın tekrarlanması halinde kademeli olarak artacak. Yeni düzenlemeye göre, rahatsız edecek şekilde gürültü çıkaran sürücülere 16 bin lira para cezası uygulanacak, trafikte saldırı amacıyla aracından inenlere 180 bin lira para cezası kesilirken, sürücünün 60 gün süreyle ehliyetine el konulacak; araçlar ise 30 gün süreyle trafikten menedilecek. Seyir halinde cep telefonuyla konuşanlara 5 bin lira ceza kesilirken, ölümlü ya da yaralanmalı trafik kazalarında olay yerinden ayrılan sürücülere 1 yıldan 3 yıla kadar hapis cezası verilecek. Yeni düzenlemeyle ilgili konuşan Trafikte Haklarım Derneği Başkanı Yasemin Usta, "Aşırı hızla ilgili bir kere hız limitinin artmasındaki oranlara göre kademeli bir artış olacak. Maalesef hala ambulansa yol vermede sorunlar yaşanıyor, görüyoruz zaman zaman medyaya da yansıyor. Onun da cezası 46 bin lira olacak, ciddi artışlar var. Bunların etkisini biz kısa bir sürede trafik kazalarının düşmesiyle birlikte hepimiz şahit olacağız " dedi.

EN SON VİDEOLAR

  1. Karadeniz Sahil Yolu’nda zincirleme kaza sonrası yangın; 3 ölü, 4 yaralı
  2. 'Safranbolu Üzüm Sirkesi' coğrafi işaret tescili aldı
  3. Samsun'da, Ukrayna’ya ait Kamikaze İHA parçası bulundu
  4. ‘İznik Mirası ve Duvarların Dili’ sergisi Üsküdar'da açıldı
  5. RTEÜ’de mezuniyet coşkusu; 54 yaşında iki ana dalda birinci oldu
  6. Oto galeriye silahlı saldırı kamerada; çok sayıda araca kurşun isabet etti
  7. Süper Loto’nun 1 milyar 98 milyon TL’lk rekor ikramiyesi sahibini buldu
  8. Erhan Karaal'ı kaçıran şüphelilerin Kocaeli'de yakalandığı görüntüler ortaya çıktı
  9. Ankara Üniversitesi'nden, kanser hastaları için sanal gerçeklik gözlüğü
  10. Hem diyaliz hemşiresi hem ralli pilotu

© Copyright 2026

DHA