Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Arıtma tesisi planlanan sürede tamamlanamayınca Gerede Çayı’ndaki kirlilik bitmedi

Bolu’nun Gerede ilçesinden Karabük’ün Eskipazar ilçesine kadar 288 kilometre boyunca 100’ü aşkın köyden geçen Gerede Çayı’nda, Deri ve Karma Organize Sanayi Bölgesi’ndeki fabrikaların boşalttığı zehirli atıkların oluşturduğu kirlilik, yaklaşık 10 yıldır sürüyor. 2021 yılında yapımına başlanan ve 2023’e kadar bitirilmesi planlanan arıtma tesisi inşaatı tamamlanamadı. Gerede ve Eskipazar Halkı Çevre Katliamına Dur Platformu Sözcüsü Mehmet Emin Aslan, kanserojen içerikli, ağır metal, krom içerikli endüstriyel suyun Filyos’tan Karadeniz’e kadar döküldüğünü belirterek, “31 Ekim 2023 tarihinde arıtma tesisinin tamamlanarak artık burada temiz su akma garantisini devlet bize verdi. 31 Ekim tarihine kadar bekledik. Bitiremedik, dediler. 6 ay uzatma istediler. 31 Mart 2024’e kadar süre istediler. Bu zamanda da bitmedi. Yaz sonu, yıl sonu ifadeleri kullanmaya başladılar. Halk bunu kabul etmiyor” dedi.

EN SON VİDEOLAR

  1. Rehabilitasyon merkezinde otizmli çocuğa şiddet kamerada
  2. Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz: Elektrik dağıtımında 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var
  3. Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi başladı
  4. Karadeniz Mayın Karşı Tedbirleri Görev Grubu aktivasyon faaliyetleri gerçekleştirildi
  5. MKE anti-dron mühimmatı, hedefleri vurdu
  6. İskender Pala’nın kaleme aldığı ‘Şiirin Sultanları’ okurlarla buluştu
  7. 22 dakikada Pi sayısının virgülden sonraki 5 bin basamağını ezbere okudu
  8. Lise öğrencileri, atık elektronik eşyalardan akıllı mikroskop üretti
  9. Küre Dağları Milli Parkı'ndaki yaban hayatı fotokapanla görüntülendi
  10. Gelibolu Sualtı Parkı'nda tarihi batıklar Derin Miras projesi ile korunacak

© Copyright 2026

DHA