Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Aşırı sıcaklar böbrek taşı mevsimini de açtı

Kavurucu sıcakların vücutta yarattığı sıvı kaybı, böbreklerde taş oluşmasına ya da var olan taşların büyüme riskini de artırıyor. Böbrek taşı olan hastaların özellikle dikkatli olması gerektiğini vurgulayan Türk Böbrek Vakfı Böbrek Nakli ve Üroloji Uzmanı Dr. Serkan Akıncı, sıvı tüketimine dikkat edilmesi gerektiğini kaydetti. TBV Başkanı Timur Erk ise en idealinin su tüketimi olduğunu ama içindeki mineraller sebebiyle maden suyunun da sıvı alımına eklenmesi gerektiğini söyleyerek uyardı: “Maden suyu tüketimi, içerdiği sodyum bikarbonat nedeniyle günde 3 küçük şişeyi geçmemeli. Sodadan ise uzak durulmalı çünkü sodaya sodyum bikarbonat sonradan ekleniyor ve tuz oranı çok daha yüksek."

EN SON VİDEOLAR

  1. BALMEK kursiyerlerinin el emeği ürünleri sergilendi
  2. Kadir İnanır için Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde tören
  3. MSB'den Kara Kuvvetleri'nin 2 bin 235'inci yılına özel klip
  4. Midyat mutfağı ve el sanatları, kadın emeğiyle turizme kazandırılıyor
  5. Üniversite öğrencilerinden GPS sinyali olmadan çalışan İHA
  6. Ayı ile 3 yavrusu Kösedağ'ın zirvesinde dronla görüntülendi
  7. İHA teknolojisi eğitimi için Türkiye’yi seçen Ekaterina, takımıyla dünya 3’üncüsü oldu
  8. Diyalize bağlı geçen 30 yıldan sonra hem böbreğine hem de özgürlüğüne kavuştu
  9. İzmirli şampiyon judocuların hedefi Avrupa'da madalya
  10. Muğla'da üretilen yaban mersini ihraç ediliyor, turistler dalından topluyor

© Copyright 2026

DHA