Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Depremden sonra hayat durdu ama diyalizler durmadı

Türkiye’yi yasa boğan depremlerden, bölgede yaşayan binlerce kronik böbrek yetmezliği hastası da etkilendi. 11 ilde haftada üç gün aralıksız diyalize girmesi gereken 8 binden fazla hastanın yaklaşık bini, çevre illere transfer edilerek tedavileri bir gün bile aksatılmadan sürdürüldü. Depremde ezilme (crush) sendromu sonucu gelişebilen ve birkaç hafta da olsa diyaliz tedavisi gerektiren akut böbrek yetmezliği vakalarının ise ne kadarının kronik hasta olabileceği henüz bilinmiyor. Türk Böbrek Vakfı Başkanı Timur Erk, Sağlık Bakanlığı’nın koordinasyonunda, bölgeye 10 üniteli bir diyaliz merkezi kurmak üzere seferber olduklarını söylerken; Yönetim Kurulu Üyesi ve Nefroloji Uzmanı Prof. Dr. Mehmet Şükrü Sever ise çocukların crush sendromu açısından erişkinlere göre daha avantajlı olduğunu ve bu nedenle böbrek yetmezliği tablosundan daha fazla korunduğunu vurguladı.

EN SON VİDEOLAR

  1. BALMEK kursiyerlerinin el emeği ürünleri sergilendi
  2. Kadir İnanır için Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde tören
  3. MSB'den Kara Kuvvetleri'nin 2 bin 235'inci yılına özel klip
  4. Midyat mutfağı ve el sanatları, kadın emeğiyle turizme kazandırılıyor
  5. Üniversite öğrencilerinden GPS sinyali olmadan çalışan İHA
  6. Ayı ile 3 yavrusu Kösedağ'ın zirvesinde dronla görüntülendi
  7. İHA teknolojisi eğitimi için Türkiye’yi seçen Ekaterina, takımıyla dünya 3’üncüsü oldu
  8. Diyalize bağlı geçen 30 yıldan sonra hem böbreğine hem de özgürlüğüne kavuştu
  9. İzmirli şampiyon judocuların hedefi Avrupa'da madalya
  10. Muğla'da üretilen yaban mersini ihraç ediliyor, turistler dalından topluyor

© Copyright 2026

DHA