Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

İklim krizi böbrekleri de tehdit ediyor

Türk Nefroloji Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mustafa Arıcı, tüm dünyayı tehdit eden iklim krizinin en çok böbrekleri etkilediğini söyledi. Arıcı, "Normalin üzerinde seyreden mevsim sıcaklıkları, susuz kalmaya bağlı olarak böbrek hastalıklarında da artışa yol açıyor. Ayrıca çevre kirliliği ve temiz suya erişim zorluğu da bir etken. İklim krizi en çok böbrekleri vuruyor" diye konuştu. Arıcı çoğu zaman hastaların hastane tuvaletlerini kullanmak istememesi nedeniyle idrar testini yaptırmadığını bunun da böbrek hastalıklarının erkenden tespit edilmesini engellediğini vurguladı. Prof. Dr. Mustafa Arıcı, "Hasta herhangi bir sebepten kontrole gittiğinde idrar testleri 'üvey evlat' muamelesi görür. Çünkü çoğu hasta hastane tuvaletini kullanmak istemez ya da bir sürü ileri tetkik yapılır, idrar testine gerek duyulmaz. Oysa basit bir testle böbrek hastalıklarının erkenden tespiti mümkün" dedi.

EN SON VİDEOLAR

  1. Bodrum’da taksi ile motosikletin çarpıştığı kazada ölü sayısı 2'ye çıktı
  2. BALMEK kursiyerlerinin el emeği ürünleri sergilendi
  3. Kadir İnanır için Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi'nde tören
  4. MSB'den Kara Kuvvetleri'nin 2 bin 235'inci yılına özel klip
  5. Midyat mutfağı ve el sanatları, kadın emeğiyle turizme kazandırılıyor
  6. Üniversite öğrencilerinden GPS sinyali olmadan çalışan İHA
  7. Ayı ile 3 yavrusu Kösedağ'ın zirvesinde dronla görüntülendi
  8. İHA teknolojisi eğitimi için Türkiye’yi seçen Ekaterina, takımıyla dünya 3’üncüsü oldu
  9. Diyalize bağlı geçen 30 yıldan sonra hem böbreğine hem de özgürlüğüne kavuştu
  10. İzmirli şampiyon judocuların hedefi Avrupa'da madalya

© Copyright 2026

DHA