Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Toplu ulaşımın geleceğine elektrikli araçlar damga vurdu

Dünyada toplu taşımacılık sektörünün en büyük kuruluşu olan Uluslararası Toplu Taşıma Birliği'nin (UITP) küresel zirvesi 85 ülkeden katılımcılarla İspanya'nın Barselona kentinde yapıldı. Çok sayıda Türk firmanın da katıldığı zirvede, toplu ulaşımda geleceğin teknolojisi olarak elektrikli araçlar ön plana çıktı. Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği'nin Kıdemli Direktörü Kaan Yıldızgöz, "Dünya'da Paris İklim Anlaşması'nın gerektirdiğini 1,5 derecelik sıcaklık artışını sabit tutmak istiyorsak her yıl küresel sera gazı emisyonlarında 7.6 bir azaltmaya gitmemiz gerekiyor. Bu azaltmaya gitmek için fosil yakıtlı araçlardan elektrikli ya da çevre dostu yakıt kullanan araçlara geçmemiz gerekiyor. Bu noktada otobüs taşımacılığı çok kritik. Dünyada toplu ulaşıma baktığınızda yüzde 83'ü otobüs taşımacılığı ile gerçekleşiyor. Bu açıdan biz otobüs taşımacılığında dizel yakıt kullanımından fosil yakıt kullanımından elektrikli araçlara doğru geçişi görüyoruz" dedi.

EN SON VİDEOLAR

  1. Songül, ablasının gözü önünde darbedilip, kaçırıldı
  2. Rehabilitasyon merkezinde otizmli çocuğa şiddet kamerada
  3. Elder Yönetim Kurulu Başkanı Erdeniz: Elektrik dağıtımında 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı var
  4. Emlak Konut Anahtar Fikirler Zirvesi başladı
  5. Karadeniz Mayın Karşı Tedbirleri Görev Grubu aktivasyon faaliyetleri gerçekleştirildi
  6. MKE anti-dron mühimmatı, hedefleri vurdu
  7. İskender Pala’nın kaleme aldığı ‘Şiirin Sultanları’ okurlarla buluştu
  8. 22 dakikada Pi sayısının virgülden sonraki 5 bin basamağını ezbere okudu
  9. Lise öğrencileri, atık elektronik eşyalardan akıllı mikroskop üretti
  10. Küre Dağları Milli Parkı'ndaki yaban hayatı fotokapanla görüntülendi

© Copyright 2026

DHA