Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türk bilim insanları gıda zehirlenmesini önleyecek sensör geliştirdi

Koç Üniversitesi Biyoentegre Mikrocihazlar Laboratuvarı araştırmacıları, gıdaların tazeliğini cep telefonundaki bir uygulama ile anında gösterebilecek bir sensör geliştirdi. Dr. Levent Beker ve Dr. Emin İstif'in ekibiyle yürüttüğü ve TÜBİTAK tarafından da yaklaşık 500 bin TL'lik iki ayrı fon ile desteklediği sensörle ilgili çalışmanın makalesi, dünyanın en önemli bilim dergilerinden Nature'da da yer aldı. Buna göre et, tavuk, balık gibi ürünlerin paketinin içine yerleştirilen yaklaşık 50 kuruş büyüklüğündeki minik bir çip üzerinde yer alan sensör, cep telefonu tarafından da algılanıyor ve telefona yüklenen bir uygulama ile tek bir tuşa basarak etin tüketim açısından tehlikeli olup olmadığı saniyeler içinde anlaşılabiliyor.

EN SON VİDEOLAR

  1. 73 yaşındaki kadını, kendisini yeğeni olarak tanıtıp dolandıran şüpheli ile arkadaşı, İstanbul'da yakalandı
  2. Kayınpederinden ilham aldı, Van Gölü'nün tek kadın kaptanı oldu
  3. Ankara, NATO’ya hazırlanıyor
  4. Malatya'da CHP'nin yeni il yönetimi, kapıyı çilingire açtırarak içeri girdi
  5. 12 yaşındaki 12 arkadaş, bisikletleriyle sokak sokak dolaşıp, 3 ayda 40 poşet çöp topladı
  6. Hatay'da fotokapana çizgili sırtlan takıldı
  7. Sarıkamış Harekatı'nda kurulan Müfreze Birliği ile başlayan kayağın belgeselini çektiler
  8. 'Yer altı sularını yenilenebilir hale getiremedik'
  9. Teknolojiden uzak, anılara yakın; köy evinde 70'lere yolculuk
  10. Çanakkale'de 'Kalpli Göl' bu defa pembe renge bürünmedi

© Copyright 2026

DHA