Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Türkiye'de Tip 2 diyabet vakaları artıyor; şeker tüketimi dünya ortalamasının üzerinde

İzmir Buca Seyfi Demirsoy Eğitim ve Araştırma Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzm. Dr. Can Akçura, Tip 2 diyabet vakalarının Türkiye'de hızla arttığına dikkat çekip, "Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre dünya çapında kişi başına yıllık şeker tüketimi 24 kg civarında. Türkiye'de yapılan araştırmalarda da bunun 2024 verilerine göre 35 kilogram olduğunu tespit ettik. Yani dünya ortalamasının üzerinde bir şeker tüketim oranımız var" dedi.

EN SON VİDEOLAR

  1. MSB: Ülkemizin yardım elini Venezuela'ya ulaştırıyoruz
  2. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, Dünya Belediyeler Birliği Başkanlığı'na seçildi
  3. Şalvarlarla pedal çevirip, yöresel müzikler eşliğinde kilo veriyorlar
  4. Babalık davası reddedilen Ankaralı Necla'nın, Trump ile görüşme talebi
  5. Leyla'nın amcasına 'kasten öldürme'den ağırlaştırılmış müebbet
  6. İzmir'de imece usulü dayanışmayla nişan sevinci
  7. 3 yıl okulun tek öğrencisiydi; nakil sonrası 32 arkadaşıyla karne heyecanı yaşadı
  8. Öğretmenlerinin desteğiyle aştıkları kekemelik sorununun ardından okula yeniden bağlandılar
  9. Ortaokul öğrencileri hava temizleyen sokak lambası geliştirdi
  10. BCN College ‘Vizyon 2027’ lansmanını gerçekleştirdi

© Copyright 2026

DHA