Malatya'da 147 bin öğrenci karne aldı
Malatya'da 147 bin öğrenci karne aldı
Recep BAĞDAT/MALATYA,(DHA)- MALATYA'da 2025-2026 eğitim öğretim yılının tamamlanmasının ardından147 bin 22 öğrenci karne heyecanı yaşadı.
Okullarının son gününde kent genelinde öğrenim gören 153 bin 430 öğrenciden 147 bin 22 öğrenci karne heyecanı yaşadı. Battalgazi ilçesinde bulunan Cengiz Topel İlk Okulu'nda karne programı düzenlendi. Programa Malatya Valisi Seddar Yavuz, Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Sami Er, İlçe belediye başkanları, kaymakamlar, kurum ve kuruluş müdürleri, öğrenciler, öğretmenler ve veliler katıldı.
Programda konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Behçet Bakır, 6 Şubat 2023 depremlerinde 895 okulun kullanılamaz hale geldiğini belirterek, şunları söyledi:
''2025-2026 eğitim öğretimin tamamlanması ilimizde 153 bin 430 öğrenciden 147 bin 22'si karne almaya hak kazanmıştır. Kentte toplam 877 okulda 13 bin 136 öğretmen eğitim öğretime katkı sundu. 6 Şubat 2023 depremleri sonrası kent genelinde 77 yeni okul 12 güçlendirme çalışması olmak üzere 1443 derslik karşılığında 89 eğitim yatırımı hizmete girdi. 877 okulda 13 bin 136 öğretmen eğitim öğretime katkı sunmuştur. 6 Şubat depremleri sonrası ilimizde 77 yeni okul 12 güçlendirme çalışması olmak üzere toplam 89 eğitim yatırımı hizmete girmiştir. Bunun karşılığında 1443 yeni derslik kazandırıldı. 6 Şubat depremleri öncesinde kentte 6 bin 177 derslik bulunurken yaşanan afet sonrası yapılan eğitim yatırımları sonrasında bu rakamı toplam 6 bin 725'e yükseltmiş bulunuyoruz. Böylece kaybedilen derslik sayısına oranla kazanılan derslik sayısı oranı yüzde 61'e yükselttik."
Yapılan konuşmaların ardından protokol üyeleri öğrencilerin karne heyecanına ortak oldu.
FOTOĞRAFLI