Son dakika tüketici haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan tüketici gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan tüketici haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 3.045 tuketici haberi bulunmuştur.
Parasını ödediği ürününü alamayınca zincir marketten şikayetçi oldu
Kayseri'de Şemsettin Andaç, bir zincir marketten aldığı 2 elektrikli bisikletten birinin ücretini ödemesine rağmen kendisine teslim edilmediği gerekçesiyle tüketici hakem heyetine başvurdu. Hakem heyeti tarafından verilen kararda, "Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaşması olarak kabul edilemeyeceğinden tüketici talebinin kabulü gerektiği kanaatine varılmıştır" denildi.
Hepsiburada, Drone ile teslimatı test ediyor
İSTANBUL, (DHA) - Hepsiburada, ana destekçisi olduğu SDN Summit’in ilk gününde üzerinde çalıştığı Drone teslimatını ilk kez tanıttı. Test uçuşunun yapıldığı alanı ziyaret eden Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, projeyle ilgili bilgi alarak başarı dileklerini iletti. Etkinlikte, Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin’in de ana konuşmacılardan biri olarak yer aldı.
Blockchain teknolojisi kripto para birimlerinin ötesine geçti
UEZ Sapanca 2024’ün ikinci gününde ikinci panelin sponsorluğunu Bitexen üstlendi. Bitexen CEO’su Alphan Göğüş, blockchain teknolojisinin hızla geliştiğini ifade ederek, bunun kripto para birimlerinin de ötesine geçerek finansal sistemi tümden etkileyeceğini söyledi.
Yüksek enflasyon dünya genelinde önemli bir mücadele alanı oluyor
UEZ Sapanca 2024'ün 'Global Ekonomi İçin Yeni Bir Gelecek Arayışı' başlıklı üçüncü panel HSBC sponsorluğunda gerçekleşti. Panelde konuşan HSBC Türkiye CEO'su Selim Kervancı, tüm dünyada etkili olan yüksek enflasyonun önemli bir mücadele alanı olduğunu kaydetti.
En çok kiralama teknoloji ürünlerinde yapılıyor
Dünyada ve Türkiye’de elektronik atık sorunu hızla artarken elektronik atıkları azaltmanın tek yolunun ürünlerin kullanım ömrünü uzatmak olduğunu söyleyen Kiralabunu şirketi Kurucu Ortağı Elif Kapıcı kiralanan ürünlerin çoğunun teknoloji alanında yapıldığını belirterek “En çok kiralanan ve kullanılan ürünler arasında telefonlar, tabletler, bilgisayarlar ve giyilebilir cihazlar gibi teknoloji ürünleri yer alıyor, mevsimsel olarak da bu talepler değişebiliyor” dedi.
Ticaret Bakanlığı'ndan 'IBAN kiralama' uyarısı
Ticaret Bakanlığı, IBAN kiralama ilanları başta olmak üzere sosyal mühendislik dolandırıcılığına karşı vatandaşları uyararak; bir banka hesabının maddi menfaat karşılığında başka kişiler tarafından kullanılmasına izin vermenin 'Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Kanunu'na göre suç teşkil ettiğini bildirdi.
“Halving sonrası kripto ekosistemi istikrara ve inovasyona odaklanacak”
Kripto ekosisteminin yakından takip ettiği Bitcoin yarılanması, 19 Nisan’ı 20 Nisan’a bağlayan gece yarısı tamamlandı. Yarılanmanın ardından 66 bin dolar seviyelerini kazanan Bitcoin’e ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Gate.io Küresel Büyüme Direktörü Kafkas Sönmez, “Yarılanma, Bitcoin’in enflasyon karşıtı doğasını ve programatik, merkeziyetsiz yapısını bir kez daha kanıtladı. Kripto ekosistemi şimdi istikrara ve inovasyona odaklanacak” diye konuştu.
Bakan Bolat: Fırsatçılara, stokçulara izin vermeyeceğiz
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, "Daha zam haberi duyulmadan, gündeme alınmadan fiyatları artıranlar da maalesef oluyor. Ticaret Bakanlığı ve bazı durumlarda diğer bakanlıklardan ekiplerimiz sürekli sahada denetim halindedir. Bu konuda taviz vermeyeceğiz; fırsatçılara, stokçulara, tamahkarlığa, karaborsa zihniyetine izin vermeyeceğiz" dedi.
“Mobilya alışverişindeki gelenekler teknoloji ile yıkılıyor”
Mobilya sektöründe pandemiyle birlikte başlayan değişim, dijitalleşmenin yaygınlaşmasıyla devam ediyor. Tüketiciler, artık mağaza içi alışveriş alışkanlıklarını terk ederek online kanallara yöneliyor. Bu durumun sektörde yeni bir döneme kapı araladığını aktaran yerli markalar ise e-ticaretin mağaza satışından daha önemli hale geleceğine işaret ediyor. E-ticaretin mobilya sektörüne etkilerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Gündoğdu Mobilya Yönetim Kurulu Üyesi Okan Gündoğdu, “Pandemi süreci tüketicilerdeki ‘mobilya görmeden alınmaz’ anlayışını yıktı ve online mobilya alışverişinin ivme kazanmasını sağladı. Bu değişimler, gelecekte e-ticaret etkisiyle mobilya sektörünün nasıl şekilleneceği konusunda ışık yaktı. Geleneksel mağaza deneyiminden dijital platformlara geçiş, teknolojinin alışveriş deneyimine etkisi, sürdürülebilirlik trendinin sektördeki yansıması ve daha birçok faktör, sektörün geleceğini şekillendirecek önemli unsurlar arasında bulunuyor. Yarının dünyasında yer almak isteyen mobilya markaları, bu dönüşümü iyi okumalı” dedi.
Yapay zeka, kitap okuma alışkanlıklarını değiştiriyor
Dur durak bilmeyen yapay zeka, kitap okuma alışkanlıklarını değiştirirken, yayıncılık sektörünün dinamiklerini de yeniden belirliyor. Online PR Servisi B2Press 23 Nisan Dünya Kitap Günü ve Kütüphaneler Haftası’nda kitap okurlarının değişen alışkanlıklarına yönelik bir araştırmaya imza attı. Araştırmaya göre, yayıncıların yüzde 65’i yapay zekanın endüstride yeni bir dönem başlatacağına inanıyor. Öte yandan sektörü önemli derecede etkileyen yapay zekanın yayıncılara bu yılın sonuna kadar 5,9 milyar dolar gelir kazandıracağı da tahmin ediliyor.
“Yapay zeka ekonomisi 10 yılda 20 kat büyüme potansiyeli barındırıyor”
Yapay zeka temelli inovasyon dalgasının geleceğin ekonomisinde dönüşüme yol açacağını söyleyen Bahçeşehir Üniversitesi Global Başkan Yardımcısı Dr. Serdar Şenel, “AI ekonomisinin önümüzdeki on yılda yirmi kat büyüme potansiyeli barındırdığı açık. Bu büyüme, doğru politikalar, yatırımlar ve eğitim stratejileri ile desteklenirse gerçekleşebilir. Türkiye gibi gelişmekte olan ekonomiler için bu bir fırsat penceresi” dedi.
Yılın Seçilmiş Ürünü’nün 2024 yılı kazananları belli oldu
Her yıl düzenli olarak gerçekleştirilen ve binlerce tüketicinin nabzını tutan ‘Yılın Seçilmiş Ürünü’ programının 2024 yılı sonuçları açıklandı. Kazanan markalar, ‘Yılın Seçilmiş Ürünü’ logosuyla inovasyonlarının değerini vurguladı.
Doğrulama platformundan ‘yeşil aklama’ projesi
İklim değişikliği risklerine karşı harekete geçen tüketicilerin sürdürülebilir tüketim alışkanlıkları edinme eğilimindeki artış, ‘yeşil aklama’ kavramını beraberinde getirdi. Doğrulama platformu Teyit, şirket ve kurumların yanıltıcı sürdürülebilirlik iddialarını tanımlayan bu kavrama odaklanan yeni projesini duyurdu.
Lezzet, aroma ve kokunun uzmanları, 2-3 Ekim'de İstanbul'da buluşuyor
Kalite ve Ürün Deneyim Semineri, Ulusal Sütçülük Kongresi ve Süt Akademisi düzenleyicisi Karma Grup tarafından düzenlenen Uluslararası Tüketici ve Duyusal Bilimler Konferansı (CONSENSE 2024) 2-3 Ekim'de gerçekleştirilecek. Lezzet, aroma ve koku uzmanlarının bir araya geleceği etkinlik İstanbul Teknik Üniversitesi'nin (İTÜ) Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde yapılacak.
Bakan Tunç: 3 milyon 679 bin dosya arabuluculukla çözüme kavuşturuldu
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, hukuki uyuşmazlıkların çözüm yöntemlerinden olan ve 2013 yılında hayata geçirilen arabuluculuk uygulaması kapsamında 5 milyondan fazla dosyanın arabulucuya gittiğini ve 3 milyon 679 bin 537 dosyanın bu sayede anlaşma ile çözüme kavuşturulduğunu açıkladı.
Demirören Yayınları'ndan 'İstanbul ve Boğaz Kıyılarına Pitoresk Seyahat' çıktı
Demirören Yayınları'ndan çıkan Antoine Ignace Melling'in 'İstanbul ve Boğaz Kıyılarına Pitoresk Seyahat' adlı eserinin çok özenle hazırlandığını söyleyen Zero Kitap'ın sahibi Ahmet Boratav, "Demirören Yayınları'nın çıkartmaya başladığı prestij yayınları gerçekten çok önemli. Baskı kaliteleri çok iyi ve satışında kitapçılar ile sahafları desteklemesi de önemli. Çünkü satış kanalları bunlar. Yani Demirören Yayınları piyasayı olumlu yönde destekliyor. Örneğin Antoine Ignance Melling'in A Picture Voyage to Constantinople kitabı yeniden basıldı. Bu çok kaliteli bir baskı ve çok kaliteli bir cilt. Bugüne kadar alamamış olan kitap meraklıları için çok önemli bir yayın. Eski bir matbaacı olarak söylüyorum Melling'in kitabının baskısı gerçekten çok iyi. Seçilen kağıt, baskı kalitesi orijinal, arşivlerden alınıp renk ayrımı düzgün yapılmış. Mükemmel bir cilt ile gerçek bir koleksiyon kitabı" diye konuştu.
Demirören Yayınları'ndan 'İstanbul ve Boğaz Kıyılarına Pitoresk Seyahat' çıktı
Demirören Yayınları'ndan çıkan Antoine Ignace Melling'in 'İstanbul ve Boğaz Kıyılarına Pitoresk Seyahat' adlı eserinin çok özenle hazırlandığını söyleyen Zero Kitap'ın sahibi Ahmet Boratav, "Demirören Yayınları'nın çıkartmaya başladığı prestij yayınları gerçekten çok önemli. Baskı kaliteleri çok iyi ve satışında kitapçılar ile sahafları desteklemesi de önemli. Çünkü satış kanalları bunlar. Yani Demirören Yayınları piyasayı olumlu yönde destekliyor. Örneğin Antoine Ignance Melling'in A Picture Voyage to Constantinople kitabı yeniden basıldı. Bu çok kaliteli bir baskı ve çok kaliteli bir cilt. Bugüne kadar alamamış olan kitap meraklıları için çok önemli bir yayın. Eski bir matbaacı olarak söylüyorum Melling'in kitabının baskısı gerçekten çok iyi. Seçilen kağıt, baskı kalitesi orijinal, arşivlerden alınıp renk ayrımı düzgün yapılmış. Mükemmel bir cilt ile gerçek bir koleksiyon kitabı" diye konuştu.
Ameliyatta burun estetiğinin bozulduğu iddiasıyla 1 milyon liralık tazminat davası açtı
Ankara'da yaşayan turizmci Gülizar Aras (25), 3 yıl önce özel hastanede burun estetiği ameliyatı yaptırdı. Ancak 6 ay sonra burnunun uç kısmında çökme meydana geldi. Burnunun düzelmesi için aynı doktor tarafından 2 kez daha ameliyat edilen Aras, şekil bozukluğunun daha da arttığını ileri sürerek, savcılığı suç duyurusunda bulunup, 1 milyon liralık tazminat davası açtı.
Sosyal medya kullanıcıları artıyor, iş dünyası rota değiştiriyor
Sosyal medya platformlarındaki kullanıcı sayısı milyarları aşarken iş dünyası, satış ve pazarlama stratejilerinde rotasını yeniden çiziyor. Pek çok global ve yerli marka, sosyal medyada varlıklarını güçlendirerek hedef kitlelerine daha kolay ulaşıyor, etkileşim kuruyor ve bilinirliklerini artırıyor. Tüketicilerin izini takip etmeyen markalar ise rakiplerinden geride kalma riskiyle karşı karşıya kalıyor. Sosyal medyayı aktif kullanan ve kullanmayan markaların büyüme ivmelerinde önemli farkların bulunduğuna dikkat çeken Sosyal Evin Kurucusu Berkay Akıncı, “Sosyal medyanın gücünden yararlanmayan markalar, hedef kitlelerine ulaşmada zorluk çekiyor. Rakiplerine karşı dezavantaj yaşıyor ve geride kalıyor. Marka bilinirliğini artıramıyor ve diğerlerine kıyasla yüzde 78 daha düşük marka sadakati oluşturabiliyor. Bu da sosyal medyanın markalar için neden olmazsa olmaz bir satış ve pazarlama alanı niteliği taşıdığını ortaya koyuyor” dedi.
Tüketicilerin kahve tercihi değişiyor
Elektronik perakendecisi MediaMarkt, tüketicilerin satın alma noktasında kahve makinesi tercihlerini açıkladı. Buna göre tüketicilerin ilgisi Türk kahvesi makinesinden çok fonksiyonlu kahve makinelerine yöneldi.
TÜİK: Ekonomik güven endeksi yüzde 1 arttı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), ekonomik güven endeksinin mart ayında bir önceki aya göre yüzde 1 artarak 100 değerini aldığını açıkladı.
Türk Telekom, yerli DDoS servisini hayata geçirdi
Türk Telekom, Ar-Ge odaklı ağ güvenliği çözümleri üreticisi Labris Network iş birliği ile yerli DDoS servisini hayata geçirdiğini duyurdu. Şirket, bu çözümle gelişmiş ve karmaşık DDoS ataklarına karşı kurumsal ağları ve online servislerin sürekliliğini sağlamayı hedefliyor.
Tüketici ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.