Geri Dön
Ekonomi Küresel taş pazarının 2030’a kadar 50 milyon doları aşması bekleniyor

Küresel taş pazarının 2030’a kadar 50 milyon doları aşması bekleniyor

Farklı sektörlerde birçok alanda kullanılan doğal taşlara artan talep, pazarın büyümesine kapı aralıyor. Allied Market Research verileri küresel doğal taş pazarının 2030’da 50 milyon dolar değerine ulaşacağına işaret ederken, yerli üreticiler Türk doğal taşlarını global pazarda temsil ediyor.

Küresel taş pazarının 2030’a kadar 50 milyon doları aşması bekleniyor

25. kuruluş yılını  ünlü sanatçı Fazıl Say konseri ile kutlayan sektörün öncü kuruluşlarından Stoneline’ın Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Bayrak, “Stoneline olarak mermer, granit, kuvarsit, yarı değerli taşlar gibi doğal taşların yer aldığı tüm segmentlerde faaliyet gösteriyoruz. Chanel, Hilton, Prada gibi dünya devlerinin doğal taş tedarikçisi olmaktan gurur duyuyoruz. Yatırımlarımızı artırarak yerli doğal taşlarımızla dünya markası olmayı arzuluyoruz” dedi.

 TÜRK DOĞAL TAŞLARI GLOBAL PAZARA ÇIKIYOR  

Cirolarının yüzde 65-70’ini yurt dışı projelerinden sağlamayı hedeflediklerini belirten Mehmet Bayrak, “Yakın zamanda Londra’da şirket kuruyoruz. Bu sayede hedeflerimize bir adım daha yaklaşıyoruz. Elbette ülkemiz üretim üssümüz olmaya devam edecek ve mermer rezervinde dünyada bir numara olan ülkemizi bir dünya markası olma yolunda iyi bir noktaya getireceğimize inanıyoruz. Bunun yanı sıra ülkemizdeki doğal taş sektöründeki pazarlama ve en önemlisi stratejik planlama konularında eksikliklerimizi kapatmaya çalışıyoruz, özellikle pazarlama alanında çok yol kat ettik ve çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Türk ürünlerinin yurt dışında daha çok kullanılmasına kapı araladıklarını aktaran Stoneline Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Bayrak, “Yurt dışından bize gelen projelerin yüzde 100’ü yabancı menşeli olarak geliyor ve bütçelerini nasıl uygun hale getirebileceklerini bilmedikleri için bizden alternatif doğal taşlar talep ediyorlar. Türkiye bu anlamda çok zengin olduğu için yüzde 100’ü yabancı olan bir projeyi bile %60 ila 70 oranında yerli doğal taşlarla tamamlıyoruz” değerlendirmesini yaptı.  

DÜNYA MARKASI OLMANIN STANDARTLARINI ÇİZDİLER 

Yurt dışında projelerin aranan markası haline geldiklerine dikkat çeken Mehmet Bayrak, bu başarının temelinde kaliteye verdikleri önem olduğunu vurgulayarak sözlerine şu şekilde devam etti:  

“Stoneline olarak bu alanda lider olan İtalyan ve Fransız firmalarıyla rekabet ediyoruz. Hep daha ileriye gitmenin stratejisini oluşturuyoruz. Bu sayede dünya doğal taş sektörünün en köklü şirketlerinden İtalyan Antolini Luigi’nin Türkiye temsilciğini üstlendik ve Avrupa’da önemli projelere imza atıyoruz... Bunun yanı sıra Azerbaycan’ın en büyük inşaat grubu Pasha ile çalışıyor ve Bakü’de birçok lüks proje yürütüyoruz. Güncel projelerimizde de uluslararası mimari gruplarla çalışıyoruz. Dünya markası haline gelmek için küresel ortaklıklar yapmanın şart olduğuna inanıyoruz.” 

SANAT VE EĞİTİMLE GELİŞEN ÜLKELER ZİRVEYE ULAŞIYOR 

Eğitim ve sanata destek verdiklerini ifade eden Bayrak, “Dünyanın daha iyi bir yer olmasının yolunun eğitim ve sanattan geçtiğine, bu alanlarda ilerleyen bir ülkenin her alanda ilerleyeceğine inanıyorum.. Türkiye’de çocukların ve genclerin eğitimine katkıda bulunmak için birçok projeye destek veriyoruz. İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı’nın destekçileri arasında yer almanın yanı sıra, üniversitelerle de projeler geliştiriyoruz. Mimarlık mezunlarının iş hayatına hızla atılması için tasarladığımız bir sertifika programımız var. Bu alanlardaki desteklerimizi her geçen gün arttırmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı.