Geri Dön
Ekonomi ŞOK Marketler 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

ŞOK Marketler 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

ŞOK Marketler 6. Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefinin vurgulandığı raporda, markanın enerji verimliliği, su ve atık yönetimi, plastik azaltımı, sürdürülebilir tarım, paydaş refahı odaklı yatırım ve yaklaşım, çeşitlilik ve fırsat eşitliği gibi alanlarda model oluşturabilecek uygulamalarına yer verildi.

ŞOK Marketler 6'ncı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

Raporda ayrıca, ŞOK Marketler’in çevresel sürdürülebilirlik çabaları, çalışan memnuniyeti, toplumsal sorumluluk ve ürün kalitesine odaklanan stratejileri de vurgulanıyor. Şirketin, ‘Bu Dünya Bizim’ anlayışıyla sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaları; ‘Doğanın Geleceği İçin Çalışmak’, ‘Paydaşlarla Güçlenmek’, ‘Geleceğe İlham Vermek’ şeklinde üç odakta toplanıyor. 

“UZUN VADELİ DEĞER YARATARAK HER ANLAMDA SÜRDÜRÜLEBİLİR OLMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ” 

Konu ile ilgili değerlendirmede bulunan ŞOK Marketler CEO’su Uğur Demirel, “Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak hedefiyle faaliyetlerimizi yürütüyoruz. İsrafsız şirket modeline sıkı sıkıya bağlıyız. Tüm mağaza ve depolarımızda enerjiyi tasarruflu ve verimli kullanmak için tedbir alıyoruz. Birlikten berekete yaklaşımıyla kaliteli ve güvenilir ürünlerini en uygun fiyatlarla müşterilerle buluşturuyoruz. Verimlilik açısından dijital yeteneklerimizi doğru şekilde kullanıyoruz ve dijital altyapı yatırımlarımızı büyütüyoruz. Türkiye’nin lider gıda perakende zincirlerinden biri olarak müşterilerimizin gönüllerinde yer edinerek büyümeye devam ediyoruz. Türkiye ekonomisi için uzun vadeli değer yaratarak her anlamda sürdürülebilir olmak için çalışıyoruz. Bu vizyonla çevresel, sosyal, ekonomik ve dijitalleşme alanındaki gelişmeleri iş yapış modellerimize entegre ederek, finansal başarımızı ortaya koyduğumuz sürdürülebilir değerle perçinliyoruz” ifadelerini kullandı. 

Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmaları hakkında marka tarafından şu bilgiler paylaşıldı:  

“ŞOK Marketler’in sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında öne çıkan projelerinden biri ‘Tarladan Sofraya Doğru Tarım Projesi’ oldu. Bu projeyle hem yerli üretime en üst düzeyde destek sağlanıyor hem de israfın önüne geçiliyor. Şirket, bu projeyle Türkiye’nin dört bir yanındaki çiftçilerin ürettiği kaliteli ürünleri en avantajlı fiyatlarla müşterileriyle buluşturuyor. Doğrudan çiftçiden alımlar yapılarak tohumdan sofraya her aşamada kontroller sağlanıyor ve çiftçilere tam destekle ürünler tarladan reyona taşınıyor. Bu proje kapsamında tahıl ve baklagil taneleri gibi büyük tarımsal ürünlerin hasadının mekanize edilmesi ve endüstriyel makinalar tarafından yapılması sayesinde gıda kaybı engelleniyor. Bahçecilik ürünleri ise kuru tahıl ve baklagillerin aksine elle hasat ediliyor. Firmanın, ‘Tarladan Sofraya Doğru Tarım Projesi’ ile bilgilendirdiği çiftçi sayısı 378’e ulaştı. 

Ayrıca, geniş mağaza ağında uyguladığı ‘Mağaza Enerji Verimliliği Projesi’ ile mağazalarında verimlilik sağlayan ekipmanları tercih eden ŞOK Marketler, yatırımlarıyla tüketimi yüksek olan sistemlere otomasyon özelliği kazandırarak enerji tüketimini verimli hale getiriyor. 2022’de bu projeye 6,2 milyon TL yatırım yaparak 7,5 milyon TL tasarruf elde etti. Daha iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmak için e-ticaret ve dijitalleşmeye verdiği önemle dijitalleşme ve Cepte ŞOK yatırımlarını sürdürdü.  

ŞOK Marketler 46 bini aşan çalışanıyla değer yaratmaya devam ederken, kadın ve genç çalışanların bu ekosistemde daha çok yer almaları ve daha etkin olmaları adına çalışıyor. 2022 yılında kadın çalışan oranı yüzde 51’e ulaştı.”