Geri Dön
Politika Bakan Uraloğlu: Büyük ve güçlü Türkiye'yi inşa edeceğiz

Bakan Uraloğlu: Büyük ve güçlü Türkiye'yi inşa edeceğiz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 21 yılda neyin sözünü verdiysek yaptık, 100 yılda gerçek olabilecek projeleri başarıyla tamamladık. Geçmişte yaptıklarımızdan gelen güvenle, Türkiye Yüzyılı'nın üzerinde yükseleceği büyük ve güçlü Türkiye'yi inşa edeceğiz" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı süren projeleri incelemek ve çeşitli ziyaretlerde bulunmak üzere Rize'ye geldi. Rize-Artvin Havalimanı'nda karşılanan Bakan Uraloğlu, Rize Valiliği'ni ziyaret etti. Valilik şeref defterini imzalayan Bakan Uraloğlu, kentte düzenlenen İl Koordinasyon Toplantısı'na katıldı. Toplantı sonrası açıklama yapan Bakan Uraloğlu, "Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak son 21 yılda, Türkiye'nin ulaşım ve iletişim altyapısına yaptığımız yatırım tutarı yaklaşık 4 trilyon 173 milyar lira. Bölünmüş yol uzunluğumuzu 6 bin 100 kilometrelerden 29 bin kilometrenin üzerine çıkardık. 26 olan havalimanı sayısını 57'ye yükselttik. Bölünmüş yollar, otoyollar, köprüler, tüneller, demir yolları, havalimanları, velhasıl saymakla bitmeyecek nice eser. Üstelik bunların yapımı onlarca yıl da sürmedi" dedi.

'RİZE'DE ULAŞIM VE ALTYAPIYA 75 MİLYAR LİRA HARCADIK'

Bölgeye kazandırılan yatırımları aktaran Bakan Uraloğlu, "İyidere Lojistik Limanı'nın tamamlanmasıyla da Karadeniz'de önemli bir lojistik üs haline gelecektir. Bu kapsamda son 21 yılda, Rize'nin ulaşım ve iletişim altyapısı yatırımları için yaklaşık 75 milyar lira harcadık. 2003'e kadar sadece 16 kilometre bölünmüş yolu vardı, biz 175 kilometre daha yaparak toplamda 191 kilometreye ulaştık. Karadeniz Sahil Yolu, Ovit Tüneli ve Bağlantı Yolları, İkizdere Şehir Geçişi, Hurmalık-1 ve Hurmalık 2 tünelleri ve Rizeli vatandaşlarımızın 70 yıl boyunca hayalini kurduğu Salarha Tüneli gibi çok önemli projeleri tamamladık. Ardeşen-Ayder Yolu için ihale süreci başlamıştı. 36,7 kilometrelik yolumuzun da ihalesini bu ay içerisinde tamamlayıp en kısa zamanda imalatlara başlayacağız. İyidere-İkizdere-Ovit Yolu'nun ikmal halesini de yaptık. İyidere-İkizdere arasındaki 37 kilometrelik kısmı da bitiyoruz" diye konuştu.

RİZE-ARTVİN HAVALİMANI'NDA TOPLAM 8 BİN 630 UÇUŞ

Rize-Artvin Havalimanı'na ilişkin veriler paylaşan Bakan Uraloğlu, "Dünyanın, deniz üzerine inşa edilen sayılı, ülkemizin ise Ordu-Giresun Havalimanı'ndan sonra ikinci havalimanı olan Rize-Artvin Havalimanı'nı geçen yıl mayıs ayında hizmete açtık. Rize-Artvin Havalimanı'mız dünyadaki 5'inci havalimanı oldu. 3 bin metre uzunluğundaki pisti ve yılda 3 milyon yolcuya hizmet verebilecek kapasitede terminal binasıyla bölgenin hava yolu ulaşımı ihtiyaçlarını eksiksiz karşılamaktadır. Rize-Artvin Havalimanı'nda, açıldığı tarihten günümüze kadar, genel toplamda yaklaşık 8 bin 630 iniş-kalkış trafiği olmuştur, 1 milyon 200 bin üstünde yolcu trafiği gerçekleşmiştir. Yıl sonuna kadar da açıldığı günden itibaren 2 milyon yolcumuzun Rize-Artvin Havalimanı'mızdan faydalanacağını öngörüyoruz. Rizeli hemşehrilerimiz istedi, Rize-İzmir uçuşlarını da başlatıyoruz. İlk sefer 18 Eylül'de yapılacaktır. Ekim ayından itibaren her cumartesi Rize-İzmir arasında uçuşlar devam edecek. Kasım ayından itibaren de bu uçuşları haftada 2 sefere çıkarmayı planlıyoruz" diye konuştu.

PİST BAŞINA DA ILS SİSTEMİ KURULUYOR

Bakan Uraloğlu, açıklamasında, "Burada havalimanımızla ilgili bir şeye daha değinmek istiyorum. Havalimanımızda hakim pist başına hizmet edecek şekilde aletli iniş sistemi olan bir ILS sistemi vardı. Şimdi pistin diğer başına da bir ILS sistemi kurulmasının fayda sağlayacağını değerlendirerek ön çalışmaları yaptık ve tedarik sürecini başlattık. Her havalimanının kendine has bir dinamiği ve özelliği var. Her havalimanımız, 'Hava seyrüsefer emniyetinin sağlanması' ilkesi gereği ve uluslararası kurallar doğrultusunda tasarlanarak, inşa ediliyor. Herkes emin olsun ki biz tüm havalimanlarımızda vatandaşlarımızın can ve mal emniyetini en üst düzeyde tutarak hiçbir harcamadan kaçınmıyoruz. Gerekli görüldüğü takdirde de ilgili kurumlarımızla değerlendirmeleri yaparak atılması gereken adımları atıyoruz" ifadelerini kulandı.

Bakan Uraloğlu, konuşmasını, "Biz bu yatırımları sadece yol olsun, köprü olsun, fabrika olsun diye ya da seçim malzemesi olsun diye yapmıyoruz. Güvenli, hızlı ve kolay ulaşım; ticaretin, üretimin ve ihracatın en önemli bileşenidir. Bakanlık olarak Rize için planladığımız her bir projemizin, bölgenin ticaret, üretim ve turizm faaliyetleri potansiyelini katbekat arttıracağına inanıyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde 21 yılda neyin sözün verdiysek yaptık, 100 yılda gerçek olabilecek projeleri başarıyla tamamladık. Geçmişte yaptıklarımızdan gelen güvenle, Türkiye Yüzyılı'nın üzerinde yükseleceği büyük ve güçlü Türkiye'yi inşa edeceğiz" diyerek tamamladı.

'SON 21 YILDA YAKLAŞIK 194 MİLYAR DOLAR YATIRIM'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yapımı süren İyidere Lojistik Limanı şantiyesinde de incelemelerde bulundu. Burada konuşan Uraloğlu Türkiye'nin lojistikte avantajlı bir konumda olduğunu belirterek, "Ülke olarak adeta küresel ölçekte bir lojistik merkeziyiz. Bu potansiyelimizin iyi işlendiği takdirde stratejik bir güce dönüşmesinin yanında, ekonomik kalkınmaya öncülük edeceğine inanıyor ve bugüne kadar da bu doğrultuda, küresel ölçekte yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Son yıllarda ülke içinde çok modlu ulaşım bağlantıları sağlamanın yanı sıra, koridorlar oluşturarak kıtalar arasında kesintisiz ve kaliteli ulaştırma altyapıları tesis etmek üzere de çok ciddi çalışmalar yapmaktayız. Son 21 yılda yaklaşık 194 milyar dolar yatırımla ulaştırma altyapılarımızı iyileştirmek, bu ağları genişletmek ve uluslararası taşımacılık güzergahlarındaki eksik bağlantıları tamamlamak önceliklerimiz arasında yer aldı" dedi.

'YÜK TAŞIMACILIĞI ALANINDA YENİ BİR ÇAĞ BAŞLATTI'

Demir yolu projeleriyle yük taşımacılığında yeni bir çağ başlatıldığını aktaran Uraloğlu "Bu çerçevede, Asya, Avrupa ve Orta Doğu'yu birbirine bağlayacak, 'bir kuşak, bir yol projesi'ni ülkemiz açısından çok önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. Bu kapsamda Türkiye Azerbaycan ve Gürcistan'ın oluşturduğu iş birliği temelinde hayata geçen Bakü-Tiflis-Kars Demir yolu Hattı üzerinde Bakü'den Kars'a ilk seferini yapan tren, dünya demir yolu taşımacılığına yeni bir yön verdi. 30 Ekim 2017'de faaliyetlerine başlayan bu hat, Asya ve Avrupa arasında demir yolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağ başlattı. Aynı şekilde İstanbul Havalimanımız da hem yolcu hem de hava yolu yük taşımacılığında küresel bir hub oldu. 2023 yılı ilk yarısında 2019'un aynı dönemine kıyasla yüzde 28 artışla Avrupa'daki en iyi kargo trafiğine sahip ilk 10 havalimanı arasında birinciliği göğüsledi. Yine 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile Filyos Limanı'mız da bu vizyonunun en somut eserlerinden biri oldu" diye konuştu.

'BÜYÜK TONAJLI GEMİLERİN YENİ ADRESİ OLACAK'

Rize İyidere Lojistik Limanı'nın küresel bir lojistik üs olması hedefi için atılmış büyük bir adım olduğunu söyleyen Uraloğlu, "Doğu Karadeniz bölgesi, Avrupa ve Orta Asya'ya açılan Kafkasya koridoru üzerindeki konumu ile stratejik öneme sahiptir. Kafkas ve Orta Doğu ülkeleri arasındaki potansiyel trafikten kaynaklanacak kombine taşımacılık zincirinin aktarma merkezi olacaktır. Limanımız; Rize şehir merkezine 20, Trabzon şehir merkezine 50 kilometre mesafededir. Ana mendireği 2 bin 700 metre, tali mendireği ise 470 metre uzunluğunda olacak şekilde inşa edilecektir. Genel kargo, dökme yük, konteyner yükü ve Ro-Ro taşıma olmak üzere yılda toplam 13 milyon ton kapasitesi ile Karadeniz havzasında büyük tonajlı gemilerin yeni adresi olacaktır" dedi.

'2026 YILI İÇERİSİNDE PROJEMİZİ FAALİYETE GEÇİRECEĞİZ'

Uraloğlu, şöyle devam etti:

"Özellikle İran'ın kuzey eyaletlerinin Dubai limanlarını kullanarak yaptığı 25 milyar dolarlık ithalatını, 1 aydan 15 güne indiren bir alternatif olması çok büyük bir avantajdır. Bu özelliğiyle bölgenin ve ülkemizin deniz ticaretinden aldığı paya büyük katkı sağlayacaktır. Saha dolgusunda çalışmalarımız başarıyla devam ediyor. Proje genelinde yaklaşık yüzde 27 ilerleme kaydettik. İnşallah, 2026 yılı içerisinde projemizi faaliyete geçireceğiz. Faaliyete girmesiyle ilk etapta 600 kişiye istihdam sağlayacağız. Zamanla bu istihdam sayısının daha da artacağını öngörüyoruz. İyidere Lojistik Limanı, Rize'nin geleceğine vurulan bir mühürdür. Başta Rize olmak üzere tüm bölgenin kalkınma hızına hız katacak bir lokomotif olacaktır."