Geri Dön
Politika DHA'yı ziyaret eden Sultangazi Belediye Başkanı Av. Dursun projelerini anlattı

DHA'yı ziyaret eden Sultangazi Belediye Başkanı Av. Dursun projelerini anlattı

Sultangazi Belediye Başkanı Av. Abdurrahman Dursun, DHA'yı ziyaret etti. İlçede yaptıkları çalışmaları ve yerel seçim yaklaşırken yeni projelerini anlatan Dursun, iki önemli proje üzerinde çalıştıklarını ifade ederek “Dünya Sinema Tarihi Müzesi dediğimiz bir müze üzerinde çalışıyoruz. Yaklaşık 150 yıllık sinema tarihi boyunca kullanılmış olan alet edevatların bulunduğu bu müze Türkiye ve dünyaya hitap edecek. İkinci projemiz ise Mağlova Kemeri, Güzelce Kemeri ve tescilli olan 13 tane Kemeri İstanbul'a tanıtacağız.  Göl kenarında, 7 kilometrelik bir hat ile çok özel bir turizm alanı oluşturuyoruz” dedi.

Demirören Haber Ajansı’nı (DHA) ziyaret eden Sultangazi Belediye Başkanı Av. Abdurrahman Dursun, göreve geldiği günden bugüne yaptıkları çalışmaları anlatarak gelecek projeleri hakkında bilgilendirmelerde bulundu. 4 buçuk yıl içerisinde birçok inşaat ve ihya faaliyetleri yaptıklarını ifade eden Dursun, “Bizi en mutlu eden şey kiralama ihalelerinden çıkmak oldu. Kiralama ihaleleri bir belediyenin en büyük yüklerinden biri. Satın almalarımıza 2020 yılında başladık. Ambulanslarımızı, iş makinelerimizi, sıfır atık olarak ifade edilen ambalaj atığı toplayan araçlarımızı satın aldık” diye konuştu.

“KADINLAR, GENÇLER VE 7’DEN 77’YE HERKES İÇİN YAŞAM ALANI OLUŞTURUYORUZ”

Sultangazi Belediye Başkanı Av. Abdurrahman Dursun, seçim dönemindeki vaatlerini 77 proje olarak açıkladıklarını ifade ederek, “Seçim sonrası baktık ki Sultangazi’nin 77 proje ile ayağa kalkacak durumu yok, çok daha fazlasını yapmamız gerekiyor dedik ve şimdi çok daha fazlasıyla devam ediyoruz. 77 projemizin 10 tanesi büyükşehirle beraber yapmamız gerekenlerdi, onları bir tarafa bırakıyorum. Yaklaşık 67-68 proje sadece Sultangazi Belediyesinin kendi imkanlarıyla yapacağı projelerdi. Biz şu anda geldiğimiz noktada 250 proje yapmış durumdayız. Bu projelerimiz içinde birçok şey var, şehrin yaşam alanları, sportif alanları, kültürel yapıyı ve sosyal dokuyu güçlendireceğimiz alanlarımız var. Kadınlar, gençler ve 7’den 77’ye herkes için yaşam alanı oluşturuyoruz. Kültür merkezleri, kadın spor merkezleri, hizmet binaları ve katlı otoparklar yapıyoruz” dedi.

“ŞEHİR İÇERİSİNDE BİRÇOK KÜTÜPHANE İNŞA ETTİK”

Gerçekleştirilen projeleri anlatan Dursun, “Cebeci’de şehrin çok önemli bir problemi olan su basan bir alanımız vardı, o bölgedeki su basma sorununu çözmek için yerin 14 metre altında bin 200 metre uzunluğunda bir tünel yaptık. Şehir içerisinde birçok kütüphane inşa ettik. Mahalle mahalle kurduğumuz kitap kafelerimiz İstanbul’da örneği olmayan kafelerimizdir. Bunların hepsini yaparken 7’den 77’ye herkesin kendisini bulabileceği, konforlu bir hayatı şehirde yaşayabileceği alanlar üretmek üzere yapıyoruz. Kültür merkezlerimizi devasa yapılar olarak planlamıyoruz çünkü artık İstanbul’da devasa yapılardan daha ziyade fonksiyonel işler yapmalısınız” diye konuştu.

“BİZİM TANIMLADIĞIMIZ KREDİ KARTINA YÜKLEME YAPIYORUZ”

Sosyal yardıma ihtiyacı olanlara kart verdiklerini söyleyen Dursun, “Her ay o kişilerin bizim tanımladığımız kredi kartına yükleme yapıyoruz ve ihtiyaçlarını da o şekilde karşılamak istiyoruz. Bu kredi kartın içerisine 1000 liralık yüklemeler yapılıyor. Şu anda yaklaşık 2 bin 200 kişi bu formda sosyal yardımlardan faydalanıyor. Biz onlara elden bir şey götürürsek çok afişe olacaklar ama kredi kartını verdiğimizde kimse bilmeyecek. Engelli kardeşlerimizin ihtiyaçları konusunda çok ciddi çalışıyoruz. Tekerlekli sandalye ihtiyacı varsa onu karşılamaya çalışıyoruz veya onların bir yere gitmesini sağlayacak araçlarımızla onları gidecekleri yerlere kadar götürüyoruz” dedi.

“BİZİ EN MUTLU EDEN ŞEY KİRALAMA İHALELERİNDEN ÇIKMAK OLDU”

4 buçuk yıl içerisinde birçok inşaat ve ihya faaliyetleri yaptıklarını ifade eden Dursun, “Bizi en mutlu eden şey kiralama ihalelerinden çıkmak oldu. Kiralama ihaleleri bir belediyenin en büyük yüklerinden biri. Satın almalarımıza 2020 yılında başladık. Ambulanslarımızı, iş makinelerimizi, sıfır atık olarak ifade edilen ambalaj atığı toplayan araçlarımızı satın aldık. Nihayetinde büyük bir operasyon olan çöp toplama ihalesini iptal ettik ve çöp toplamada kullanılan bütün araçlarımızı satın aldık. En son 26 tane otobüs aldık ve böylelikle bu alanlarda kullanılan birçok ihaleyi de iptal ettik. Tasarrufla yönetiyoruz. Herhangi özel ya da kamu bankasından bir borçlanmaya gitmedik. Bu, ekonominin bu kadar sıkışık olduğu bir dönemde esasında başarılı bir yöneticilik ortaya koyduğumuzu gösteriyor” diye konuştu.

“DÜNYA SİNEMA TARİHİ MÜZESİ DEDİĞİMİZ BİR MÜZE ÜZERİNDE ÇALIŞIYORUZ”

2 önemli proje üzerine çalıştıklarını söyleyen Dursun, “Bu sadece Sultangazi’ye değil Sultangazi’nin dışına da hitap edecek. Dünya Sinema Tarihi Müzesi dediğimiz bir müze üzerinde çalışıyoruz. Dünyada ilk defa çekilen filmin, kamerası da dahil olmak üzere yaklaşık 150 yıllık sinema tarihi boyunca kullanılmış olan alet edevatların bulunduğu bu müze Türkiye’ye ve dünyaya hitap edecek. Projeleri bitti yaklaşık 1 ay içerisinde ihalesine çıkmış olacağız ve bunu Türkiye’ye hediye etmiş olacağız.

Bu alan içerisine çok güzel bir kütüphane yapacağız. Bir meydan oluşturuyoruz. Bu meydan da yeme içme alanlarımız ve atölyelerimiz olacak. Bu bahsettiğimiz bütün işler 23 bin metrekare içerisinde bir alan olacak, 13 bin metrekaresi de yeşil alan olacak ve yerin altında bu alanı besleyecek 200 araçlık bir otopark yapıyoruz. Projeksiyonumuz 2025 yılının sonuna doğru, bu önemli eseri sadece Sultangazi’ye değil Türkiye’ye hediye ediyoruz” ifadelerini kullandı.

“YAPACAĞIMIZ ŞEY ÖNCE TARİHİ TANITMAK”

Diğer projenin detaylarından bahseden Dursun, şunları ekledi:

“Sultangazi Alibey barajının hemen kıyısında 1 milyon 600 bin metrekare bize tahsisli bir ormanımız var ve gölün kenarındayız. Bu alan içerisinde bir de tarih var. Mağlova Kemeri, Güzelce Kemeri var ve Kırkçeşme su galerisi olarak ifade edilen Mimar Sinan'ın bir eseri var. Bu eserleri de bu alanı da tanıtmamız gerekiyor. Bu bölgenin ekoturizm olarak ilanını yaptık, bakanlığımızla yaklaşık iki buçuk senedir çalışıyoruz. Artık orası ekoturizm alanı olarak bakanlıkça ilan edilmiş oldu. Bu aşamadan sonra yapacağımız şey şu, önce tarihi tanıtmak, Mimar Sinan'ı, Mağlova Kemerini, Güzelce Kemerini ve tescilli olan 13 tane kemeri sadece Sultangazi'ye değil, İstanbul'a tanıtmak, ama bunu doğa içerisinde yapıyoruz. Göl kenarında, 7 kilometrelik bir hat oluşturuyoruz. Bu 7 kilometrelik hat üzerindeki yürüyüş ve bisiklet yollarıyla, çeşitli yaşam alanlarıyla, çocukların eğlenecekleri alanlarla, gençlerin muhabbet edebilecekleri mekanlarla aynı zamanda ailelerin de kendilerini sıkmayacak aktiviteler yapacakları uzun bir hat. Burada çok özel bir turizm alanı oluşturuyoruz. Cebeci Köyü'müz bu hattın içerisinde, Cebeci Köyü içerisinde yıkılmış eski bir kilise var. Bu kilisenin de ihyası, bu proje içerisinde. Bizans mezarları var, Bizans mezarlarının da yine ihyası bu proje içerisinde. Yine köy içerisinde o eski evleri restore edebileceğimiz bir planlama yapıyoruz. 7 kilometrelik hat içerisinde bu söylediğimiz yaşam alanları çok güçlü olacak ve bu sadece Sultangazi'ye değil bütün İstanbul'a hitap edecek. Bunlar bittiğinde Sultangazi Sultan şehir olacak diyoruz.”