Bakan Işıkhan, 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısı'na başkanlık etti.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre; Bakan Işıkhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Reşat Moralı Toplantı Salonu'nda düzenlenen 30'uncu Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi Toplantısına başkanlık etti. Toplantıda, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgesine yönelik hazırlıklar ele alındı. Burada konuşan Bakan Işıkhan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde son 24 yılda çalışma hayatının her alanında olduğu gibi iş sağlığı ve güvenliği alanında da çok önemli reformları hayata geçirdiklerini belirterek, "Mevzuat altyapımızı güçlendirdik. Denetim kapasitemizi artırdık. İş sağlığı ve güvenliği profesyonelinin sayısını artırdık. İşverenlerimizin ve çalışanlarımızın farkındalığını geliştirmeye yönelik kapsamlı çalışmalar yürüttük. Ama en önemlisi 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile ülkemiz, bu alanda tarihinin en kapsamlı dönüşümlerinden birini gerçekleştirmiştir. Bugün artık iş sağlığı ve güvenliği, kamu ve özel sektör ayrımı gözetmeksizin tüm çalışma hayatını kapsayan temel bir politika alanı haline gelmiştir" diye konuştu.
'POLİTİKA BELGEMİZ DÖRT TEMEL ÖNCELİK ALANI ÜZERİNE İNŞA EDİLMİŞTİR'
Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Konseyi'nin, Türkiye'de sosyal diyaloğun en önemli ve en kapsamlı platformlarından biri olduğuna vurgu yapan Işıkhan, "2005 yılında kurulan Konseyimiz, bugüne kadar iş sağlığı ve güvenliği alanında yürütülen politikaların şekillenmesinde çok önemli roller üstlenmiştir. Bugün gerçekleştirdiğimiz 30'uncu toplantımızın en önemli gündem maddelerinden biri, 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizdir. Geçmişte hazırladığımız politika belgeleri sayesinde önemli kazanımlar elde ettik. 2006-2008 döneminde müstakil bir iş sağlığı ve güvenliği mevzuatının oluşturulmasını hedefledik. 2009-2013 döneminde uygulama kapasitesinin geliştirilmesine ve hizmetlerin geliştirilmesine odaklandık. 2014-2018 döneminde ise sektör ve risk odaklı bir yaklaşımı benimsedik. Bugün geldiğimiz noktada ise yeni ihtiyaçları ve yeni çalışma biçimlerini dikkate alan daha güçlü, daha bütüncül ve daha sürdürülebilir bir vizyon ortaya koyuyoruz. 2026-2030 Ulusal İş Sağlığı ve Güvenliği Politika Belgemizin temel amacı; sağlıklı ve güvenli çalışma anlayışını ülkemizin tüm çalışma hayatında daha ileri seviyelere taşımaktır" dedi. Politika Belgesinin dört temel öncelik alanı üzerine inşa edildiğini vurgulayan Bakan Işıkhan, "Birincisi, iş sağlığı ve güvenliği kültürünün ülke genelinde içselleştirilmesidir. İkincisi, iş sağlığı ve güvenliği sisteminin ana bileşenlerinin geliştirilmesidir. Üçüncüsü, çalışma ortamlarının iyileştirilmesidir. Dördüncüsü ise kurumsal yapılanmanın güçlendirilmesidir" açıklamasında bulundu.






