Geri Dön
Ekonomi Garanti BBVA, ‘alışveriş ayı’ Kasım’a ait kredi kartı harcama verilerini açıkladı

Garanti BBVA, ‘alışveriş ayı’ Kasım’a ait kredi kartı harcama verilerini açıkladı

Garanti BBVA Ödeme Sistemleri (GÖSAŞ), e-ticaret platformlarının yoğun kampanyalarıyla geçen Kasım ayına ait, Garanti BBVA kartları ile Garanti BBVA POS’larından yapılan işlemler üzerinden gerçekleştirdiği araştırma verilerini açıkladı. GÖSAŞ’ın verilerine göre bu yıl Kasım ayında e-ticaret harcamaları bir önceki yıla göre yüzde 135 artış gösterdi.

Garanti BBVA, ‘alışveriş ayı’ Kasım’a ait kredi kartı harcama verilerini açıkladı

‘Şahane Kasım’, ‘Efsane Kasım-Efsane Cuma’, ‘Muhteşem Cuma’, ‘Siber Pazartesi’ gibi farklı indirim kampanyalarıyla online alışverişlerin tavan yaptığı dönemde e-ticaret harcamalarını inceleyen araştırma, tüketicilerin en fazla hangi sektörlerde harcama yaptığını, bir önceki yıl aynı döneme göre kıyaslayarak sektörel harcama değişimleri gösteriyor.  

KASIM ALIŞVERİŞLERİNİN ÖNE ÇIKAN SEKTÖRÜ YEMEK OLDU 

Kampanyalar ayı Kasım’da bu yıl tüketiciler online alışverişlerde en fazla harcamayı geçen yıla oranla yüzde 312 gibi çok büyük bir artışla ‘Yemek’ sektöründe gerçekleştirdi. Bu sektörü yüzde 192 artışla ‘Giyim&Aksesuar’ ve yüzde 187 artışla ‘Araç Kiralama&Satış-Servis-Yedek Parça’ sektöründeki harcamalar takip etti. 

E-TİCARET ALIŞVERİŞLERİNDE YAKLAŞIK HER İKİ İŞLEMDEN BİRİ PEŞİN BİRİ TAKSİTLİ YAPILDI 

Araştırmaya göre; Kasım ayında peşin e-ticaret alışveriş cirosu yüzde 145 artış gösterirken, taksitli alışverişlerin cirosu da yıllık bazda yüzde 124 arttı. E-ticaret alışverişlerinin yüzde 55’i peşin yüzde 45’i taksitli yapıldı, diğer bir ifadeyle Kasım ayında yaklaşık her iki işlemden biri taksitli biri peşin olarak gerçekleşti. 

TAKSİTLİ ALIŞVERİŞLERDE EN FAZLA KUYUMCULUK SEKTÖRÜ TERCİH EDİLDİ 

İhtiyaçlarını taksitle karşılayıp Kasım ayı fırsatlarından yararlananlar, taksitli e-ticaret alışverişlerinde de en fazla ‘Kuyumcu-Mücevherat’ sektörünü tercih etti. Bu dönemde kuyumcularda yapılan taksitli alışverişler önceki yıla göre yüzde 245 arttı. Taksitli e-ticaret alışverişlerinde ‘Giyim&Aksesuar’ yüzde 228, ‘Mobilya&Dekorasyon’ ise yüzde 181 artışla Kuyumculuk sektörünü takip etti. 

KADIN TÜKETİCİLERİN HARCAMALARI YÜZDE 146 ARTTI 

Kampanyaların desteğiyle e-ticaret alışveriş hacminin zirveye çıktığı Kasım’da kadın tüketiciler harcamalarını yüzde 146 arttırırken, en çok ilgiyi sırasıyla Yemek, Kuyumculuk ve Araç Kiralama&Satış-Servis-Yedek Parça sektörlerine gösterdi. Erkekler de harcamalarını yüzde 129 oranında artırırken tercihlerini sırasıyla Kuyumculuk, Mobilya&Dekorasyon ve Giyim&Aksesuar yönünde kullandılar. 

ALIŞVERİŞLERİNİ EN FAZLA ARTIRAN İLLER GAZİANTEP VE KAYSERİ 

Verilere göre alışveriş ayı Kasım’da e-ticaret harcamalarının geçen yıla göre en fazla arttığı iller Gaziantep (yüzde 314) ve Kayseri (yüzde 224) oldu. Bu illeri sırasıyla Bursa (yüzde 217), Konya (yüzde 186), Antalya (yüzde 182), Adana (yüzde 177), Ankara (yüzde 172) ve İzmir (yüzde 129) takip etti.