Geri Dön
Ekonomi Turkpidya, 2021’de 57 milyon TL’yi aşan ticari hacim yarattı

Turkpidya, 2021’de 57 milyon TL’yi aşan ticari hacim yarattı

Pandemide popülerliği artan dijital ansiklopediler, markalar için dijital pazarlama enstrümanına dönüştü. Dijital ansiklopediler, dünyadaki farklı kültür ve uygarlıkların tanıtılması açısından büyük bir işleve sahip olduğunu belirten Pidya Group Kurucusu Abdullah Habib, “Türkiye’ye dair bilgi ve değerleri tüm dünyaya tanıtmak amacıyla kurduğumuz Turkpidya ile bu amacın ötesine geçerek 2021 yılında Türkiye ekonomisinde 57 milyon TL’yi aşan bir katma değer sağladık” dedi.

Turkpidya, 2021’de 57 milyon TL’yi aşan ticari hacim yarattı

“Kültür-sanattan ekonomiye, sağlıktan teknoloji ve turizme kadar çok sayıda alanda danışma ve bilgi edinme merkezine dönüşen dijital ansiklopediler, markaların tanıtım ve reklam faaliyetlerine de yeni bir boyut getirdi” diyen Habib açıklamasının devamında, “15 dilde milyonlarca kelimeyi 175 ülkeden 2 milyondan fazla insanla buluştururken, on binlerce markanın ticari faaliyetlerine kaynaklık ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Pandeminin markaların pazarlama faaliyetlerinde yarattığı dönüşüm rüzgarına dijital ansiklopediler de katıldı. Çoklu dil özelliğiyle dünyadan milyonlarca kullanıcıyı tek adreste buluşturan yerel girişimlerin, kamu desteğiyle ekosistemdeki yerini genişletmesi bekleniyor.

MARKALARIN TİCARET HACMİNİ ARTIRIYOR

Turkpidya’nın bilgi havuzunda gündelik hayatın ihtiyaçlarını karşılayan makalelere de yer verdiklerini belirten Abdullah Habib, “Makalelerimizle çok sayıda medeniyete ev sahipliği yapan Türkiye’nin kültürel değerlerini tanıtırken markalar için yeni ekonomik fırsatlar da yaratıyoruz. Kullanıcıları sanat, kültür ve tarihin iç içe geçtiği bir zaman yolculuğuna çıkarırken, geliştirdiğimiz modelle günün ihtiyaçlarına cevap veriyoruz. Örneğin 15 dil seçeneğiyle yurt dışında olup Türkiye’den alışveriş yapmak isteyenleri ya da Türkiye ile ticaret yapmak isteyenleri, beklentilerini karşılayacak doğru markalarla buluşturuyoruz. Kullanıcılar, aradıkları ürünleri makalelerimiz arasında sorgulatıyor, yönlendirmelerimizle alışverişlerini tamamlıyor. Geliştirdiğimiz bu modelle 1 yılda dünyanın pek çok ülkesinden farklı markaların e-ticaret sitelerine 150 bin civarında yönlendirmede bulunduk. Her yönlendirme, markaların ticaret hacmine söz konusu ürün fiyatı kadar bir hacim getiriyor. Markaların dünyada bilinirliğini artırarak global adımlarını hızlandırıyoruz” diye konuştu.

KAMU KURUMLARINA DESTEK ÇAĞRISI

Türkiye’ye sadece ekonomik değil kültürel bir yatırım gerçekleştirdiklerini söyleyen Abdullah Habib, “Türk asıllı bir Mısırlı olarak atalarıma ev sahipliği yapan Türkiye’ye duyduğum sevda, Turkpidya’nın altyapısını oluşturdu. Dünya kamuoyunda giderek kalıplaşmaya başlayan Türkiye’ye ilişkin yanlış bilgi ve değerledirmeleri, kanıta dayalı bilgilerle ortadan kaldırmayı hedefledik. Yatırımımızın hem ekonomik hem de kültürel yansımaları bizi ziyadesiyle mutlu ediyor. Platformumuzun daha ileri seviyelere ulaştırılması noktasında kamu kurumlarının desteğini çok kıymetli buluyoruz. Kamu desteğiyle ekonomiye ve Türk markalarına sağladığımız katma değeri daha da yukarılara taşıyabileceğimize inanıyoruz” dedi.

BİLGİNİN GELECEĞİNİ ŞEKİLLENDİRİYOR

Dijital teknolojinin gücüyle bilginin geleceğini şekillendirdiklerini kaydeden Abdullah Habib, “Türkiye’nin ilk dijital ansiklopedisi Turkpidya’nın yanı sıra, grubumuzun bünyesinde yer alan diğer platfomlarımızla bilgi odaklı farklı ihtiyaçlara cevap veriyoruz. Therapidya sağlık ansiklopedimizde yayınladığımız makalelerle, kullanıcıları doğruluğu ispatlanmış, kanıta dayalı bilgilerle buluşturuyoruz. Shoponlina ile dünyanın farklı noktalarındaki alışveriş olanaklarını bir araya getiriyoruz. Guidepidya’da dünyanın pek çok noktasındaki şehirlerin haritalarını sunuyoruz. Yapay zeka teknolojilerini kullanarak geliştirdiğimiz Wordpidya ise tercüme sorununu ortadan kaldırarak her dilde yazmayı kolaylaştırıyor” açıklamasında bulundu.