Geri Dön
GündemBakan Uraloğlu: Demir yollarında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulacak

Bakan Uraloğlu: Demir yollarında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, lokomotif ve trenler için yerli bir sinyalizasyon sistemi geliştirileceğini belirterek, "Avrupa standartlarına göre sertifikalandırılacak sistem ile yük ve yolcu taşımacılığında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulmuş olacak" dedi.

Bakan Uraloğlu: Demir yollarında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulacak

 Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara'da, 'Yerli ve Milli Araç Üstü Sinyalizasyon Ekipmanı Temini Töreni'ne katıldı. Bakan Uraloğlu, Marmara Denizi'nde batan kargo gemisine ilişkin, bölgede henüz bir bulguya rastlanmadığını söyledi. Uraloğlu, sinyalizasyon ekipmanı olmayan 99 dizel ve elektrikli ana hat lokomotifi için araç üstü sinyalizasyon ekipmanının geliştirilmesi, imali ve montajı dahil olmak üzere Askeri Elektronik Sanayi (ASELSAN) ve TCDD Taşımacılık AŞ arasında 1 milyar 690 milyon lira tutarında bir sözleşme imzaladıklarını belirtti. ASELSAN'ın, halihazırda Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattında kullanılan yerli metro sinyalizasyon sisteminden sonra, lokomotif ve trenler için de yerli bir sinyalizasyon sistemi geliştireceğini aktaran Uraloğlu, "Avrupa standartlarına göre sertifikalandırılacak sistem ile yük ve yolcu taşımacılığında daha güvenli bir trafik yönetim sistemi kurulmuş olacak. 57 ay olan sözleşme süremiz kapsamında, 2026 yılında 17 lokomotife, 2027 yılında 48 lokomotife ve 2028 yılında ise 34 lokomotife araç üstü sinyalizasyon ekipmanımızı yerleştireceğiz" ifadelerini kullandı.

'YÜKSEK HIZDA EMNİYETLİ SÜRÜŞ SAĞLAYACAĞIZ'

Sinyalizasyon sistemlerinin, teknolojik altyapı ve emniyet fonksiyonları sebebiyle raylı sistemlerin en kritik parçaları arasında yer aldığını belirten Uraloğlu, "Geliştireceğimiz bu sistem, yönetim ve birlikte çalışabilirlik yönünden Avrupa'da ana hatlarda kullanılabilecek ortak bir tren yönetim ve kontrol platformu oluşturarak Avrupa Demiryolu Ajansı tarafından geliştirilen 'ERTMS' adlı sistemin standardına uygun üretilecek. Böylece uluslararası tren işletmeciliği, otomatik tren koruması, merkezi trafik kontrolü ile yüksek hızlarda emniyetli tren sürüşü sağlayacağız. Tren hız ve trafiğinin sürekli ve anlık denetimini daha yüksek bir güvenlik seviyesinde sağlayacağız. Trenler arasındaki minimum mesafenin veya sürenin azaltılmasına izin vererek demir yolu trafik kapasitesini arttıracak ve daha isabetli bir planlama yapacağız" diye konuştu. Hat boylarında daha az bileşen kullanılacağından bakım maliyetlerinin de düşürüleceğini ifade eden Bakan Uraloğlu, "Demir yolu yük taşımacılığının rekabet gücünü arttırarak daha ekonomik ve çevreci bir ulaşım sağlayacağız. Bu son söylediğim husus, bakanlığımızın 2053 yılı hedeflerinden biri olan kara yollarındaki yüzde 72'lik yük taşımacılığının payını yüzde 52'ye düşürmeyi ve demir yollarının yüzde 5 olan taşımacılık payını yüzde 22'ye çıkarma hedefimizi gerçekleştirme noktasında da büyük katkı sağlayacaktır. Ayrıca projemiz kapsamında TCDD Taşımacılık personelinin eğitilmesi, dokümantasyon hizmetlerinin verilmesi, yedek malzeme tedariki ve garanti hizmetleri de mevcut" dedi.

‘DEMİR YOLU SANAYİSİ ALANINDA BÜYÜK ADIMLAR ATILDI’

Uraloğlu, 'Türkiye Yüzyılı'nda demir yolu sanayisi alanında büyük adımlar atıldığını ifade ederek şöyle konuştu: "Cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023 yılı; ilk milli elektrikli tren setlerimizi hizmete aldığımız, yerli ve milli sürücüsüz metro aracımızı raylara indirdiğimiz, ilk yerli ve milli metro sinyalizasyon sistemlerini kullanmaya başladığımız bir sene oldu. Ülkemizin saatte 160 kilometre hıza sahip 'Yeni Sakarya' ismini verdiğimiz ilk milli ve yerli Elektrikli Tren Seti Projemizde, 2 prototip seti tamamlayarak hizmete sunduk. Seri üretime başladık. 2030 yılına kadar bu tren setlerinin sayısını 56'ya tamamlamayı planlıyoruz. Saatte 225 kilometre hıza sahip milli Elektrikli Hızlı Tren Seti Projesi'nde de tasarım çalışmalarında son aşamaya geldik. 2024 yılında prototip üretimin tamamlanmasını planlıyoruz. Eskişehir 5000 Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi'nde de prototip imalatını tamamlayarak raylara indirdik. Milli Banliyö Tren Seti prototip araç üretimi çalışmalarımız devam ediyor. Şimdi bunlara yerli ve milli araç üstü sinyalizasyon ekipmanlarımızı da eklemenin gururunu yaşıyoruz." Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, daha sonra ASELSAN Genel Müdürü Ahmet Akyol ve TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Ufuk Yalçın ile 'Yerli ve Milli Araç Üstü Sinyalizasyon Ekipmanı Temini' için protokol imzaladı.