Geri Dön
Gündem İstanbul'da endişelendiren yoğunluk

İstanbul'da endişelendiren yoğunluk

Koronavirüs vakalarında yaşanan artışa rağmen Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesi'nde yoğunluk sürüyor. Güzel havayı fırsat bilenler sahillere akın etti. Kimi fotoğraf çektirirken kimi de çocuklarını gezdirdi. Üsküdar ve Kadıköy Caddebostan Sahili'nde cumartesi günü yoğun kalabalık oluştu. Zaman zaman sosyal mesafenin de hiçe sayıldığı görüldü.

Pazar günü uygulanacak sokağa çıkma yasağı öncesi vatandaşlar İstiklal Caddesi ve sahillere akın etti. Koronavirüs vakalarında yaşanan artışa rağmen Taksim Meydanı ve İstiklal Caddesi'nde yoğunluk oluştu. Güzel havayı fırsat bilenler de sahillere akın etti. Beşiktaş sahilinde trafikte yoğunluk göze çarptı. Çoğu kişi araçlarında inerek yürümeyi tercih etti. Yerli ve yabancı birçok turistin akın ettiği Ortaköy'de kimi fotoğraf çektirirken kimi de sahilde yürümeyi tercih etti. Zaman zaman sosyal mesafenin hiçe sayıldığı görüldü.

"TORUNUMU GEZDİRMEYE GELDİM"

Torununu gezdirmek için Ortaköy Sahili'ne gelen Beyhan Çakır "Oğlum ve torunum ile Ortaköy'e geldik. Bu virüs ile ne yapacağımızı bilmiyorum. 68 yaşındayım. Çok zorluklar yaşadım. Koronavirüse karşı çift maske takıyorum. Biraz gezip evimize gideceğiz" dedi.

"KORONAVİRÜSE DİKKAT ETMEYE ÇALIŞIYORUZ"

Çocuğunu gezdirmek için Ortaköy Sahiline gelen Nilay Kaçar ise "Çocuğu dışarı çıkaramıyoruz. Güzel havayı bulunca dışarı çıkalım nefes alalım dedik. Koronavirüs de var ama dikkat etmeye çalışıyoruz. Ellerini yıkıyoruz. Kalabalık yerlere koymamaya dikkat ediyoruz. Yarın kısıtlama nedeniyle evdeyiz. Haftada bir gün dışarı çıkıyoruz" diye konuştu.

"İNSANLAR SAZDAN SÖZDEN UZAK KALDILAR"

Ortaköy'de saz çalıp türkü söyleyen sokak sanatçısı Cihat kantarcı "Hava güzel. İnsanlar da sosyal mesafe kurallarına uyarak güzel havadan istifade ediyorlar. İnsanlar sazdan, sözden çok uzun bir süre uzak kaldılar. Biz de Ortaköy'de kültürel felsefeye hizmet eden bireyler olarak kendimizce onlara bu toprağın değerlerini, bu toprağın sesini dilimiz döndüğünce ifade etmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu.

ÜSKÜDAR SAHİLİ'NDE YOĞUNLUK

Üsküdar'da vatandaşlar meydanlara ve sahillere akın etti. Üsküdar Sahili'nde kimi fotoğraf çektirirken, kimisi de yürüyüş yapmayı tercih etti.

Cumartesi gününde güneşli havayı fırsat bilen İstanbullular meydanlara ve sahillere akın etti. Koronavirüs vakalarında yaşanan artışa rağmen sahillerde yoğunluk oluştu. Üsküdar Sahili'nde de yoğunluk oluştu. Zaman zaman sosyal mesafenin de hiçe sayıldığı görüldü.

Ailesiyle sahile gelen Mustafa Demir, "Hava almaya geldik ama şu kalabalığın vermiş olduğu bir duyarsızlık var. Gelecek haftalarda yine kısıtlamalar gündeme gelmez inşallah" dedi. Oğuzhan Gökçe, "Cumartesi kısıtlamanın kalkması iyi oldu ama mesafemizi koruyarak hava alabiliriz. Kardeşimi uzun zamandan sonra ilk defa dışarı çıkardım. Uzaktan eğitimden dolayı iyice bunaldı. İnşallah yakın zamanda bu durumu atlatırız" diye konuştu.

Çocukları gezdirmeye geldiğini söyleyen Mustafa Güldemir "Hava güneşli çok güzel bir hava var. Gezmeye geldik sahile. Koronadan çok sıkıldık. Ailecek hafta sonunun tadını çıkarıyoruz" dedi. Cengiz ÇOBAN - İsa ALMAÇAYIR / İSTANBUL (DHA)

CADDE BOSTAN SAHİLİ'NDE DİKKAT ÇEKEN KALABALIK

Kadıköy Caddebostan Sahili'nde cumartesi günü yoğun kalabalık oluştu. Kısıtlamasız cumartesi gününe bir de güneşli hava eklenince vatandaşlar soluğu sahilde aldı. Caddebostan Sahili'ndeki yoğun kalabalık havadan da görüntülendi.

İstanbul'da kısıtlamasız cumartesi gününe güneşli hava da eklenince İstanbullular soluğu meydan ve sahillerde aldı. Kadıköy Caddebostan Sahili de yoğunluktan nasibini aldı. Kimi çimenlik alanda oturup, piknik yaptı kimisi ise sahil yolunda bisiklete bindi. Bazıları ise deniz kenarında oturmayı tercih etti. Caddebostan Sahili'ndeki kalabalık havadan da görüntülendi. Ali Kerem BENGİ / İSTANBUL (DHA)