Aleph ve Reddit, Türkiye'deki münhasır reklam ortaklığı iş birliğini genişletiyor
Medya, eğitim ve ödeme sistemleri alanlarında faaliyet gösteren Aleph, Reddit ile stratejik ortaklığını genişlettiğini duyurdu. Bu yeni anlaşma kapsamında Aleph, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye (MENAT) Latin Amerika ve Asya-Pasifik (APAC) bölgelerinde yer alan 45'ten fazla pazarda Reddit'in münhasır reklam temsilcisi olarak yerel ve bölgesel reklamverenlerin içerikleriyle yüksek etkileşimde bulunan ve satın alma niyeti yüksek kullanıcılara doğrudan ulaşmasını sağlayacak.

Aleph, Reddit ile arasındaki iş birliğinin 2022 yılında Avrupa ve Orta Asya'daki bazı pazarlarda başladığını bildirdi. Genişleyen bu ortaklık sayesinde reklamverenlerin, Reddit'in 45'ten fazla pazarda sunduğu global reklam fırsatlarına erişebileceği aktarıldı. Artık bu yeni pazarlardaki reklamverenlerin, Aleph'in yerel uzman ekiplerinden destek alarak Reddit reklam platformunda kampanyalarını başlatıp etkin bir şekilde yönetebileceği dile getirildi.
Aleph Türkiye Yönetici Ortağı Burak Yılmaz, iş birliğini şöyle değerlendirdi:
"Reddit'in reklam platformunun gücünü Türkiye'ye taşımaktan büyük bir heyecan duyuyoruz. Reddit'in ölçeği ve hakiki toplulukları bir araya getiren benzersiz yapısı, markalar için güçlü ve yeni bir kanal sunuyor. Ekibimiz, müşterilerimizin gerçekten etkili ve yankı uyandıran kampanyalar oluşturmasına ve oluşturdukları kampanyaların etkisini artırmasına destek olmaya hazır."
Reddit Baş Gelir Sorumlusu (CRO) Mike Romoff ise şu ifadelere yer verdi:
"Aleph'in kapsamlı yerel uzmanlığı, yeni pazarlardaki reklamverenlerin aktif ve ilgili kullanıcı topluluklarına ulaşabilmesi için temel öneme sahip. Reddit'in uluslararası büyüme fırsatları ve reklamverenleri gerçek insan sohbetleriyle buluşturabilme yeteneğimiz sayesinde bu genişleyen iş birliğinin dünya genelinde markalar için önemli fırsatlar yaratacağına inanıyoruz."
Aleph'ten yapılan bilgilendirmede şöyle denildi:
"Reddit'in 2025 ikinci çeyrek kazanç raporuna göre, platformun uluslararası günlük aktif kullanıcı sayısı (DAUq) bir önceki yıla göre yüzde 32 artış gösterdi. Reddit'in gerçek ve samimi sohbetlerden oluşan dev bir arşiv olma özelliği de göz önünde bulundurulduğunda, bu büyüme platformu çevrim içi bilgi arayışının merkezine taşıyor. Profound verilerine göre Reddit, Haziran 2024 - Ağustos 2025 arasında tüm yapay zeka platformlarında en çok alıntı yapılan kaynak oldu.
"Reklam platformu olarak Reddit, markalara kullanıcıların ilgilendiği ve aktif olarak yer aldığı topluluklarda onlara ulaşabilmesi için tüm pazarlama aşamalarını kapsayan çok amaçlı reklam çözümleri sunuyor. Reddit Community Intelligence sayesinde markalar, Reddit'teki milyarlarca kullanıcının gerçekleştirdiği sohbetlerin oluşturduğu kolektif bilgiden yararlanarak, hem platformun özgünlüğünden faydalanabiliyor hem de dünya genelindeki hedef kitleyle güçlü bir bağ kurabiliyor."





