Bakan Uraloğlu: Ekonomik büyümenin birinci şartı, güçlü bir ulaşım altyapısıdır
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Yol medeniyettir. Sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve dünya ile bütünleşme demektir. Ekonomik büyümenin birinci şartı güçlü bir ulaşım altyapısıdır. Olmazsa olmazdır” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 'İnegöl Giriş Kavşağı Açılış Töreni' ile 'Bursa Şehir Hastanesi ve YHT Garı Bağlantı Yolları Temel Atma Töreni’ne katılmak üzere Bursa’ya geldi. Bakan Uraloğlu, ilk olarak 'İnegöl Giriş Kavşağı'nın açılışını gerçekleştirdi. Törene Bursa Valisi Erol Ayyıldız, İnegöl Kaymakamı Eren Arslan, TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Mustafa Varank, AK Parti Bursa milletvekilleri, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan ve ilçe belediye başkanları katıldı.
Bakan Abdulkadir Uraloğlu, konuşmasında, “Bugün Bursa'mıza iki büyük müjdeyle geldik. Öğleden sonra şehrimizin kalbine, Bursa Şehir Hastanesi ve Yüksek Hızlı Tren Garımıza nefes aldıracak bağlantı yollarının temelini yine kardeşlerimizle beraber atacağız. Ama önce burada İnegöl'ün giriş kapısında, ülkemizin doğudan batıya uzanan en önemli koridorlarından birini, daha güvenli, daha hızlı, daha konforlu hale getirmenin gururunu beraberce yaşıyoruz. Yol medeniyettir. Sanayi, üretim, turizm, ticaret, emniyet ve dünya ile bütünleşme demektir. Ekonomik büyümenin birinci şartı güçlü bir ulaşım altyapısıdır. Olmazsa olmazdır. Kara yolu taşımacılığı da aktarmasız, güvenli, esnek hızlı ve kolay ulaşımın vazgeçilmez ulaşım modu olarak karşımıza çıkmaktadır. Kara yolları gelişmiş ülkeler için hem uluslararası hem de yurt içi taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol oynamakta ve adeta lojistik sistemin kılcal damarları olarak, hayati bir fonksiyonu da üstlenmektedir. Bu gerçeğin bilinciyle Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde, 23 yıllık dönem içerisinde kara yollarında adeta yeni bir çağın kapılarını da açtık” ifadelerini kullandı.
‘BÖLÜNMÜŞ YOL UZUNLUĞUMUZU 30 BİN KİLOMETREYE ÇIKARDIK’
AK Parti’nin seçim vaatlerinden birinin 15 bin kilometre yol olduğunu hatırlatan Bakan Uraloğlu, bunu 2 katına çıkardıklarını belirterek, şunları söyledi:
“2002 yılında 6 bin 101 kilometre yolumuz vardı. Sadece 6 ilimiz birbirine bölünmüş yollarla bağlanıyordu. Bunu tam 5 katı artırarak, bugün 29 bin 947 kilometreye çıkardık ve 77 ilimizi de bölünmüş yollarla birbirine bağlamış olduk. Bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı, Bursa’mızın da içerisinde olduğu iller de başta olmak üzere 3 bin 796 kilometreye çıkardık. BSK kaplamalı yani sıcak asfalt yollarımızın uzunluğunu 8 bin 591 kilometreden, 31 bin 527 kilometreye çıkardık. Hani Cumhurbaşkanımız diyor ya ‘Nereden nereye’. Gerçekten biz de bütün ekiplerimizle, milletvekillerimizle, il yönetimimizle, valiliklerimizle beraber çok şükür hayata geçirdik. Yüksek dağları tünellerle, derin vadileri, köprü ve viyadüklerle geçerek birbirine bağladık. Köprü ve viyadük uzunluğumuzu 811 kilometreye çıkardık. Tünel uzunluğumuzu 833 kilometreye çıkardık. Bölünmüş yol uzunluğumuzu da 30 bin kilometrenin eşiğine getirdik. Sadece birkaç adım kaldı. Sene sonuna kadar inşallah 30 bin kilometreye çıkaracağız. Cumhurbaşkanımız AK Parti'mizin seçim vaatlerinden 15 bin kilometre bölünmüş yol koymuştu, ilk etapta. Ve insanlar şunu demişti; ‘Türkiye’de bu bölünmüş yolları nereye yapacaksınız?’ Bakın biz 15 bin kilometreyi bitirdik. Onun üzerine 8 bin daha, 9 bin daha yaptık. Ve şimdi 30 bin kilometrelere çıkarmış oluyoruz çok şükür. Dile kolay. 30 bin kilometre, Bursa'dan yola çıksanız, dünyanın çevresini, dörtte üçünü artık çevreliyorsunuz yaklaşık. Yani dünyanın 40 bin kilometre, 30 bin kilometreyle dörtte üçü kadar bölünmüş yol yaptık. Şöyle de yaklaşabiliriz. Bursa'dan Çin'in Şanghay şehrine, yani büyük okyanusun kıyılarına kadar, yaklaşık üç kez ulaşabilecek bir mesafe demektir. Yani bir gidiyorsunuz, dönüyorsunuz sonra bir daha gidiyorsunuz. Bu kadar yol yapmış olduk. İnşallah bu yıl bitmeden 30 bin kilometreye yaklaşmış, yakalamış olacağız. Sadece birkaç kilometremiz kalmış oldu."
Bakan Uraloğlu, Bursa’nın sanayi, tarım ve turizm alanlarındaki potansiyeliyle, Türkiye’nin kalkınmasında lokomotif bir role sahip olduğunu söyledi. Şehrin ekonomik ve sosyal dinamizminin yanı sıra gelişmiş kara yolu ağıyla Marmara, Ege ve İç Anadolu’yu birbirine bağlaması bakımından da önemli bölgesel ve transit trafik yükü taşıdığını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Ben burada sayılardan, rakamlardan bahsediyorum ama aslında bahsettiklerim sadece rakamlar değil, bir destanın çok büyük bir parçasıdır. İnegöl Giriş Kavşağı da bu destanın yeni bir adımıdır, yeni bir satırıdır. Bu satır İnegöl'ün sanayicisine, çiftçisine, esnafına, işçisine ‘Siz üretmeye devam edin. Biz sizin yolunuzu açmaya devam edeceğiz’in mesajıdır. Bursa tarihiyle, sanayisiyle, tarımıyla, ihracatıyla Türkiye'nin lokomotif şehirlerinden birisidir. İnegöl ise lokomotifin en güçlü motorlarından biri. Mobilya sektöründe dünya markası olmuş, her yıl milyonlarca dolar ihracat yapan, alın teriyle, emekle büyüyen bir ticaret merkezi. Belediye Başkanımız söyledi, 160 ülke. Gerçekten, tebrik ediyorum. İşte bu büyük üretim gücünün, bu bereketli emeğin dünyaya açılan kapısı da güvenli, hızlı ve kesintisiz yollarla olmalıdır elbette” diye konuştu.
‘İNEGÖL GİRİŞ KAVŞAĞININ TOPLAM UZUNLUĞU 1,1 KİLOMETRE’
Bursa-İnegöl-Eskişehir Devlet Yolu’nun, bölgedeki ulaşım ağının kilit güzergahlarından biri olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“İnegöl Giriş Kavşağımızı 152 metre uzunluğunda altı açıklıklı farklı seviyeli köprülü kavşak olarak inşa ettik, tasarladık. Bağlantı yollarıyla birlikte 1,1 kilometre uzunluğundaki projemiz Bursa-İnegöl-Eskişehir Devlet Yolu'nun en kritik noktasında yükseldi. İnegöl'ümüzün girişinde her gün ortalama gidiş dönüş yaklaşık 60 bin araç giriş çıkış yapıyor ve bunların neredeyse beşte biri yani 10 binin üzerindeki ağır taşıt trafiğine sahip. İşte tam bu yoğunlukta vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini en üst seviyede tutmak, aynı zamanda İnegöl mobilyasını dünyaya ulaştıran TIR’larımızı, firmalarımızı, kamyonlarımızı kesintisiz akışa kavuşturmak için bu kavşağı inşa ettik. İnegöl Giriş Kavşağı, artık şehir merkezine giriş çıkış yapan araçlarımızla, transit geçen ağır taşıtlarımızı birbirinden tamamen ayırmış durumda. Trafik yoğunluğunu azaltarak, daha akıcı bir akış sağlamış olduk bu vesileyle."
‘YILLIK 1 MİLYAR 250 MİLYON LİRA TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ’
İnegöl Giriş Kavşağı ile hem zamandan hem de akaryakıttan tasarruf sağlanacağını söyleyen Bakan Uraloğlu, “Zamandan yıllık 1 milyar 200 milyon lira, akaryakıttan 50 milyon lira olmak üzere toplam yıllık 1 milyar 250 milyon lira tasarruf sağlamış olacağız. Gerçekten bu rakamları, sadece bir rakam olarak değerlendirmeyelim. Bakın buraya yaptığımız yatırımı 1 yıldan daha az sürede ülkemize kazandırmış oluyoruz. Ne kadar doğru iş yaptığımızın belgesidir verdiğim rakamlar. Çevreye zarar veren araçların karbon emisyonunu da yıllık olarak tam 308 ton azaltarak, hem doğamızı koruyarak hem de temiz bir gelecek için önemli bir adım atmış olduk Yeşil Bursa'mız için” ifadelerini kullandı.
‘106 KİLOMETRELİK HATTA HİÇ SİNYALİZE KAVŞAK KALMADI’
Bakan Uraloğlu, projeyle trafik akışının rahatlatıldığını, yolun yatay ve düşey standardıyla ulaşım güvenliğinin artırıldığını vurgulayarak, "Bu kavşakla Bursa Turanköy Kavşağı'ndan Eskişehir il sınırına kadar uzanan tam 106 kilometrelik güzergahımızda artık tek bir sinyalizasyonlu kavşak kalmamıştır. 106 kilometrelik bu hat tamamen yüksek standartlı hızlı, konforlu, kesintisiz bir yol haline gelmiştir. Bir nevi otoyol standartlarına yükseltilmiştir. İnegöl'ümüzün sanayici, çiftçisi, esnafı artık ürünlerini daha hızlı, daha güvenli ve daha ekonomik şekilde limanlara, iç piyasaya ve ihracat kapılarına ulaştırabilecek. Bu yol aynı zamanda Ankara'dan, İç Anadolu’dan, Doğu’dan gelen misafirlerimizi, turistlerimizi, iş insanlarımızı, İnegöl'ümüze ve Yeşil Bursa'mıza kesintisiz bir şekilde bağlayacaktır. Biz size üretin, büyüyün, ihracat rekorları kırın diyoruz, siz de bunu fazlasıyla yapıyorsunuz çok şükür. Biz de sözümüzü tutuyoruz. Siz üretmeye devam edin, biz yolunuzu açmaya devam edeceğiz diyoruz ve bunu da hayata geçiriyoruz. İnegöl Giriş Kavşağı işte bu sözün tam da karşılığı yapılmış olan bir nişanedir” diye konuştu.
‘2026 YILINDA BURSA’YA YHT İLE SEYAHAT EDECEĞİZ’
Temeli atılacak Bursa Şehir Hastanesi ve YHT Garı Bağlantı Yolları’nın ise Bursa Şehir Hastanesi ve Yüksek Hızlı Tren Garına erişim imkanı sağlayacağını belirten Bakan Uraloğlu, “Biz inşallah önümüzdeki yıl Bursa'mıza Yüksek Hızlı Trenle seyahat edeceğiz. Yani 2026 yılında biz Bursa'ya yaptığımız gezilerden bir tanesini, inşallah Ankara'dan, İstanbul'dan hızlı trenle yapmış olacağız. Projeyi yakından takip ediyoruz. Hani, ‘Nazar etme ne olur, çalış senin de olur’ diyoruz ya. Onun için hani bazı muhalif kardeşlerimiz de onların haklı eleştirileri başımızın üzerinde yeri vardır ama bu anlamda onların da eleştirdiği o konuları biz inşallah hayata geçirmiş olacağız” dedi.
ŞEHİR HASTANESİ VE YHT GARI BAĞLANTI YOLLARININ TEMELİ ATILDI
İnegöl Giriş Kavşağı Açılış Töreni’nin ardından, Bursa Valiliği'ne ziyarette bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, daha sonra 'Bursa Şehir Hastanesi ve YHT Garı Bağlantı Yolları Temel Atma Töreni’ne katıldı. Törene Bursa Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti Bursa milletvekilleri, Karayolları Genel Müdürü Ahmet Gülşen, AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan ve çok sayıda davetli katıldı.
Bakan Uraloğlu, törende yaptığı konuşmada, “Bursa’ya iki büyük müjdeyle geldik. Zaten başta şanlı tarihimiz olmak üzere, sanayimizin, ticaretimizin, tarımımızın ve turizmimizin önde gelen şehri Bursa için de daha azı düşünülemezdi. Sabah İnegöl Giriş Kavşağı’mızı hizmete açarak şehrimizin doğu kapısını daha akıcı ve daha konforlu hale getirdik. Şimdi de burada, Türkiye’nin en modern şehir hastanelerinden biri olan Bursa Şehir Hastanesi ile yapımına hızla devam ettiğimiz Yüksek Hızlı Tren Garı’mıza doğrudan erişim sağlayacak 3 kilometre uzunluğundaki bağlantı yollarımızın temelini atıyoruz” dedi.
‘DEV YATIRIMLAR, BİRBİRİNE BAĞLANMADIKÇA VERİMLİ OLAMAZDI’
Bursa’nın potansiyelini en üst düzeye çıkartarak, ulaşımı her moduyla etkin hale getirmek için çalıştıklarını belirten Bakan Uraloğlu, “Bursa, Uludağ’ın eteklerinde, İpek Yolu üzerindeki tarihiyle, Ulu Cami ve Yeşil Türbesiyle, sanayisiyle Türkiye’nin önde gelen şehirlerinden biri. Marmara ve Ege Bölgeleri arasında uzanan gelişmiş otoyol ve bölünmüş yol güzergahında geçiş noktası olan şehrimiz, her geçen gün büyüyor. Bu nedenle Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Bursa’nın şehir merkezi, ilçeleri ve çevre illerle ulaşım standardını yeni ulaşım yatırımlarıyla güçlendiriyoruz. Bildiğiniz üzere Bursa Şehir Hastanemiz, 2019’da hizmete girdiğinden beri milyonlarca hastamıza, vatandaşımıza şifa kapısı oldu. Açılışının ardından hem Şehir Hastanesi'ne erişim, hem de İstanbul–İzmir Otoyolu nedeniyle bu kesimde trafik yoğunluğu giderek arttı. Ayrıca aynı bölgede Bakanlığımız tarafından yapımı sürdürülen Yüksek Hızlı Tren Garı ve metro hatlarının merkez istasyonu da bulunuyor. Bu dev yatırımları birbirine doğrudan ve konforlu bir şekilde bağlanmadıkça tam anlamıyla verimli olamazdı” diye konuştu.
‘BURSA’NIN BÖLGESEL ULAŞIM VİZYONUNU GÜÇLENDİRECEK’
Temeli atılan ve 3 kilometrelik bölünmüş yol standardında hizmet verecek bağlantı yolları projesi hakkında bilgi veren Bakan Uraloğlu, “Bağlantı yollarımız tamamlandığında; Bursa Şehir Hastanemize alternatif bir güzergah sunarak, otoyoldaki trafik yükünü azaltacak, acil durumlarda ambulansların ve vatandaşlarımızın hastaneye en hızlı ve en güvenli şekilde ulaşmasını sağlayacak, Yüksek Hızlı Tren Garımıza ve metro istasyonuna doğrudan ulaşarak toplu taşımayla hareketliliği ve erişilebilirliği arttırarak Bursa’nın bölgesel ulaşım vizyonunu güçlendirecek, artan yolcu ve yük trafiğini daha etkin yöneterek Bursa’nın bölgesel merkez olma gücünü arttıracaktır” ifadelerini kullandı.
’20 AYRI KARAYOLU PROJEMİZİN ÇALIŞMALARINA DEVAM EDİYORUZ’
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Bursa’ya yapılan hizmet ve kazandırılan eserlerden bahseden Bakan Uraloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
“2002 yılından bu yana Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde Bursa’nın ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 272 milyar lira yatırım gerçekleştirdik. Bölünmüş yol uzunluğunu 195 kilometreden 613 kilometreye, bitümlü sıcak kaplama yol uzunluğunu 148 kilometreden 811 kilometreye çıkardık. İstanbul, Gebze, Orhangazi, İzmir Otoyolu’nu açtık. Bursa Çevre Otoyolu, Bursa–Eskişehir–Ankara Yolu, Bursa–Balıkesir–İzmir Yolu, Bursa–Çanakkale Yolu, Bursa–Mudanya gibi önemli güzergahları bölünmüş yol olarak tamamladık. İğdir Tüneli ile Bursa–İnegöl–Bozüyük yolunda, Mezit Tüneli’ni tamamlayarak trafiğe açtık. Balıkesir–Susurluk–Karacabey yolunda, Mustafakemalpaşa Giriş Köprülü Kavşağı ile Kosova ve Koşuboğazı Köprülü Kavşaklarını inşa ettik. Bursa–İnegöl–Bozüyük Yolu'nda; Yenice, Yenişehir, İnegöl Organize Sanayi Bölgesi, Domaniç ve Kurşunlu Köprülü Kavşaklarını tamamladık. İnegöl Şehir Geçişinde Mesudiye Farklı Seviyeli Kavşağı'nı kazandırdık. İznik Çevre Yolu’nu açtık. Geçtiğimiz Temmuz, Doğancı Tüneli ve bağlantı yollarının açılışını gerçekleştirdik. Bugün itibarıyla da Teknosab Kavşağı, Çalı Yolu, Yenişehir Batı Kesimi Sanayi Kavşağı ve YHT İstasyonu Bağlantı Yolu, Erenler–Harmancık Yolu gibi 20 ayrı kara yolu projemizin çalışmalarına devam ediyoruz.”
‘GÜNDE 410 BİN YOLCUYA HİZMET VERECEK’
Bursa’nın ulaşım ağını, ulaşımın tüm modlarıyla gerçekleştirildiğini belirten Bakan Uraloğlu, “Elbette Bursa’da sadece kara yolu yatırımlarıyla sınırlı kalmıyor, 201 kilometre uzunluğunda ve 8 istasyondan oluşan Bandırma–Bursa–Yenişehir–Osmaneli hızlı tren hattımızı inşa ediyoruz. 106 kilometrelik Osmaneli–Bursa kesimini 2026 yılı 2’nci yarısı içinde, 95 kilometrelik Bursa–Bandırma arasını ise 2028 yılında işletmeye almayı hedefliyoruz. Bursa’da devam etmekte olan önemli ulaşım projelerimizden biri de 6 kilometre uzunluğunda, 4 istasyon ve 110 bin metrekarelik depo sahasından oluşan Emek–YHT Gar–Şehir Hastanesi Hafif Raylı Sistem Hattı, kısa adıyla Şehir Hastanesi Metrosu'dur ve günde 410 bin yolcuya hizmet verecektir” dedi.
‘BURSA’NIN YÜKSELİŞİNE DESTEK VERMEYE DEVAM EDECEĞİZ’
Geçit-Balat İstasyonu'nun yapımını tamamlayarak 2024’te işletmeye açtıklarını ve Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne devrettiklerini aktaran Uraloğlu, şunları söyledi:
“Geri kalan kesimini de inşallah 2026 yılında hizmete sunacağız. Bu yatırımlar sayesinde Bursa; TOGG’u üreten, otomotivde, tekstilde, tarımda lider, Uludağ’ıyla, tarihiyle, deniziyle turizmde lider, şehir hastanesiyle sağlıkta lider bir dünya şehri haline geliyor. Biz de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak Bursa’nın bu yükselişine destek vermeye devam edeceğiz. Karayolları Genel Müdürlüğü ve bakanlığımızın görevi, ulusal ağ bütünlüğünü sağlamaktır. Şehir içerisindeki yolların yapılmasını biz elbette belediyelerden bekleriz. Ancak burada, bu anlamda bir irade olmadığını gördüğümüz için biz, milletvekillerimiz ve valimiz ile beraber, istişare ederek bu sorumluluğu üzerimize aldık. Bakanlık ve AK Parti hükümetleri olarak bunu Bursa'ya kazandırmış olacağız. Bu düşüncelerle, Bursa Şehir Hastanesi ve YHT Garı Bağlantı Yollarımızın hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Bu sabah İnegöl’de açtığımız kavşakla birlikte, bugün burada attığımız temel, Bursa’nın geleceğine atılmış iki güçlü imza olmuştur.”















