Geri Dön
TeknolojiEasycep’ten 2022’nin sonuna kadar 200 bin adet telefon yenileme hedefi

Easycep’ten 2022’nin sonuna kadar 200 bin adet telefon yenileme hedefi

Yenilenmiş elektronik cihaz alım satım platformu Easycep 4 yılda lisanslı yenileme merkezinde 100 bin telefonu yeniledi. Şirket, 2022’de gerçekleşecek yeni yatırımlar sayesinde 3 bin metrekarelik kapalı alanda 360 kişilik teknisyen kadrosuyla aylık yenileme kapasitesini 150 bin adede çıkarmaya hazırlanıyor.

Yıl sonu itibariyle mağaza sayısının 30’a çıkarılması ile 200 bin adet telefonun yenilenmesi hedefleniyor. Gelecek yıl ise özellikle bu iş modelinin olmadığı Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Asya’ya açılmak planlanıyor.  

Easycep’in CEO’su Mehmet Akif Özdemir, şirketin Kağıthane’deki yeni yenileme merkezinde hedeflerini anlattı. İş modeline ilişkin bilgi veren Özdemir, 3 bin metrekarelik kapalı alanda 360 kişilik teknisyen kadrosuyla aylık yenileme kapasitesini 150 bin adede çıkarmaya hazırlandıklarını söyledi.

Easycep’ten 2022’nin sonuna kadar 200 bin adet telefon yenileme hedefi

SIFIR TELEFONE GÖRE YÜZDE 50 FİYAT AVANTAJI SAĞLIYORUZ 

2018 yılında İsmail Dinçer ile Türkiye’de böyle bir girişim olmadığını görerek Easycep’i kurduklarını belirten Özdemir, “Aslında tam da ülkemizin buna ihtiyacı olduğu bir dönemde başladık. Rüzgâr hep arkamızdan geldi ve iş hızlıca büyüdü. Elektronik ürünlerin fiyatını artmasıyla sıfır elektronik ürünler kolay ulaşılabilir olmaktan çıktı. O yüzden insanlar alternatifler aramaya başladı. Bizim sattığımız yenilenmiş ürünler, sıfırına göre yüzde 50’ye varan fiyat avantajı sağlıyor. Bu yüzden artık daha ulaşılabilir, tercih edilebilir bir durumdayız” diye konuştu.  

YENİLENEN TELEFONLARA 12 TAKSİT İMKANI  

Tamamen son kullanıcıya odaklandıklarını aktaran Özdemir, “İnsanlar değiştirmek istedikleri, evinde çekmecesinde duran telefonlarını bizden ön fiyat teklifi alarak, bize ulaştırıyor. Kuryeler ve kargolarla alınan telefonları önce test ediyoruz ve müşterilere son fiyat teklifi veriyoruz. Son fiyat teklifinde müşteriyle anlaştığımız takdirde kullanıcının elinden cihazı tam anlamıyla almış oluyoruz. Aldığımız cihazları Ticaret Bakanlığı’nın vermiş olduğu lisansla beraber yeniliyoruz. Bu yaptığımız yenileme, cihazın ilk fabrika çıkışlı kondisyonlarına getirilmesi ve bir önceki kullanıcıya ait kişisel verilerin tamamıyla silinmesi oluyor. Daha sonrasında cihazlara 12 ay garanti vererek satışını sağlıyoruz. Geçen yılın son aylarında Hazine ve Maliye Bakanlığı yenilenmiş elektronik ürünlerdeki KDV oranını yüzde 18’den yüzde 1’e düşürdü bu da bizim son kullanıcıya satış fiyatını etkiledi. Daha ulaşılabilir ve daha satılabilir hale geldi” ifadelerini kullandı.  

DÜNYADA YENİLENMİŞ TELEFON PAZARI SIFIR PAZARININ YAKLAŞIK YÜZDE 20’Sİ BÜYÜKLÜĞE SAHİP 

İlk 2 yılın işi öğrenmek sonraki 2 yıl ise hızla büyümeyle geçtiğini belirten Özdemir, “Ticaret Bakanlığı’nın verdiği lisans Ağustos 2020’de çıktı. Bu yıl 200 bin adet telefon yenilemeyi planlıyoruz. Toplamda da 4 yılda 300 bin telefonu yenilenmiş ve ekonomiye kazandırmış olacağız. İşimiz daha hızlı büyüyor. Dünyada yenilenmiş telefon pazarı sıfır telefon pazarının yaklaşık yüzde 20’si kadar büyüklüğe sahip. Türkiye’de bu henüz çok ufak bir rakam, o yüzden 2026 yılına kadar bu rakamın yüzde 20’lere ulaşacağını tahmin ediyoruz ve ona göre yatırımlar yaparak işi büyütmeye çalışıyoruz” dedi. 

İSTİHDAMA KATKI  

2 ay önce Kağıthane’deki yenileme merkezini faaliyete geçirdiklerini aktaran Özdemir, “3 bin metrekarelik bir alan tamamen yenileme üzerine kuruldu.  Bu alanda aylık yaklaşık 150 bin cihazı işleyebilecek kapasitemiz var ve bu Türkiye sanayisi için yetebilecek bir kapasite anlamına geliyor. Bu tesiste bütün Türkiye pazarı için yenilenmiş elektronik ürünler üretebiliriz.  Meslek liselerinin elektronik bölümlerinden mezun arkadaşlarımız var. Burada 6 ile 8 haftalık bir eğitimden sonra cihaz yenileyebilecek kapasiteye ulaşıyorlar. Şu an yaklaşık 180 çalışanımız var, yıl sonuna kadar 360 olmasını hedefliyoruz” diye konuştu.  

YENİLENMİŞ HER BİR ÜRÜN SIFIR TELEFON İTHALATININ ÖNÜNE GEÇİYOR 

CEO Mehmet Akif Özdemir, “Bizim sattığımız her bir yenilenmiş telefon aslında bir tane sıfır telefon ithalatının önüne geçiyor. Bu nedenle sattığımız her bir telefon ticari açığı azaltmış oluyor. Bir sıfır telefonun üretilmesi için yaklaşık 100 kilogram karbon salımım yapılıyor, yenilenmiş alınan her bir telefon bu karbon salınımının yüzde 85’ini azaltıyor. Bu sebeple insanların kullanmadığı her bir telefonu bize ulaştırması ve yenilendikten sonra satılması karbon salınımının azaltılmasına ve çevreye de fayda sağlıyor” ifadelerini kullandı.  

MAĞAZA SAYISI 14’TEN 30’A ÇIKACAK 

Büyük şehirlerdeki mağaza sayısının yıl sonuna kadar 14’ten 30’a çıkarmayı planladıklarını anlatan Özdemir, “İnsanlar bizden aldıkları telefonlar için garanti kapsamı süresi içerisinde bir sorun yaşadıklarında mağazalarımızdan anında hizmet alabilir. Bu iş modelinin yapılamadığı Doğu Avrupa, Kuzey Afrika ve Asya’daki ülkelerde önümüzdeki yıldan itibaren iş modelimizi denemek için girişimlerde bulunacağız” dedi.