EN ÇOK OKUNANLAR

İzmir'deki 6.6 büyüklüğündeki depremin ürkütücü sesi ortaya çıktı

'Köpek Memesi' hastası Enver: Hastalığım yüzünden eşim bile benden tiksiniyor

Seferihisar'da deniz çekildi

Depremde hayatını kaybeden Buse toprağa verildi

Enkazdan yürüyerek çıktı

İzmir'deki depremde enkaz altından yükselen göz yaşartan ses

Teknoloji

Hashtag kullanımında Twitter’dan markalara altın kurallar

03.09.2018 07:00
Hashtag kullanımında Twitter’dan markalara altın kurallar

Twitter hashtagin 11’inci doğum günü geride kalırken hedef kitlelerine etkili şekilde ulaşmak isteyen markalara hashtag kullanımı ile ilgili 5 ipucu paylaştı.

Hashtag sembolünün internet kullanıcılarını birleştirmek için ne denli etkileyici bir rol oynayacağını kimse tahmin edemezdi herhalde. 11 sene önce ilk olarak Twitter’da kullanılan hashtag, kullanıcıların dünyada olup bitenlerden haberdar olup gündemde neler konuşulduğunu keşfetmelerini sağlıyor. Ve her gün ortalama 125 milyon hashtag paylaşılıyor.

Hashtag markaların pazarlama hedeflerini yerine getirip, mesajlarını geniş bir kitleye iletmelerini sağlayan bir araca dönüştü.

Fakat markalar tweetlerinde nasıl hashtag kullanmalı veya belirli kampanyalar için nasıl kendi hashtaglerini yaratmalı? Bu 5 basit kuralı takip ederek kullandığınız hashtaglerin etkili olmasını sağlayabilirsiniz.

#Uzunluk

İdeal bir hashtag kaç harften oluşur? Cevap: 7. Geçen sene Avustralya’da paylaşılan en popüler 500 hashtag ortalama 7 karakterden oluşuyordu.

İşin temel kuralı çok uzatmadan mesajı iletmek. Unutmayın ki net bir hashtag daha çok tercih edilecektir. Akılda kalan tek kelimelik bir slogan veya markanızı hemen çağrıştıran bir akronim gündemde çok daha hızlı yayılacaktır. Kısa isimli markalar hashtaglere kendi isimlerini sığdırabilir, mesela #NABMiniLegends. Fakat marka sloganınızın bir hashtag olarak başarılı olmasını beklemeyin. Kampanya mesajınızı tek kelimeye sığdırmanız mümkün değilse hashtagi en fazla 3 kelimede tutmaya çalışın. 3 kelimeden fazla içeren hashtaglerin akılda kalması daha güç oluyor.

#BüyükVeyaKüçük?

Hashtagler küçük veya büyük harften mi oluşmalı? Hashtag birden fazla kelime içeriyor veya kısmi bir akronim ise, büyük harf kullanmak diğer kullanıcıların tweetinizin içerdiği unsurları anlamaları için önemlidir. Bir hashtagin anlamını kaybedip, içeriğinden başka bir mesaj çıkarılması kadar kötü bir durum yoktur. Bunu engellemek için büyük harfler kullanabilirsiniz.

Bunun dışında hiçbir zaman sadece büyük harfler kullanmayın çünkü hedef kitleniz kendilerine bağırıldığını düşünebilir.

#KaçTane?

#Her #kelime #için #hashtag #kullanan Twitter kullanıcılarına hepimiz şahit olduk. Fakat gereğinden fazla hashtag içeren tweetler yansıtmak istediğiniz mesajın etkisini seyreltir. En iyi yöntem sadece bir veya gerektiğinde en fazla üç, hashtag kullanmaktır. Kullandığınız hashtaglerin iletmek istediğiniz mesaj ile ilgili olmaları da çok önemli bir faktör. Mesela, markanız büyük bir eyleme veya etkinliğe dahil olursa o zaman ilgili hashtagleri kullanmanız yerinde olur. Markanızla ilgili olduklarına ve o hashtagleri kullanma yetkiniz olduğundan emin olun. Müşterileriniz sadece sosyal medyada ilgi aradığınızı düşünürlerse size olan güvenleri azalabilir.

#Komedi

Yarattığınız veya kullanmak istediğiniz hashtagin komik bulunacağından eminseniz, o zaman komedi hedef kitlenizin sizinle angaje olması için çok iyi bir yöntem. Fakat seçtiğiniz espri yanlış anlaşılabilecek veya kafa karıştırıcı olarak algılanabilecek ise dikkat edin. Paylaşımdan önce bir sürü farklı kitlelerden insana gösterip herkesin komik bulup anlayacağı bir hashtag olacağından emin olabilirsiniz.

#Açıklık

Kampanyanız gizemli bir hazine avı değilse her zaman müşterilerinize kullandığınız hashtagin ne anlama geldiğini açıklayın ve onlara da kullanmaları için teşvik edin. Vereceğiniz bir hediye olsun veya hashtagi kullandıklarında basit bir retweet olsun, karşılıklı yararlı bir ilişkiye hedef kitleniz daha çok ilgi gösterir.

İşte bu kadar basit. Hashtag 11 sene boyunca markalara eşi benzeri olmayan bir hediye olarak sunuldu. Listedeki 5 kuralı takip ederseniz çok kısa süre içinde sizde markanızı takip eden sağlam bir kitle oluşturabilirsiniz.

1

İzmir'deki 6.6 büyüklüğündeki depremin ürkütücü sesi ortaya çıktı

2

'Köpek Memesi' hastası Enver: Hastalığım yüzünden eşim bile benden tiksiniyor

3

Seferihisar'da deniz çekildi

4

Depremde hayatını kaybeden Buse toprağa verildi

5

Enkazdan yürüyerek çıktı

6

İzmir'deki depremde enkaz altından yükselen göz yaşartan ses

7

İnci ve köpeği Fıstık 17 saat sonra böyle kurtarıldı

8

Depremde ilk 3 katı çöküp yan yatan bina, vinçlerle desteklendi

Erbek Apartmanı'nın enkazından 26 saat sonra yaralı olarak kurtarıldı
Vatandaş enkaz altında çocuk gördüğünü söyledi, ekipler o noktada çalışma başlattı
Cumhurbaşkanı Erdoğan: 'Evleri yıkılanlara yenilerini yapacağız'
İzmir'deki 6.6'lık depremin ardından enkazlarda zamanla yarış
Anne ve ikiz kızları sağ kurtarıldı, bir çocuğun cansız bedenine ulaşıldı
İzmir'deki 6.6 büyüklüğündeki depremin ürkütücü sesi ortaya çıktı
AFAD'dan önemli duyuru
Doç. Dr. Özmen: İzmir depremi beklenen bir depremdi
İzmir'de eğitime bir hafta ara verildi
Prof. Dr. Ercan'dan İzmir depremiyle ilgili iki kritik uyarı
Sığacık'ta tsunami ile sürüklenen balıklar kafe bahçelerine kadar girdi
Fadime Talu, enkazdan böyle çıkarıldı
Bakan Kurum: Şu ana kadar 100 vatandaşımız kurtarıldı
Esenyurt'ta pompalı tüfekli komşu dehşeti
'Köpek Memesi' hastası Enver: Hastalığım yüzünden eşim bile benden tiksiniyor