Geri Dön
Teknoloji Teknosa’nın Türkiye’deki ilk yeni konsept mağazası dün açıldı

Teknosa’nın Türkiye’deki ilk yeni konsept mağazası dün açıldı

Teknosa’nın dönüşüm ve dijitalleşmeyi ön plana çıkarttığı Türkiye’deki ilk yeni konsept mağazası dün düzenlenen etkinlikle açıldı. Bu mağaza ile müşterilere daha fazla deneyim alanı sunduklarını vurgulayan Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin, “Biz stratejik yol haritamızda müşteri odaklı dönüşüm ve dijitalleşme ile fark yaratmak istiyoruz. Bu anlamda, yeni mağazamız müşteri odaklı dönüşümümüz açısından çok önemli bir adım” dedi.

Teknosa’nın Türkiye’deki ilk yeni konsept mağazası dün açıldı

 

City’s İstanbul AVM’de gerçekleşen etkinlikle Teknosa’nın müşteri deneyimini ve sürdürülebilirliği ön plana çıkarttığı yeni konsept, ziyaretçilerin hizmetine açıldı. Birçok ürün grubu için deneyim yerleri, engelli bireyler için yürüyüş alanları, sürdürülebilirlik duvarı gibi yeni uygulamalara ev sahipliği yapan City’s İstanbul Teknosa mağazası, Teknosa’nın dijital ortamda hayata geçirdiği pazaryeri alanını da Tekno Pazar adıyla ilk kez bir mağazada olacak şekilde içinde barındırıyor. Bu konsepti sadece İstanbul için düşünmediklerini belirten Sitare Sezgin, “Biz ‘Herkes için teknoloji’ diyoruz. O yüzden 2022 sonuna kadar İstanbul dışındaki iller dahil olmak üzere 6 mağazamızı bu yeni konsepte taşıyacağız. 2023 ve sonrasında da bunun örneklerini sıkça görmeye devam edeceksiniz” ifadelerini kullandı.

Açılışa, Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Timur, Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin, iş ortakları ve birçok ziyaretçi katıldı. 



“MÜŞTERİLERİMİZ ÜRÜNLERİ KOLAYCA BULABİLECEK VE EV KONFORUNDA DENEYİMLEYEBİLECEK”

Yeni konsept Teknosa mağazasının diğer mağazalardan farklı olduğunun altını çizen Teknosa Genel Müdürü Sitare Sezgin konuyla ilgili şöyle konuştu:

“Bir kere mağazamız çok daha fazla dijital. Müşterilere daha fazla deneyim alanı sunuyoruz. Ürün arama ekranları, birçok ürün grubu için yaptığımız deneyim alanlarıyla birlikte müşterilerimiz hem istedikleri ürünleri kolayca bulabilecek hem de ev konforunda ürünleri deneyimleyebilecekler. Mağazamızda ödeme alanı, tekno hizmet alanı gibi konumlandırdığımız yeni alanlar var. Bunlar çok daha dijital ve daha görünür bir halde. Biliyorsunuz şubat başında dijital kanallarımıza Pazar yeri etkinlikleri ekledik. Pazaryeri operasyonlarımızla mağaza operasyonumuzu evlendirdiğimiz ilk mağaza da bu. Artık müşterilerimiz pazaryeri alanı olan Tekno Pazar’da satıcılarımızın ürünlerini hem deneyimleyebilecekler hem de satın alabilecekler.

“BU MAĞAZAMIZIN BİR DİĞER ÖZELLİĞİ DE ÇOK DAHA ERİŞEBİLİR OLMASI”

Sezgin, “Bu mağazamızın bir diğer özelliği de çok daha erişebilir olması. Engelli vatandaşlarımızı da düşündük. Görme engelli vatandaşlarımız için yürüyüş alanları, satış danışmanlarına ulaşabilecekleri butonlar tasarladık. Bütün koridorlar engelli müşterilerimize çok uygun şekilde tasarlandı. Ödeme ve Tekno Hizmet alanında özel yerler oluşturduk. Ayrıca Sabancı’nın da Teknosa’nın da olmazsa olmazı sürdürülebilirlik projemiz mevcut. Hem toplumsal cinsiyet eşitliğinde hem de doğal kaynakların verimli kullanımı konusunda birçok proje hayata geçiriyoruz. Bu projeleri sergilediğimiz, müşterilerimize bu konularda bilgilendirme yaptığımız bir sürdürülebilirlik duvarımız var. Aynı zaman da elektronik atık topluyoruz. Bu duvarımıza yerleştirdiğimiz dönüşüm kutularına müşterilerimiz elektronik atıklarını da paylaşabilecekler. Mağazamız bir kere otomasyon. Full led aydınlatmalı yani mağazayı karbon emisyonunu minimuma indirgeyecek şekilde tasarladık. Sütunlarımızda, kolonlarımızda gerçek canlı bitkiler yetiştirdik. Kısacası mağazamız özetle daha dijital, daha deneyimsel, daha erişilebilir ve daha sürdürülebilir” şeklinde konuştu.

“HEDEFLERİMİZİ, YATIRIMLARIMIZI KISMADAN YOLUMUZA DEVAM EDİYORUZ”

Teknosa’nın pazardaki büyüme oranına da değinen Sezgin, “Biliyorsunuz halka açık bir şirketiz o yüzden ilk çeyrek verilerini paylaşabilirim. Biz hem 2020 hem 2021 yıllarında iyi bir performans sergilemiştik. 2021 yılında pazarın üzerinde bir büyüme sergilemiştik. 7,5 milyar TL net ciroya ulaşmıştık. 2022 yılında da pazar yüzde 65 büyürken biz yüzde 95 büyüyerek pazarın üzerinde büyüme elde ettik. 2.8 milyar TL’nin üzerinde bir ciroya ulaştık. Hedeflerimizi, yatırımlarımızı kısmadan yolumuza devam ediyoruz” dedi.

Teknosa Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Timur ise “Bugün bu mağazayı farklılaştıran önemli özellik sadece gördüğünüz gibi her tarafıyla dijital olması değil, sürdürülebilirlik ve erişilebilirlikte bu konseptin çok önemli ve ayrıştırıcı bir parçasıdır. Her tarafta dijitalleşmeyi ve dijital ortamı görüyorsunuz ama içeride sürdürülebilirlik duvarımızda var orada müşterilerimiz dönüşümden karbon ayak izine kadar birçok şeyi görebilecek ve bilgi alabilecekler” İfadelerini kullandı.