Geri Dön
İstanbulDHA İSTANBUL BÜLTENİ - 2

DHA İSTANBUL BÜLTENİ - 2

DHA İSTANBUL BÜLTENİ - 2

1- BÜYÜKÇEKMECE'DE VİLLANIN BAHÇESİNDE ERKEK CESEDİ BULUNDU

Vehbi DEMİR / İSTANBUL, (DHA) - BÜYÜKÇEKMECE'de inşaat halindeki villanın bahçesinde gömülü halde ceset bulundu. Yabancı uyruklu bir erkeğe ait olduğu değerlendirilen ceset, otopsi için Adli Tıp Kurumu Morgu'na götürüldü.

Olay, dün Kumburgaz Mahallesi'nde bulunan bir villanın bahçesinde meydana geldi. İddiaya göre, kayıp ihbarı üzerine harekete geçen polis ekipleri arama çalışması başlattı. Polis ekipleri arama çalışmalarını aldığı bilgiler doğrultusunda villanın bahçesinde yoğunlaştırdı. Polis köpeklerinin de kullanıldığı arama çalışmalarında cesedin yeri kısa süre sonra tespit edildi. Ekipler, iş makinesi yardımıyla toprağı kazarak cesede ulaştı. Ceset, otopsi işlemleri için Adli Tıp Kurumu Morgu'na götürüldü.

'TANINMAZ HALDEYDİ'

Olayı gören Erdal Doğan, "Polis ekipleri sabah erkenden geldi. İlk önce çevreyi taradılar. Ardından kepçeyle kazdılar sonra villanın ön tarafını aradılar, herhangi birşey bulamadılar. Ardından arka tarafa geçtiler çevreyi komple taradılar. İnşaatın arka tarafına odaklanan ekipler cesedi buldular. Ceset, bir erkeğe aitti. Olay yerinde gerekli incelemeyi yapan ekipler, cesedi götürdüler. Aramayı 2 köpekle yaptılar. Ceset tanınmaz haldeydi. Bu inşaatı kendileri yapıyordu. Aralarında bir anlaşmazlık vardı galiba. Öldürülen kişi bildiğim kadarıyla Afganistan uyrukluydu. Ceset buraya gömüleli 2-3 ay olmuş tahminen" dedi.

Görüntü Dökümü:

-------------------------

(Aktüel)

- Cesedin bulunduğu yer

- Erdal Doğan ile röportaj

- Genel ve detay görüntüler

========

2- FATİH'TE İETT OTOBÜSÜNDEKİ KAVGAYA YOLCUDAN BİBER GAZLI MÜDAHALE

Emre KURT/İSTANBUL,(DHA)-FATİH'te İETT otobüsünde şoförle yolcu arasında çıkan kavgaya başka bir yolcu biber gazıyla müdahale etti. Gazdan etkilenen yolcular panikle otobüsten inerken yaşananlar başka yolcunun cep telefonu kamerasıyla kaydedildi.

Olay, dün akşam saatlerinde Kocamustafapaşa Mahallesi'nde meydana geldi. İddiaya göre, bebek arabası ve akülü tekerlekli sandalye ile otobüse binmek isteyen bir yolcu, arka kapıdaki rampayı kendi açmak isteyince şoförle arasında tartışma çıktı. Kısa sürede büyüyen tartışma kavgaya dönüştü. Kavganın taraflarından olan yolcunun yakını çantasından çıkardığı biber gazını şoföre sıktı. Çocuk ve yaşlılarında aralarında bulunduğu yolcular, gazdan etkilenerek otobüsten hızla indi. Taraflar arasındaki tartışma, sokakta da devam ederken biber gazından etkilenen yolculara su ile müdahale edildi. Otobüs içerisindeki gazın etkisi geçince şoför seferine devam ederken yaşananlar başka bir yolcunun cep telefonu kamerasıyla kaydedildi. (DHA)

Görüntü Dökümü:

--------

(Cep telefonu)

-Otobüs içerisinde çıkan kavga

-Biber gazı sıkılması

-Yolcuların tahliyesi

-Biber gazından etkilenen yolcular

======

3- İŞ İNSANININ UYUŞTURUCUYU TEMİN ETTİĞİ ÖNE SÜRÜLEN AVUKAT HAYATINI KAYBETTİ

İSTANBUL, (DHA)- İstanbul'da iş insanı G.İ.'nin uyuşturucu temin ettiği öne sürülen ve kullandıktan sonra fenalaşarak hastaneye kaldırılan avukat Göksu Çelebi hayatını kaybetti.

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı'nca yürütülen soruşturma kapsamında, 14 Temmuz'da uyuşturucu kullanımına bağlı olarak hastaneye kaldırılan ve yoğun bakımda tedavi gören avukat Göksu Çelebi'ye uyuşturucu temin ettiği öne sürülen iş insanı G.İ. tutuklandı. Yoğun bakımda tedavi gören ve entübe edilen Çelebi, bugün hayatını kaybetti. (DHA)

========

4- BAĞCILAR'DA OPERASYON YAPILAN İŞ YERİNDEKİ KÜMESTE EL BOMBASI VE SİLAHLAR BULUNDU

Derya EVREN KORKMAZ/İSTANBUL, (DHA)-Bağcılar'da operasyon düzenlenen iş yerindeki kuş kümesinde el bombası, otomatik tabanca, ruhsatsız silah ve çok sayıda fişek bulundu. Operasyonda yakalanan 2 şüpheliden 1'i tutuklandı.

Bağcılar İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, ilçedeki silahlı olayların önlenmesine yönelik denetimler kapsamında Sancaktepe Mahallesi'nde faaliyet gösteren bir iş yerini takibe aldı. Yapılan çalışmaların ardından 18 Ağustos'ta düzenlenen operasyonda B.T. (30) ve İ.T. (65) gözaltına alındı. Oto yıkama ve otopark olarak işletilen iş yerinde ve bitişiğindeki kuş kümesinde yapılan aramalarda 1 el bombası, 1 otomatik tabanca, 1 ruhsatsız silah, 6 şarjör, farklı ebatlarda 458 fişek ile 1.500 dolar ele geçirildi.

1 ŞÜPHELİ TUTUKLANDI

Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen şüphelilerden B.T. hakkında adli kontrol hükümleri uygulanırken, İ.T. tutuklanarak cezaevine gönderildi. (DHA)

Görüntü Dökümü

-------------

Adrese girilmesi

-Adreste arama yapılması

-Silahların bulunması

-Kümesin aranması

-Kümeste silah ve el bombası bulunması

-Şüphelilerin adliyeye sevk edilmesi

===========

5- ADİL KARAİSMAİLOĞLU: TARİHİ YARIMADA'DA TOPLU TAŞIMAYA ODAKLI BİR ULAŞIM SİSTEMİNİ MUTLAKA KURMAK GEREKİYOR

Tuğçe SEZER ODABAŞI-Mehmet ALA / İSTANBUL, (DHA)- İSTANBUL'un en çok ziyaret edilen turistik bölgelerinin başında gelen Tarihi Yarımada'da yayalaşma projesiyle ilgili çalışmalar sürüyor. Bu kapsamda Sirkeci-Harem arabalı vapur hattı Yenikapı'ya taşınacak; Sultanahmet, Ayasofya ve Topkapı Sarayı çevresi araç trafiğine kapatılacak. TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı, AK Parti Trabzon Milletvekili ve eski Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu konuyla ilgili değerlendirmelerde bulundı. Karaismailoğlu, "Özellikle Tarihi Yarımada'nın Yenikapı, Sultanahmet, Laleli kısımlarında önemli ölçüde yayalaştırma çalışmaları başlamıştı. Bugün de artık gündemimize almamız gereken konuların başında düşük emisyon bölgelerinin oluşturulması ve sıkışıklığı ortadan kaldıracak, tamamen yayalaştırılmış ve toplu taşımaya odaklı bir ulaşım sistemini mutlaka kurmak gerekiyor. 'Park et-devam et' projelerinin yanında, dünyada örnekleri olan Londra, Paris, Stockholm, Singapur'un kullandığı sistemlerin de bir an önce ülkemize de gelmesi gerekiyor. Çünkü bu sıkışıklığın başka çözüm yolu yok. Bunlar daha önce de planlanmıştı ama belli bir zaman gerekiyordu artık o zaman geldi. Öncelikle bu bölgelerde toplu taşımanın çok daha yaygınlaştırılması ve vatandaşımızın tercih edeceği kalitede olması gerekiyor" dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı 'Tarihi Yarımada Ulaşım Eylem Planı' kapsamında Tarihi Yarımada'da yayalaşma projesi için atılan adımlar sürüyor. İlk etapta Sirkeci-Harem arabalı vapur hattının Yenikapı'ya taşınacağı planlamada Sultanahmet, Ayasofya ve Topkapı Sarayı çevresi de araç trafiğine kapatılacak. Eylem planı, Tarihi Yarımada'yı hem tarihi dokuya saygılı hem de çevreci bir bölge haline getirmeyi amaçlıyor. Uzun vadede araç trafiğinin kalpten uzaklaştırılması, yaya dostu yolların oluşturulması, bazı alanlarda ise tamamen araç girişinin yasaklanması hedefleniyor. Plan kapsamında otobüs öncelikli şerit projeleri, trafiğin yoğun olduğu ve toplu taşıma talebinin yüksek olduğu güzergahlarda hayata geçirilecek. İlk pilot uygulamanın Vatan Caddesi'nde yapılması planlanıyor. Vezneciler-Edirnekapı hattında otobüs öncelikli şerit çalışmaları projelendirilirken, Edirnekapı'da raylı sistemle entegrasyon sağlanacak. Ayrıca, 'Park Et-Devam Et' (P+D) otoparklarının kapasitesi artırılacak. Yeni bir P+D otoparkı da Alibeyköy'de hizmete girecek.

'TARİHİ YARIMADA'DA FARKLI UYGULAMALARA GEÇMEK GEREKİYOR'

Tarihi Yarımada'da yürütülen yayalaştırma projesiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Adil Karaismailoğlu "Özellikle Tarihi Yarımada gibi, yani Fatih, Beyoğlu, Beşiktaş, Kadıköy, Üsküdar gibi şehrimizin gündüz trafiğinin çok yoğun olduğu kesimlerde farklı uygulamalara artık bugünden sonra geçmek gerekiyor. Özellikle Tarihi Yarımada'nın Yenikapı, Sultanahmet, Laleli kısımlarında önemli ölçüde yayalaştırma çalışmaları başlamıştı. Bugün de artık gündemimize almamız gereken konuların başında düşük emisyon bölgelerinin oluşturulması ve sıkışıklığı ortadan kaldıracak, tamamen yayalaştırılmış ve toplu taşımaya odaklı bir ulaşım sistemini mutlaka kurmak gerekiyor." dedi.

'TOPLU TAŞIMA YAYGINLAŞTIRILMALI'

Karaismailoğlu, toplu taşımada güvenli ve ekonomik bir sistemin önemine değinerek, "Bunu yapmadan önce tabii ki kaliteli, güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sisteminin bu bölgelerde yaygınlaştırılması ve vatandaşlarımızın bunları tercih etmesi gerekiyor.Tercih etmesi için de güvenli, ekonomik ve kaliteli bir ulaşım sistemini kurmak gerekiyor. Bunu kurduktan sonra da yayalaştırma konularını daha hızlı bir şekilde ele almak lazım. Düşük emisyonlu bölgelere belli araçların girmesini sağlamak lazım. Bazı bölgeler tamamen yayalaştırmak lazım. Özellikle bu bölgelerde yaşayan ve hane olarak kullanan vatandaşlara avantaj sağlanmalı ama orada yaşamayanların ve özel araç kullanıcılarının araçlarını bırakmalarını sağlayacak sistemleri kurmak gerekiyor.Bunun için de 'Park et-devam et' projelerinin yanında, dünyada örnekleri olan Londra, Paris, Stockholm, Singapur'un kullandığı sistemlerin de bir an önce ülkemize de gelmesi gerekiyor. Çünkü bu sıkışıklığın başka çözüm yolu yok. Bunlar daha önce de planlanmıştı ama belli bir zaman gerekiyordu artık o zaman geldi. Öncelikle bu bölgelerde toplu taşımanın çok daha yaygınlaştırılması ve vatandaşımızın tercih edeceği kalitede olması gerekiyor. Onu da yerel yönetimler sağladıktan sonra diğer uygulamalarda kanun ve mevzuat konusunda gerekli çalışmaları biz yaparız. Zaten zamanında bunları yapmıştık kolayca da yeter ki iyi niyet olsun. Şehri yönetmek, şehri rahatlatmak, İstanbul'un kalitesini artırmak hedeflenirse biz her zaman yardımcı olma konusunda da önde oluruz" diye konuştu.

'TRAFİK SIKIŞIKLIĞINI ÖNLEMENİN YOLLARI VAR'

Karaismailoğlu, İstanbul'daki trafik sıkışıklığı sorununa ve çözüm yollarına da değinen Karaismailoğlu "Gün geçtikçe araç sahipliği artıyor ve buna paralel olarak da trafik sıkışıklığı artıyor. Ona göre özellikle yerel yönetimlerin ve merkezi hükümetin de buna göre altyapıları geliştirmesi gerekiyor. 20 yıl önce 8,5 milyon olan araç sayısı, bugün 31 milyonlara ulaştı; ama yapılan planlı yatırımlar sayesinde hem trafik sıkışıklığı azaldı hem de trafik kazaları azaldı. Tabii İstanbul, dünyanın en büyük metropollerinden bir tanesi. Olumsuz bir şekilde dünya rekorları kırıyor. Trafik sıkışıklığı açısından dünyanın en önde gelen şehirlerinden bir tanesi; ama bunu önlemenin yolları var. O yolları da gerçekleştirmek gerekiyor. Özellikle ulaşım altyapısındaki master plan çerçevesinde yatırımların yapılması gerekiyor" diye konuştu.

'RAYLI SİSTEM YATIRIMLARINDAKİ YAVAŞLAMA ŞEHİR TRAFİĞİNE YANSIYOR'

Raylı sistem yatırımlarının hızla yapılması gerektiğini vurgulayan Karaismailoğlu, "Bu raylı sistem yatırımlarının bir an önce yapılması lazım; ama maalesef son yıllarda, 2019 sonrasında bu yatırımlarda önemli bir şekilde yavaşlama var. Bu da şehir trafiğine oldukça fazla yansıyor. Raylı sistem yatırımları yapılırken tabii ki lastik tekerlekli toplu taşıma sisteminin de buna paralel geliştirilmesi gerekiyordu. Maalesef orada da trafikte kalan otobüsler, yanan otobüsler bu trafiği ve hayatı içinden çıkılmaz hale getiriyor. Bunların tabii ortadan kaldırılması gerekiyor. Özellikle toplu taşımadaki lastik tekerlekli araçlar ve otobüslerin payı oldukça fazla. Buradaki araçların bakımlarının iyi yapılması lazım ve filonun yenilenmesi lazım. Buna paralel tabii ki raylı sistemlerin de buna adapte edilerek hızlı bir şekilde geliştirilmesi lazım. Aynı şekilde, mümkün olan kesimlerde karayolu altyapısını da geliştirmek lazım. Mümkün olan yerlerde katlı kavşakları ve trafik düzenlemelerini geliştirmek lazım, yapılabilecek yerlerde tüneller gibi altyapı yatırımlarını gerçekleştirmek lazım" ifadelerini kullandı.

'DOLMABAHÇE - LEVAZIM TÜNELİ HEBA EDİLDİ'

Dolmabahçe-Levazım Tüneli'nin atıl durumda kaldığını belirten Karaismailoğlu, "Dolmabahçe-Levazım Tüneli'nin inşaatına 2009 öncesinde başlanmıştı ama maalesef hiçbir yatırım yapılmadığı için yapılan yatırım da yerinde heba olmuş durumda. Halbuki daha önce yapılmış olan Kağıthane-Bomonti ve Bomonti-Dolmabahçe tünellerinden bugün 60 bin araç geçiyor. Yani günlük 60 bin araç çok ciddi bir rakam. Dolmabahçe-Levazım Tüneli yapılsaydı vatandaşlarımıza alternatif olarak trafik sıkışıklığının azalmasına neden olacaktı" dedi.

'EKONOMİK MALİYETİ YILLIK 10 MİLYAR DOLAR'

Karaismailoğlu, "Mümkün olan yerlerde altyapı yatırımlarını yaptıktan sonra, buna paralel olarak özellikle yayalaştırma projelerinin yoğun bir şekilde gerçekleştirilmesi lazım. Bireysel hareketlilik araçları olan bisiklet, scooter gibi vasıtaların da kullanımını cazip hale getirecek önemli tedbirler almak gerekiyor. Bizim yaptığımız araştırmalarda İstanbul'daki trafik sıkışıklığının yıllık ekonomik maliyeti tam 10 milyar dolar. Yani 10 milyar doların üzerindeki bir ekonomik kaybı yaşıyoruz; bu trafik sıkışıklıkları nedeniyle. Halbuki bu ekonomik kaybı yatırımlara harcasaydık, kayıpların çok büyük bir kısmını ortadan kaldırmış olacaktık. O yüzden hakikaten planlı yatırımlar çok önemli.Özellikle akıllı ulaşım sistemlerini kullanmak gerekiyor. Sinyalize kavşaklarda kavşak kollarının trafik yoğunluğuna göre tam adaptif çalışması gerekir. Bu da çok önemli bir konudur; bazen es geçilebiliyor. Çünkü yoğun olan ana arterlerdeki trafik sinyal sürelerinin daha uzun yanması gerekir. Bunları da kameralarla, sensörlerle desteklemek lazım. Otobüs öncelikli yollar geliştirmek lazım. Bunlar İstanbul'un ihtiyaçları ve bunları yapmak gerekir. Aslında bunların hepsi İstanbul Ulaşım Master Planı'nda var. Yerel yönetimlerin bunları gerçekleştirmesi lazım" diye konuştu.

'2019 SONRASI ÜÇ METRO İPTAL EDİLDİ'

Metro yatırımlarının 2019 sonrası durumunu da değerlendiren Karaismailoğlu, "Raylı sistem yatırımlarında özellikle 2009 öncesinde tam 10 metro inşaatına başlanmıştı. Bunların 3'ünü yeni yönetim, yani 2019'dan sonra gelen yönetim iptal etti. Diğerlerinin imalatlarını da durdurdular. Maalesef böyle bir çıkmaz sokak var. Halbuki yerel yönetimlerin belediyelerin en önemli görevi kaliteli, güvenli ve ekonomik bir toplu taşıma sistemi kurmaktır. Bugün İstanbul genelinde 380 kilometre metro hattı var. Bunun önemli bir kısmını Ulaştırma Bakanlığımız yaptı. Son 7 yılda açılan metroların neredeyse tamamına yakınını Ulaştırma Bakanlığımız yaptı.Büyükşehir Belediyemizin açmış olduğu metro hattı yaklaşık 80 kilometre; ama bunun da önemli bir kısmı 2019 öncesi yönetim zamanında yapılmıştı. Yaklaşık 10 kilometrelik kısmını yeni yönetim yapmıştır. Maalesef görevini yapmayanlar şimdi başka konularla gündem oluyorlar" ifadelerini kullandı.

'METRONUN PAYINI YATIRIMLARLA ARTIRMAK GEREKİYOR'

Karaismailoğlu, "Hükümetimiz 22 yıldır Türkiye'de hayal edilemeyecek işler yaptı. Bunların en önemlileri de İstanbul'u ilgilendiren işlerdir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli ve Marmaray, şehre nefes aldıran ana arterler. Tabii ki bu ana arterlere uygun şekilde şehir içindeki yatırımların da buna paralel gerçekleştirilmesi gerekiyordu; ama baktığımızda maalesef öyle bir heyecan da yok, öyle bir çalışma da yok"dedi. Harem-Sirkeci arabalı vapurunun Yenikapı'ya taşınacak olmasyla ilgili de konuşan Karaismailoğlu, "Marmaray'ın yapılması, Sirkeci - Harem arabalı vapurunun yapılmasıyla talep oldukça azaldı. O yüzden onun bugün Yenikapı'ya taşınması trafiği çok etkileyecek bir konu değil. Yatırımalr yapılınca denizin payı da azaldı. Bugün İstanbul genelinde ulaşımın yaklaşık yüzde 70'i lastik tekerlekli araçlarla sağlanıyor. Metronun payı yüzde 25'lere ulaşamadı. Metronun payını sürekli yatırımlarla artırmak gerekiyor. Bunun yanında denizin payı da yüzde 4'lerden yüzde 2'lere kadar düştü bu aralar" dedi.

'İSTANBUL HAVALİMANI TRAFİĞİ YÜZDE 40 RAHATLATTI'

İstanbul Havalimanı'nın şehre katkılarına da dikkat çeken Karaismailoğlu, "Ulaşım yatırımlarının yanında İstanbul Havalimanı, dünyanın en büyük havalimanlarından ve en önemli havalimanlarından biri oldu. Bugün Atatürk Havalimanı faaliyette olsaydı, İstanbul'un Bakırköy'den Beylikdüzü'ne Sefaköy, Küçükçekmece, Bahçelievler'e kadar olan kısmına giremez ve buradan çıkamazdınız. İstanbul Havalimanı'nın İGA'ya taşınmasıyla birlikte bu bölgede, İstanbul'un Avrupa yakasında nbereden bakarsanız bakın en az yüzde 30-40 oranında bir trafik rahatlaması olmuştur. Bu bir vizyon meselesi. Türkiye'nin geleceğini düşünmek ve şehrin geleceğini düşünmek. Bunlar planlı bir şekilde oluyor.Aslında bunların hepsi Ulaşım Master Planı'nda var. Birşey yapmak isterseniz, yapacak şeyler belli. O yüzden inşallah İstanbul Büyükşehir Belediyesi de sorumluluğudaki işleri hatırlar ve bundan sonra yapmaya çalışır" ifadelerini kullandı.

Görüntü Dökümü:

------------

-Sirkeci-Harem arabalı vapurundan görüntü

-Ayasofya ve sokaklardan detay

-Adil Karaismailoğlu ile röportaj

-Genel ve detay görüntüler

============

6- ENGELLİ BİREYLERDEN 'SÜRÜCÜ OLUR' KARARINDA FARKLI UYGULAMA İDDİASI

Esra GÜNTEPE- Emir BENLİOĞLU/İSTANBUL, (DHA)- Ehliyetlerini yenileme sürecinde 'sürücü olur raporu' almak için sağlık komisyonlarına başvuran engelli bireyler, komisyonlardan farklı kararlar çıktığı iddiasıyla tepkilerini dile getirdi. Aynı engel gruplarına, farklı komisyonların farklı kararlar verdiğine dikkat çeken Trafikte Haklarım Derneği Başkanı Usta, "Bu sorunların çözülebilmesi için öncelikle her ilde engelli bireylere yönelik sürücü komisyonlarının kurulmasını istiyoruz. Simülatör ve özel tertibatlı araçlarla sürüş testleri yapılmalı. Gözleme dayalı muayene kaldırılmalı, mevzuat netleştirilmeli ve standart hale getirilmeli" dedi. 17 senedir tertibatlı araç kullanan engelli Gökhan Ayık, "Komisyona çıktığımda 'sürücü olamaz raporu' vermiş. Neye dayanarak verdiniz dedim, sağlığımda değişen bir şey yok, her şey aynı. Cevap vermediler. İtiraz ettim, itiraz komisyonunda da bir şey değişmedi" ifadelerini kullandı.

Engelli bireylerin, sürücü belgelerini yenilemek için hastane ve il sağlık komisyonlarından 'sürücü olur raporu' almaları gerekiyor. 3 yıllığına verilen raporların süresi bittiğinde ise yeniden alınması zorunlu ancak bu süreçte sürücüler, engel durumları değişmemesine rağmen sağlık komisyonlarından farklı kararlar çıktığını iddia ederek tepki gösterdi. Daha önce rapor almasına rağmen yeniden komisyona girdiklerinde bu raporun olumsuz çıktığını belirten engelli bireyler, sosyal medyadan tepkilerini dile getirdi. Ehliyet yenileme sürecinde, 'sürücü olur raporu' alamadığı için ehliyeti iptal edilen çok fazla engelli bireyin bulunduğu ileri sürüldü.

'GÖZLEME DAYALI MUAYENE KALDIRILMALI'

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Trafikte Haklarım Derneği Başkanı Sosyolog Yasemin Usta, engelli bireylerin sürücü belgesi yenileme sürecinde yaşadıkları mağduriyete dikkat çekti. Yasemin Usta, "Araç kullanabilen engelli bireyler, kimsenin yardımına ihtiyaç duymadan daha özgürce sosyal hayatlarını sürdürebiliyor. Ancak son zamanlarda ehliyet yenileme sürecinde ehliyeti iptal edilen engelli bireyler, derneğimize ulaştı ki; bunlardan bazıları, derneğimizin İçişleri Bakanlığı desteğiyle engelli bireylere yönelik verdiği ileri sürüş eğitimini başarı ile tamamlayan kişiler. Ehliyetlerini yenileyebilmeleri için sağlık komisyonlarından 'sürücü olur raporu' almaları gerekiyor. Aynı engel durumuna sahip kişilere farklı komisyonlar farklı kararlar vermiş ve hatta aynı kişiye, farklı komisyonlar farklı kararlar vermiş; biri sürücü olabilir demiş, diğeri olamaz demiş. Bu sorunların çözülebilmesi için Trafikte Haklarım Derneği olarak, öncelikle her ilde engelli bireylere yönelik sürücü komisyonlarının kurulmasını istiyoruz. Simülatör ve özel tertibatlı araçlarla sürüş testleri yapılmalı. Gözleme dayalı muayene kaldırılmalı, mevzuat netleştirilmeli ve standart hale getirilmeli" dedi.

'17 SENEDİR TERTİBATLI ARAÇ KULLANIYORUM'

Ehliyet yenileme sürecinde yaşadığı sorunu anlatan Gökhan Ayık, "1999 yılında trafik kazası geçirdim ve omurilik felçlisi oldum. Tetrapleji tanısı kondu. Hayata bir şekilde devam etmek gerekiyordu, ben de devam etmeye başladım. Eski ehliyetimi engelli ehliyetine çevirdim, tertibatlı araç kullanmaya başladım. 17 senedir tertibatlı araç kullanıyorum. 250 bin kilometre yol yaptım. İçişleri Bakanlığı ile Trafikte Haklarım Derneği'nin organize ettiği forumda ileri sürüş tekniklerine katıldım, başarıyla tamamladım. Bir araç firmasının tertibatlı ralli aracı vardı, onu kullandım. Daha sonra yeni tip ehliyete çevirmem gerekiyordu, gittim yeni tip ehliyete çevirdim, kodlarım işlendi" dedi.

'SAĞLIĞIMDA DEĞİŞEN BİR ŞEY YOK'

Gökhan Ayık, "3 yılda bir sağlık kontrolü yazmışlar, ben de sağlık kontrolüne gittim. Komisyona çıktığımda 'sürücü olamaz raporu' vermiş. Neye dayanarak verdiniz dedim, sağlığımda değişen bir şey yok, her şey aynı. Cevap vermediler. İtiraz ettim, itiraz komisyonunda da bir şey değişmedi, heyetin kararını bozmak istemediler. Hatta itiraz komisyonunda kapıdan çıkarken dedim ki, o zaman bana polis çağırın, ben kural çiğnemek istemiyorum, aracımı polisle beraber evime götüreyim. 'Yok' dediler, 'Daha sisteme işlemedik eve kadar gidebilirsiniz' dediler. Eve kadar gidebileceğime inanıyorlar ama sürücü olamaz raporu veriyorlar" şeklinde konuştu.

'BU KARAR YALNIZCA ULAŞIMIMI DEĞİL, PSİKOLOJİMİ DE ETKİLEDİ'

Gökhan Ayık, "Ailem, kızım vardı onu dershaneye götürüyordum, voleybol oynuyordu. Yaşlı annem ve babama gidiyordum yazın, hepsi bitti. Kızım bu yüzden voleybolu bıraktı. Çünkü otobüsle erişilebilir bir yere gidemiyorduk. Yani bütün hayatım alt üst oldu, iki sene hayata küstüm, eve kapandım. Ama halen görüyorum ki benimle aynı tanıda olup ehliyetini yenileyenler var, yenileyemeyenler var. Bununla ilgili mutlaka çalışma yapılması gerekiyor" ifadelerini kullandı.

'2020 SENESİNDE, 3 YIL SONRA KONTROL ŞARTIYLA BANA EHLİYET VERDİLER'

Aynı sorunu yaşadığını belirten Eren Yıldırım, "2013 senesinde ailem ile birlikte Antalya'ya tatile gitmiştik. Orada geçirdiğim kaza sonucunda omurga kemiğimi kırdım. C-5 olarak adlandırılıyor, bu kaza sonucunda omurga felci oldum. Kazadan sonra eğitimimi de tamamladım. Yazılım mühendisliği bölümünü tamamladım ve şu anda otomotiv şirketinde çalışmaktayım. Tam bağımsız nasıl yaşarım diye kendim düşünüp, bu şekilde motto edindim. Kendim 2020 senesinde daha bağımsız seyahat etmek için ehliyete başvurdum. Girmiş olduğum komisyonda 2020 senesinde, 3 yıl sonra kontrol şartıyla bana ehliyet verdiler, ehliyet almamda bir sakınca olmadığını söylediler. Sürücü ehliyet sınavından 95 puan alarak tek seferde; hem yazılı hem de uygulama sınavından geçtim. Aparatlı aracı aktif olarak kullandım" şeklinde konuştu.

'ÜÇ FARKLI KURUM, İKİ FAKLI KARAR VERDİ'

Yıldırım,"3 sene sonra tekrardan sağlık kontrol zamanı geldiğinde 2023 yılında, komisyona gittim. Şok bir kararla karşılaştım. Bana, elimdeki videoları göstermeme rağmen, kapıda araba var bakın hastanenin hemen önünde, size istiyorsanız aracı sürebilirim dedim. Bütün argümanları sunmama rağmen 'Hayır sen sürücü olamazsın' diyerek sürücü olamaz raporu verdiler. Karara itiraz ettim ve Darıca Farabi Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde yeniden heyete girdim. Ancak itiraz komisyonu da önceki kararı gerekçe göstererek, aynı sonucu verdi. Mahkeme sürecinin uzunluğundan dolayı Kamu Denetçiliği Kurumu'na (KDK) başvurdum. Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nde ortopedi, nöroloji ve mühendislik alanlarında uzman yaklaşık 10 kişilik bir heyet tarafından, yaklaşık 2 saat boyunca muayene edildim. Heyet, sürücü olmamda herhangi bir sakınca bulunmadığını belirten bir rapor hazırlayarak kuruma iletti. Kamu Denetçiliği Kurumu'nun resmi yazısı üzerine Ümraniye Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne yönlendirildim. Elimdeki tüm belgeleri sunmama rağmen bu heyetten de yine 'sürücü olamaz' kararı çıktı. Yaklaşık 2 saat süren detaylı bilimsel değerlendirmelerin aksine, burada yapılan sadece 5 dakikalık gözleme dayalı muayenelerdi. Üstelik komisyonda bir doktorun 'olamaz' oyu, diğer doktorların 'olabilir' kararını geçersiz kılabiliyor" dedi. (DHA)

Görüntü Dökümü

--------------

-Engelli bireyin kullandığı araçtan görüntü

-Trafikte Haklarım Derneği Başkanı Yasemin Usta ile röp

-Engelli Gökhan Ayık ile röp

-Engelli Eren Yıldırım ile röp

-Genel ve detay görüntüler

========

7- PARK HALİNDEKİ KAMYONLARDAN HIRSIZLIK YAPAN 2 ŞÜPHELİ YAKALANDI

Ali AKSOYER/İSTANBUL,(DHA) - İSTANBUL'da park halindeki kamyonlardan ve iş yerlerinden hırsızlık yapan 2 şüpheli, polis ekiplerince çaldıkları eşyalarla birlikte yakalandı. Şüphelilerin hırsızlık yaptıkları anlar güvenlik kameralarına yansıdı.

Olay, 4 Ağustos'ta Ümraniye'de meydana geldi. İddiaya göre, T.Y.'ye ait park halindeki kamyonun dorse kapısını açan şüpheliler, 135 bin lira değerinde 5 koli ayakkabı çaldı. Polis ekipleri, şüphelileri yakalamak için çalışma başlattı. 8 Ağustos'ta yine Ümraniye'de bu kez E.K.'ya ait iş yerine giren şüpheliler, piyasa değeri 300 bin lira olan pirinç döküm çubuklarını çaldı. Hırsızlık Büro Amirliği ekipleri, her iki olayı da aynı şüphelilerin gerçekleştirdiğini tespit etti.

ÇEKMEKÖY'DE YAKALANDILAR

Polis ekipleri, güvenlik kamerası görüntülerinden şüphelileri takibe aldı. 11 Ağustos'ta Esenşehir Mahallesi Karaçam Sokak'ta park halindeki kamyonun dorsesinden 80 bin lira değerinde ayçiçek yağı çalınması üzerine operasyon düzenlendi. Şüphelilerin kullandığı minibüsün plakasını belirleyen ekipler, aracı Çekmeköy Selim Dede Caddesi'nde durdurarak 2 şüpheliyi çaldıkları eşyalarla birlikte yakaladı.

TUTUKLANDILAR

Asayiş Şube Müdürlüğü Hırsızlık Büro Amirliği'nde sorgusu tamamlanan şüphelilerden B.S.'nin 16, K.K.'nın ise 4 suç kaydı olduğu öğrenildi. Emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen 2 şüpheli tutuklandı. (DHA)

Görüntü Dökümü:

---------

(Güvenlik kamerası)

-Şüphelilerin kamyondan kolileri taşıması

-Minibüsü kamyonun arkasına çektikleri anlar

(Aktüel)

-Şüphelilerin adliyeye sevki

======

8- 22 YIL 11 AY HAPİS CEZASIYLA ARANAN ŞÜPHELİ ESENYURT'TA YAKALANDI

Ali AKSOYER/İSTANBUL, (DHA) -İstanbul'da 22 yıl 11 ay kesinleşmiş hapis cezasıyla aranan şüpheli, Esenyurt'ta düzenlenen operasyonla yakalandı. Hırsızlık ve hükümlünün kaçmasına yardım suçlarından 6 ayrı dosyadan aranan şüpheli, işlemlerinin ardından cezaevine teslim edildi.

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Aranan Şahıslar Büro Amirliği ekipleri, 6 Ekim 2023'ten bu yana hakkında kesinleşmiş hapis cezası nedeniyle firari olarak aranan Kerem K.'nın Esenyurt'ta saklandığını belirledi. Asayiş Şube Müdürlüğü'ne bağlı ekipler, alınan istihbaratın ardından düzenlenen operasyonla Kerem K.'yı gözaltına aldı. Esenyurt Şehit Kenan Kumaş Polis Merkezi'ne götürülen şüphelinin, 'Haksız yere elde bulundurulan anahtarla kilit açmak suretiyle hırsızlık' ve 'Hükümlü veya tutuklunun kaçmasına yardım' suçlarından 6 ayrı dosya kapsamında arandığı belirtildi. Kerem K.'nın ayrıca toplam 22 yıl 11 ay kesinleşmiş hapis cezası bulunduğu öğrenildi. Şüpheli, işlemlerinin ardından cezaevine teslim edildi. (DHA)

Görüntü Dökümü:

-----------

-Şüphelinin polis merkezine teslimi

=========

9- (ÖZEL) AVCILAR'DA BAŞI LAVABO DELİĞİNE SIKIŞAN YAVRU KEDİYİ İTFAİYE KURTARDI

İhsan DÖRTKARDEŞ/İSTANBUL, (DHA)- AVCILAR'da bir ailenin bahçede bakmak için sahiplendiği kedinin beş yavrusundan birinin başı lavabo deliğine sıkıştı. Kedilere bakan alenin oğlu durumu fark ederek itfaiye ekiplerine haber verdi. İtfaiye başı lavabo deliğine sıkışan yavru kediyi uzun uğraşlar sonucu kurtardı.

Ambarlı Mahallesi'ndeki Faik Bey Sokak'ta bir aile tarafından sahiplenilerek bahçede bakılan bir kedi 5 yavru dünyaya getirdi. Yavrulardan birinin kafası, bahçe duvarına dik halde bırakılan mermer lavabonun deliğine sıkıştı.Çocuklar tarafından çırpınırken bulunan ancak kurtarılamayan yavru kedi için 112 Acil Çağrı Merkezi'nden yardım istendi. Olay yerine gelen itfaiye ekibi müdahaleye rağmen yavru kediyi sıkıştığı yerden çıkaramadı. Çekiçle kedinin sıkıştığı yerdeki bölümün kırılmasına karar verildi.

YAVRU KEDİYİ KURTARIP SAKİNLEŞTİRDİLER

Çalışmalar sırasında anne kedi bahçede yavrusunun kurtarılmasını bekledi. İtfaiye eri küçük darbelerle lavabo ağzını kırarak genişletmeye çalıştı. Minik yavruya mermer parçası isabet etmemesi için ise başı bezle kapatıldı. Bu sırada bir görevli de yavru kediyi tuttu. Kısa süre sonra lavabonun çevresi genişletilerek yavru kedi bulunduğu yerden kurtarıldı. Kurtarılan yavru kedi bir süre itfaiye ekipleri tarafından sakinleştirildi. Kedinin sahibi Bora Ayan "Kedimizin kafasının sıkıştığını gördüm. İtfiayeye haber verdim kurtardılar. Teşekkürler. Kediler beş kardeş" dedi. İtfaiye ekipleri ihbarı yapan Bora Ayan ve ailesinin iletişim numarasını alarak daha sonra olay yerinden ayrıldı. (DHA)

Görüntü Dökümü:

--------

-Yavru kedinin başının lavabo deliğine sıkışmış hali

-Yavru kedinin kurtarılmaya çalışılması

-Çekiçle lavabo ağzının genişletilmesi

-Bora Ayan ile röportaj

-Genel ve detay görüntüler

======

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber