EN ÇOK OKUNANLAR

Yurt

Bursa'da eğitim uçağı zorunlu iniş sırasında düştü: 2 yaralı

İsmail Hakkı SEYMEN-Semih ŞAHİN/ BURSA (DHA) 29.06.2021 16:11

Bursa'da eğitim uçuşu yapılan içinde 2 kişinin bulunduğu uçak, motor arızası nedeniyle havaalanına zorunlu iniş yaparken yakındaki bahçeye düştü. Kazada, 2 kişi hafif yaralanırken, uçakta hasar oluştu. Uçağının pilotu Serkan Ünverdi, "Arkada evler vardı, insanlar olduğu için elbette buraya doğru gidemezdik, önümüzde bahçe vardı. Ağaçların üzerine kontrollü acil iniş yaptık. Öğrendiklerimizi uyguladık. Kontrol amaçlı hastaneye geldik. Uçakta da ağır hasar yok, bu uçakla tecrübem var. Sıkıntımız yok" ifadelerini kullandı.

Kocaeli Cengiz Topel Havalimanı'ndan egitim amacıyla saat 06.45 sıralarında havalanan tek motorlu Cessna 172 tipi egitim uçağı öğle saatlerinde geri döndü. Öğrenci değişiminin ardından yeniden havalanan uçak ikmal amacıyla Bursa Yunuseli Havaalanı’na yöneldi. Ancak saat 15.00 sıralarında havaalanına iniş yapacakları sırada motor arızası meydana geldi. Uçak, zorulu iniş sırasında Yunuseli’ndeki bir bahçeye düştü.

Armut ağaçları arasına düşen uçaktaki pilot Serkan Ünverdi ve öğrenci Rabia Erdun hafif yaralandı. Yaralı 2 kişi olay yerindeki ilk tedavilerinin  ardından gözlem amacıyla hastaneye götürüldü.

SAĞLIK DURUMLARI İYİ

Bursa'da eğitim uçuşu sırasında içindeki 2 kişi ile zorunlu iniş yaparken Yunuseli'ndeki bir bahçeye düşen eğitim uçağı havadan görüntülendi. Motor arızası nedeniyle düşen uçaktan hafif sıyrıklarla kurtulan Pilot Serkan Ünverdi ile öğrenci Rabia Erdun, olayın şokunu atlattıktan sonra bir araya gelerek, sağlık durumlarının iyi olduğunu belirtti.

PİLOT:  ARKADA EVLER VARDI, BAHÇEYE İNİŞ YAPTIK

Bursa'da eğitim uçuşu sırasında motor arızası sebebiyle Yunuseli Havaalanı'nın 500 metre yakınındaki bahçeye düşen eğitim uçağının pilotu Serkan Ünverdi, olay anını anlattı.

Kendisinin ve öğrencisi Rabia Erdun'un sağlık durumlarının çok iyi olduğunu belirten Ünverdi, "Piste iniş yaparken, çok aşırı rüzgar olunca pas geçtik. Pas geçtikten sonra normal tırmanışımızı yaparken motorda arıza oldu, geri dönüşe başladık. Ancak çok aşırı rüzgar olunca, motor da çalışmayınca ineceğimiz yer baktık. Arkada evler vardı, insanlar olduğu için elbette buraya doğru gidemezdik, önümüzde bahçe vardı. Ağaçların üzerine kontrollü acil iniş yaptık. Öğrendiklerimizi uyguladık. Kontrol amaçlı hastaneye geldik. Uçakta da ağır hasar yok, bu uçakla tecrübem var. Sıkıntımız yok" ifadelerini kullandı.

Kayseri'de 4.9 büyüklüğünde deprem

Yağmur suları Roma dönemine ait mezarı açığa çıkardı

İstanbul'da uyuşturucu operasyonu: Çok sayıda şüpheli gözaltında

Komşusunun evi yanan kadın, sığındığı balkondan düşerek yaralandı

Akhisar'da yeşil reçeteye tabi 2 bin 853 hap ele geçirildi

Komşusunun evi yanan kadın, sığındığı balkondan düşerek yaralandı
Koronavirüs salgınında günlük vaka sayısı 64 bin 935 oldu
Cumhurbaşkanı Erdoğan: FETÖ, faaliyet gösterdiği her ülkeye tehdit oluşturuyor
Ekonomiye ilişkin yasa teklifi komisyonda kabul edildi
İstanbul'da vaka sayısında 2 kat artış
Boşanma aşamasındaki 2 çocuk annesi eşini sokak ortasında bıçaklayarak öldürdü
Mustafa hemşireye darp soruşturmasında 3 tutuklama
Mehmet Ali Birand mezarı başında anıldı
15 gündür kayıp Rohat, son görüldüğü sahilde arandı
Evine giren hırsızı bıçakladıktan sonra ambulansa taşımış
Taksici denetiminde itiraz eden edene
Rezidansta ölen Sedanur Şen'in annesi: 'Kızınız bana emanet' dedi bir daha kızımı görmedim