EN ÇOK OKUNANLAR

Yurt

Bursa'da eğitim uçağı zorunlu iniş sırasında düştü: 2 yaralı

İsmail Hakkı SEYMEN-Semih ŞAHİN/ BURSA (DHA) 29.06.2021 16:11

Bursa'da eğitim uçuşu yapılan içinde 2 kişinin bulunduğu uçak, motor arızası nedeniyle havaalanına zorunlu iniş yaparken yakındaki bahçeye düştü. Kazada, 2 kişi hafif yaralanırken, uçakta hasar oluştu. Uçağının pilotu Serkan Ünverdi, "Arkada evler vardı, insanlar olduğu için elbette buraya doğru gidemezdik, önümüzde bahçe vardı. Ağaçların üzerine kontrollü acil iniş yaptık. Öğrendiklerimizi uyguladık. Kontrol amaçlı hastaneye geldik. Uçakta da ağır hasar yok, bu uçakla tecrübem var. Sıkıntımız yok" ifadelerini kullandı.

Kocaeli Cengiz Topel Havalimanı'ndan egitim amacıyla saat 06.45 sıralarında havalanan tek motorlu Cessna 172 tipi egitim uçağı öğle saatlerinde geri döndü. Öğrenci değişiminin ardından yeniden havalanan uçak ikmal amacıyla Bursa Yunuseli Havaalanı’na yöneldi. Ancak saat 15.00 sıralarında havaalanına iniş yapacakları sırada motor arızası meydana geldi. Uçak, zorulu iniş sırasında Yunuseli’ndeki bir bahçeye düştü.

Armut ağaçları arasına düşen uçaktaki pilot Serkan Ünverdi ve öğrenci Rabia Erdun hafif yaralandı. Yaralı 2 kişi olay yerindeki ilk tedavilerinin  ardından gözlem amacıyla hastaneye götürüldü.

SAĞLIK DURUMLARI İYİ

Bursa'da eğitim uçuşu sırasında içindeki 2 kişi ile zorunlu iniş yaparken Yunuseli'ndeki bir bahçeye düşen eğitim uçağı havadan görüntülendi. Motor arızası nedeniyle düşen uçaktan hafif sıyrıklarla kurtulan Pilot Serkan Ünverdi ile öğrenci Rabia Erdun, olayın şokunu atlattıktan sonra bir araya gelerek, sağlık durumlarının iyi olduğunu belirtti.

PİLOT:  ARKADA EVLER VARDI, BAHÇEYE İNİŞ YAPTIK

Bursa'da eğitim uçuşu sırasında motor arızası sebebiyle Yunuseli Havaalanı'nın 500 metre yakınındaki bahçeye düşen eğitim uçağının pilotu Serkan Ünverdi, olay anını anlattı.

Kendisinin ve öğrencisi Rabia Erdun'un sağlık durumlarının çok iyi olduğunu belirten Ünverdi, "Piste iniş yaparken, çok aşırı rüzgar olunca pas geçtik. Pas geçtikten sonra normal tırmanışımızı yaparken motorda arıza oldu, geri dönüşe başladık. Ancak çok aşırı rüzgar olunca, motor da çalışmayınca ineceğimiz yer baktık. Arkada evler vardı, insanlar olduğu için elbette buraya doğru gidemezdik, önümüzde bahçe vardı. Ağaçların üzerine kontrollü acil iniş yaptık. Öğrendiklerimizi uyguladık. Kontrol amaçlı hastaneye geldik. Uçakta da ağır hasar yok, bu uçakla tecrübem var. Sıkıntımız yok" ifadelerini kullandı.

İstanbul'da kripto para madenciliği operasyonu

Fotoğraf çektirmek için girdiği tarihi topun içinde mahsur kaldı

İzmir'de ev sahibinin 'evden çık' dediği kiracı, eşyaları sokağa fırlattı

Bakan Karaismailoğlu: 'Asırların hayali' için geri sayım başladı, diyebiliriz

Şentop: Parlamenterleri kandırarak karar çıkarmaya çalışıyorlar

Konut mağdurlarından suç duyurusu; 'Biz yandık, başkası yanmasın'

YÖK Başkanı Özvar: Öğretim görevlilerinin yüzde 88,56'sı aşılandı
Bahçeli: Türkiye'de Kürt sorunu yoktur
Selçuk Bayraktar: Atılan tohumlar yavaş yavaş yeşermeye başladı
Karantinayı ihlal etti, aile hekimine 'Doktorları boş yere dövmüyoruz' dedi
Elektronik atıklardan her gün evde 1 gram altın elde ediyorlar
SOLOTÜRK ve Azeri MİG-29'dan nefes kesen gösteri
30 kişinin öldüğü Emrah Apartmanı için hazırlanan iddianame kabul edildi
PKK 12 yakınını katletti, saldırının olduğu eve 34 yıldır Türk bayrağı asıyor
Polislere saldırıdan yargılanan Ceren'in katili: Cezamın kesilmesini istiyorum
Havai fişek fabrikasında depodaki patlama 13 bin 396 kilo TNT'ye eş değermiş
Sel bölgesinde 90 bin tomruk toplandı
Belediyenin yol kenarına attığı köpekler araçların altında can verdi