Geri Dön
Ekonomi “Türk satıcılar global pazar yerlerinde büyüyebilir”

“Türk satıcılar global pazar yerlerinde büyüyebilir”

Türk e-ticaret satıcılarının sınır ötesi e-ticarete daha fazla yatırım yapması gerektiğini ifade eden danışmanlık hizmeti veren MZN Danışmanlık’ın Kurucusu Mert Yiğit Yıldız, “Global pazar yerleri, Türkiye’deki enflasyonist ortamda e-ticaret satıcıları için çıkış yolu olabilir. Global pazarlarda benzersiz fırsatlar ve avantajlar var. Global pazar yerleri Türk satıcılar için yeni bir kilometre taşı olabilir ve global pazar yerlerinde büyüyebilirler” dedi.

“Türk satıcılar global pazar yerlerinde büyüyebilir”

Küresel e-ticaretteki gelişmeler ışığında global pazar yerlerinin Türk satıcılar için sunduğu fırsatları değerlendiren Yıldız, küresel e-ticaret pazar yerlerinin dünya çapında milyonlarca alıcı ile satıcıyı birbirine bağladığını söyledi. Online pazar yerlerinin e-ticaret işletmelerine, hem B2B (işletmeden işletmeye) hem de B2C (işletmeden müşteriye) iş modelleri ile daha fazla görünürlük, daha iyi konumlandırma ve yeni pazarlara erişim olanağı sağladığına işaret eden Yıldız, “Küresel e-ticarette birçok pazar yeri ve sayısız fırsat var. Amerika ve Avrupa başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesindeki online tüketiciler, sınır ötesi e-ticarete geçtiğimiz yıllara göre daha fazla eğilimli duruma geldi. Bunun en önemli sebebi, ülkelerin sınır ötesi e-ticareti kolaylaştıran düzenlemeleri ve teslimat şirketlerinin daha fazla alternatif sunmasıdır. Ayrıca, global pazar yerleri hem alıcılar hem de satıcılar için daha fazla seçenek sunuyor. Bu durum, satıcıların global hedeflerine daha kısa sürede ulaşmasını sağlıyor” diye konuştu.

“YEREL KALAN ŞİRKETLER, YEREL İMKANLARLA YETİNMEK ZORUNDA KALIYOR”

Yıldız, pazar yerlerinin yeni pazarlara ve müşterilere erişim sağlayarak, e-ticaret satışlarını ve gelirini artırabildiğini belirterek, ekonomik kriz dönemlerinde küresel e-ticaret pazarlarının, bir ülkenin ekonomisinden bağımsız olarak avantajlar sunduğuna işaret etti. Ekonomik döngülere ve koşullara sahip farklı pazarlarda faaliyet göstermenin işletmelerin ve tüketicilerin risklerini ve fırsatlarını çeşitlendirdiğini vurgulayan Yıldız, Türk e-ticaret satıcılarının sınır ötesi e-ticarete daha fazla yatırım yapması gerektiğini söyledi.

“Global pazar yerleri, Türkiye’deki enflasyonist ortamda e-ticaret satıcıları için çıkış yolu olabilir” diyen Yıldız, şu bilgileri verdi:

“Türkiye’de ekonomik zorluklar şirketlerin ciro hedeflerini sekteye uğratıyor. Yerel kalan şirketler, yerel imkanlarla yetinmek zorunda kalıyor. Ancak global pazarlarda benzersiz fırsatlar ve avantajlar var. Döviz ile satış yapma, global B2B iş birlikleri fırsatı ve sınır ötesi e-ticarette devlet teşvikleri gibi avantajlar, Türk e-ticaret satıcılarının global pazarlarda rekabet etmesini sağlıyor. Global pazar yerleri bu anlamda Türk satıcılar için yeni bir kilometre taşı olabilir ve global pazar yerlerinde büyüyebilirler.”

“TÜRK E-TİCARET SATICILARINI GLOBAL PAZARLARLA TANIŞTIRIYORUZ”

MZN Danışmanlık olarak Amazon aracılığı ile Türk e-ticaret satıcılarını global pazarlarla tanıştırdıklarını söyleyen Yıldız, Türkiye genelinde beş ofis ve 30 kişilik uzman eğitim kadrosu ile birebir online eğitim verdiklerini; e-ticaret yazılımı geliştiren devlet destekli Teknokent firması olarak özelleştirilmiş bulut servisleri sunduklarını kaydetti. Yıldız, "MZN Danışmanlık olarak müşterilerimize yenilikçi ve özgün çözümleri sunmak için çalışıyoruz. Sektördeki liderliğimizi sürdürmek ve müşterilerimizin başarılarına katkı sağlamak için kararlı bir şekilde ilerliyoruz. Ayrıca, eğitimlerin sonunda öğrencilere e-Devlet’te görünen resmi sertifika da veriyoruz” ifadelerini kullandı.