Yeşilay Bilim Kurulu Başkanı Şentürk: Çocuklarımızın dijital oyun oynarken, bağımlı hale gelmelerini önleyici politika geliştirmeye çalışıyoruzYeşilay tarafından düzenlenen 'Çocukluk ve Çocuk Dostu Dijital Oyunlar Çalıştayı, Çocuk Dostu Oyun Derecelendirme Sistemi Geliştirme Programı'nda konuşan Yeşilay Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Murat Şentürk, "Amacımız, çocuklarımızın daha iyi, elverişli bir ortamda oyun oynayabilmelerini sağlamak. Buradan hareketle de onların dijital oyunları oynarken bağımlı hale gelmesini önlemek ve bağımlılığı azaltmaya dönük ciddi bir önleyici politika geliştirmeye çalışıyoruz" dedi. Medya Okuryazarlığı Araştırmaları Dergisi Baş Editörü Prof. Dr. Hediyetullah Aydeniz ise, "Çocuklarımızın iyi olabileceği bir dijital dünyanın zeminini oluşturmak üzere aslında buradayız. Çocuk dostu bir dijital dünyanın, oyunlar temeli tartışmasını yapacağımız bir zeminde buradayız. Yetişkinler olarak biz çocuklarımıza iyilik ederken, bildiğimiz, aşina olduğumuz dünyalarda daha rahatsız. Bilmediğimiz ve aşina olmadığımız, çocuklarımızdan daha fazla yabancı olduğumuz bu dünyada rehberlik etmek açısından daha sistematik rehberlik hizmeti verici kılavuzlara, kurallara ve aslında anlayışlara ihtiyacımız var. Dijital oyun sektöründeki ürünlerin, oyunların çocuklarımızın yaş gelişimine uygun olup olmadığı ve hangi yaşa hangi oyun için uygun oldukları konusundaki bir rehberlik hizmetinin ana zemini oluşturmak üzere bir aradayız" diye konuştu.
İletişim uzmanından 'dijital uyuşturucu' uyarısıAkdeniz Üniversitesi (AÜ) İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Sağlık İletişimi Uzmanı Ayşen Yalman, gençlerin, dijital oyunların içerisine kötü niyetli kişiler tarafından eklenen ses dosyalarına maruz kaldığını belirterek, "Bu da uyuşturucu maddelerin verdiği haz, keyif ve benzeri etkilere neden oluyor" dedi.
Uzmanlar dijital oyun sektöründe son gelişmeleri değerlendirdiDijital oyun dünyasının aktörlerinden Fiber Games kurucu ortakları Sinan Akkol ve Faruk Akıncı sektörün mevcut durumu ve geleceği hakkında konuştu. Türkiye’nin hem mobil hem de PC konsol bağımsız geliştiriciliği tarafında çok büyük atılımların eşiğinde olunduğunu söyleyen Sinan Akkol, “Hyper-casual’ın yükselişi sayesinde daha önceden oyun sektörüne girme şansı bulamayacak genç girişimciler ve ekipler oyun sektörüyle tanıştı ve bilgi birikimi oluştu” dedi.