Geri Dön
Kurumsal DeFacto, 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

DeFacto, 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

DeFacto, 2022 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu paylaştı. Marka, 2030 yılında karbon ayak izini yüzde 55 oranında azaltmayı, 2050’de ise karbon ayak izini sıfırlamayı hedefliyor.

DeFacto, 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı

“Sürdürülebilirliği işinin merkezine alan bir markayız” paylaşımını yapan DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Kuruluş anlayışımız ve şirket değerlerimiz; dünyayı ve doğal kaynakları koruyan, ekosisteme saygılı üretime dayalı. İnsana değer katan projeler ve toplumsal meseleler karşısında duyarlı bir duruş da bu felsefenin bir parçası. Tüm bunları da tek başımıza değil, iç ve dış paydaşlarımızı dahil ederek, ihtiyaçlarını gözeterek ve faaliyet bütünlüğümüzün bir parçası haline getirerek sürdürmeye özen gösteriyoruz” diye konuştu.

SIFIR ATIK VE YENİLENEBİLİR ENERJİDE YÜZDE 100 HEDEFİ

DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Önümüze koyduğumuz bu hedeflerle paralel olarak enerji ve su tasarrufu yapan üretim yöntemleri de geliştiriyoruz. Hem Türkiye’de hem de globaldeki mağaza sayılarını artırmamıza rağmen enerji yoğunluğunu azaltmayı başarıyoruz. Su tasarruflu denim projeleri ile uyguladığımız yeni teknoloji yıkama yöntemleriyle yüksek düzeyde su tasarrufuna imza atıyoruz. İklim üzerindeki tehdidi azaltmaya odaklanan çabalarımızla, 2023 yılına dek kendi operasyonlarımızı yüzde 100 sıfır atık, 2030 yılına dek yüzde 100 yenilenebilir enerji tüketimi prensipleriyle yönetmek istiyoruz” açıklamasını yaptı.

ÇALIŞANLARIN YÜZDE 60’I KADIN

“Sürdürülebilirlik yaklaşımımızın güçlü bir parçası da cinsiyet eşitliğine olan bakış açımızdır” tespitini yapan İhsan Ateş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Toplumsal refahın gerçekleşmesi için kadınların iş hayatında ve sosyal alanda daha fazla ve daha güçlü olarak var olması gerektiğini düşünüyoruz. Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri protokolünü 2015 yılında imzalayan Türkiye'nin   ilk perakende şirketiyiz. Çalışanlarımızın yüzde 60’ını kadınlar oluşturuyor. Kadınların iş dünyasındaki yerini ve katılımını güçlendirmeye yönelik girişimimiz olan ‘Mutlu Kadın Hareketi’ ve şirketimizin sosyal sorumluluk anlayışıyla pekişen “Kumaştan Hayaller” projesiyle ilham veren hikayelere öncülük yapıyoruz.”

“TÜM İŞ SÜREÇLERİNDE GEZEGENİMİZE KARŞI HASSASİYETLE ÇALIŞIYORUZ”

Sürdürülebilirlik yolculuğunda her yıl daha güçlü adımlar attıklarına dikkat çeken Ateş, “Global bir marka olarak dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimize dokunurken, benimsediğimiz değerlerle tüm iş süreçlerimizde insanlarımızın ve gezegenin geleceğini düşünerek hassasiyetle yaklaşıyoruz. Kapsayıcılık, çeşitlilik ve sürdürülebilirlik temelli iş yapış modelimizle her geçen gün dünyada adından daha fazla söz ettiren bir marka olma yolculuğumuzu heyecanla sürdüreceğiz. Bu yolculuğumuzda atılımlarımızın oluşmasını sağlayan, katkı koyan tüm çalışma arkadaşlarımıza, tedarikçilerimize, iş ortaklarımıza ve daha güzel bir dünya için bize ilham veren müşterilerimize içtenlikte teşekkür ediyoruz” dedi.

BCI ÜYESİ OLDU

DeFacto, bu yaklaşımla 2022 yılında dönüştürülmüş veya sürdürülebilir kaynaklardan elde edilmiş materyallerle üretilen DeFactoLIFE markası, Elma Derisi Aksesuar ve Ayakkabı Koleksiyonu gibi sürdürülebilir öncü projeler gerçekleştirirken; DeFactoFIT uygulaması ve web sitesi, DeFacto GiftClub projesi, DeFacto Teknoloji şirketinin sürdürülebilirliği gözeten “fijital” projeleri, karbon salınımını önemli ölçüde azaltan İstanbul Yassıören’deki yeni e-ticaret deposu ve pamuk üretiminde sürdürülebilirlikte dünyanın önde gelen girişimlerinden olan Better Cotton Initiative (BCI) üyeliği gibi atılımlara imza attı.

2030’DA KOLEKSİYONLARIN YÜZDE 90 SÜRDÜRÜLEBİLİR OLACAK

DeFacto, Sürdürülebilirlik Raporu’nda geleceğe yönelik planladığı adımları da paylaştı. Markanın 2023 hedefleri arasında; ham maddelerinde yüzde 20 pamuk ve geri dönüştürülmüş polyester kullanmak, alışveriş çantalarının, karton, kâğıt ve diğer ambalajlarının yüzde 100’ünün geri dönüştürülebilir ve sürdürülebilir olmasını sağlamak yer alıyor. 2030 hedefleri arasında hazır giyim koleksiyonlarının yüzde 90’ının sürdürülebilir olması ve karbon ayak izinin yüzde 55 oranında azaltılması bulunuyor. Marka, 2050 yılında ise emisyonlarını sıfırlayarak ‘İklim Pozitif’ marka olmayı istiyor ve taahhüt ediyor.