Geri Dön
Politika Cumhurbaşkanı Erdoğan: 5 yıl bitti Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı?

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 5 yıl bitti Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattı açılış töreninde konuştu. Cumhurbaşkanı Erdoğan, “İstanbul'un giderek ağırlaşan trafik ve ulaşım sorununu hafifletmeyi görev addediyoruz. Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul. 5 yıl bitti, 5 yıl. Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı? Yalandan başka bir şey yok. Rahmetli Kadir beyin yaptıklarına sahip çıkıyor. Bizim yaptıklarımıza sahip çıkıyor. Veyahut da metronun adımı atılıyor geliyor ona dolgu yapıyor. Sen busun ya. Yaptığın bir şey yok. Dürüst ol dürüst. Fakat 31 Mart akşamı ben inanıyorum ki İstanbullu kardeşlerim bu yalana, dolana, talana prim vermeyecek, yolun açık olsun diyecek" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: 5 yıl bitti Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı?

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bakırköy Sahil- Bahçelievler-Güngören-Bağcılar Kirazlı Metro Hattının açılışına katıldı. Açılışa, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Murat Kurum ve Bağcılar Belediye Başkanı Abdullah Özdemir de katıldı. Cumhurbaşkanı Erdoğan tören alanına Bakırköy Sahil durağından metroya binerek Molla Gürani Durağına kadar geldi. Erdoğan, “Bir projenin daha açılışı vesilesiyle bir aradayız. Metro ve raylı sistem seferliğimizi hız kesmeden sürdürüyoruz. Ocak ayının son günlerinde İstanbul Havalimanı'na kadar uzanan 37.5 kilometre uzunluğundaki metro hattının Gayrettepe-Kağıthane arasındaki bölümünü hizmete sunmuştuk. Böylece İstanbul'umuzu hızlı saatte 120 kilometreye çıkan günlük 600 bin yolcu kapasiteli çok önemli bir yatırıma kavuşturduk. iki hafta önce de Kazlıçeşme-Sirkeci raylı sistemi ve yaya odaklı yeni nesil ulaşım projesini devreye aldık. Neredeyse bir buçuk asır boyunca şehrimize hizmet etmiş bu hattı, tarihi kimliğine uygun şekilde yeni bir tasarımla, teknolojinin son imkanlarıyla tekrar ayağa kaldırdık. Bu projeyle İstanbul'umuz raylı sistem hattı yanında turizm, spor, gezinti, bisiklet ve diğer imkanlarıyla göz kamaştırıcı bir sosyal ve kültürel değere sahip oldu. İstanbul'un giderek ağırlaşan trafik ve ulaşım sorununu hafifletmeyi görev addediyoruz. Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul. 5 yıl bitti, 5 yıl. Büyükşehir belediyesi acaba kaç metro hattı yaptı? Yalandan başka bir şey yok. Rahmetli Kadir beyin yaptıklarına sahip çıkıyor. Bizim yaptıklarımıza sahip çıkıyor. Veyahut da metronun adımı atılıyor geliyor ona dolgu yapıyor. Sen busun ya. Yaptığın bir şey yok. Dürüst ol dürüst. Fakat 31 Mart akşamı ben inanıyorum ki İstanbullu kardeşlerim bu yalana, dolana, talana prim vermeyecek, yolun açık olsun diyecek. Buna hazır mıyız. Öyleyse 31 Mart akşamına kadar ana kademe pardon kadın kolları, gençler çalışıyor muyuz? Çok çalışıyor muyuz? Bu duvarlardaki hani tam ileri diyor ya işte o tam ileriye, şimdi ona tam ileri yolun açık olsun demek lazım. Ve ben İstanbul bu kararı verdi diyorum. Yeni ulaştırma projelerini yeni metro hatlarını tek tek hayata biz geçiririz" dedi.

“KAYAŞEHİR-BAKIRKÖY SAHİL ARASINDA 39 DAKİKA, ÇAM VE SAKURA ŞEHİR HASTANESİ-İNCİRLİ ARASI 31 DAKİKA"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Açılışını yapmak üzere bir araya geldiğimiz Bakırköy Sahil-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar-Kirazlı metro hattı bu çabalarımızın en son örneğidir. Uzunluğu 8,4 kilometre olan günlük bir 1 milyon yolcu kapasiteli hattımızın üzerinde 7 istasyon bulunuyor. Metro hattımız Kirazlı İstasyonu'nda Başakşehir- Kirazlı da hattı ile İncirli istasyonunda, metrobüs ve Aksaray Atatürk Havalimanı hattı ile Özgürlük Meydanı istasyonunda Marmaray ile Bakırköy istasyonunda ise İDO deniz otobüsleriyle entegre olacaktır. Şu andaki belediyenin acaba kaç tane metrobüs hattı yaptı? Nereye kadar metrobüs hattı uzadı? Hiçbir şey duydunuz mu? Yok. Yapmaz ve yapamazlar. Sadece yalan. Ama bunlara gerekli dersi, gerekli cevabı inşallah metrobüsü, İstanbul'un hayatına kazandıran kim? AK Parti, Ak belediyecilik. Aynı şekilde bütün metro hatlarını yapan yine AK Parti, yine bizim belediyelerimiz. Teşkilatın herkesin ve belediye başkanlığımdan başlayan bu süreçte Kadir Bey'le devam eden süreç ve ondan sonra yine Mevlüt Beyle devam eden süreç ve biz gittik. Geldi 5 yıl, en ufak bir şey yok. İşte şimdi bu hattın devreye girmesiyle çok geniş bir çevrede yaşayan İstanbullu kardeşlerimizin hayatı daha da kolaylaşacaktır. İstanbullu vatandaşlarımız bugünden itibaren Kayaşehir-Bakırköy Sahil arasında 39 dakikada, Çam ve Sakura Şehir Hastanesi-İncirli arasını 31 dakikada. Yahu Çam ve Sakura hastanesinin yolunu yapmadı, yolunu. O yolu peki kim yaptı? Sayın Cumhurbaşkanım derseniz biz yaptık. Ulaştırma Bakanlığına talimat verdin ve Çam Sakuru hastanesinin yolunu da yine biz yaptık. Yahu ne işe yarıyorsun. Şunu da ben yaptım de. Yok. Kayaşehir Kirazlı arasında 27 dakika. Metro kent, özgürlük meydanı arasında 30 dakikada seyahat edebilecekler. Metro hattımızın İstanbul'un en yoğun yerleşim alanlarının olduğu bölgede ulaşım noktasında çok ağır bir yükü alacağına inanıyoruz. Bunları söylerken İstanbul'un dışından birisi olarak değil, bir İstanbullu olarak söylüyorum. Burada doğmuş, burada büyümüş bir kardeşiniz olarak söylüyorum. Dertliyiz dertli. Bunlara gereken dersi 31 Mart akşamı verelim diye söylüyorum. Tabii bu hattın hem İstanbul'a hem Türkiye'ye ekonomik anlamda da önemli katkıları olacaktır. Motorlu taşıtlardan, raylı sistemlere yönelecek trafik sayesinde akaryakıttan, araç ve yol bakımına kadar kişi ve kamu giderlerinde önemli tasarruf yapabileceğiz" diye konuştu.

“İSTANBUL'DA TAMAMLANAN RAYLI SİSTEM AĞLARININ UZUNLUĞUNU 348 KİLOMETREYE ÇIKARIYORUZ"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Kardeşlerim İstanbul'un en büyük derdi nedir derseniz, nedir? Trafik, ulaşım en büyük sıkıntı burada. Ayrıca karbondioksit salınımını düşürerek çevrenin korunmasına da katkı sağlayacağız. Bu hattı devreye almak suretiyle trafik kazalarının sebep olduğu can ve mal kaybını da inşallah azaltacağız. Metro hattımızın önümüzdeki 25 yıllık süreçte tüm bu hususlarda ekonomimize 6 milyar doların üzerinde kazanç sağlayacağı hesaplanıyor. Bugünkü açılışımızla birlikte İstanbul'da tamamlanan raylı sistem ağlarının uzunluğunu 348 kilometreye çıkarıyoruz. Elbette burada durmayacağız. Halen yapım aşamasında iki önemli metro hattımız daha var. İstanbul Havalimanı, Arnavutköy, Halkalı ile Altunizade, Çamlıca Cami, Bosna Bulvarı, metro hatlarındaki çalışmalar devam ediyor. Biri 31.5 kilometre, diğeri 4.5 kilometre uzunluğundaki bu iki projemizi de en kısa sürede tamamlayarak şehrimizin istifadesine sunacağız. Böyle İstanbul'un raylı sistem uzunluğu 384 kilometreyi bulacak. Bakırköy sahil, Bahçelievler, Güngören, Bağcılar, Kirazlı metro hattının ülkemize milletimize, şehrimize ve sizlere hayırlı olmasını diliyorum. Ulaştırma Bakanlığımızın yanı sıra yüklenici firmalarımızı, mühendisinden işçisine, projede emeği geçen herkesi canı gönülden tebrik ediyorum" şeklinde konuştu.

“30 YILDIR HANGİ GÖREVDE OLURSAK OLALIM İSTANBUL'A AŞKLA BÜYÜK BİR TUTKUYLA TÜM KALBİMİZİ ORTAYA KOYARAK HİZMET EDİYORUZ"

Konuşmasının devamında Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Bu hattı kullanacak İstanbullu kardeşlerime şimdiden hayırlı, güvenli, huzurlu, konforlu yolculuklar temenni ediyorum. Aziz kardeşlerim İstanbul şehirlerden bir şehir değildir. İstanbul bizim için aşktır, sevdadır, tutkudur. Bu şiir aynı zamanda Türkiye'nin en büyük değeri, en büyük hazinesidir. İstanbul'a hizmet etmek, İstanbul'un hizmetkarı olmak, İstanbul'a eser kazandırmak, açık söylüyorum bizim için şereftir, onurdur, bahtiyarlıktır. Biz bu şehri sadece insanı kendine meftun eden, fiziki güzellikleriyle değil, tarihiyle kültürüyle, en az İstanbul kadar güzel insanlarıyla da seviyoruz. İstanbul'un sadece taşına, toprağına, havasına değil. Eyüpsultan'ın sembolü olduğu o eşsiz manevi atmosferine de sevdalıyız. Gençler öyleyse yeniden İstanbul. Yeniden İstanbul. Yeniden İstanbul. Bu anlayışla tam 30 yıldır hangi görevde olursak olalım İstanbul'a aşkla büyük bir tutkuyla tüm kalbimizi ortaya koyarak hizmet ediyoruz. İstanbul'u daha yaşanabilir bir yer haline getirmek için İstanbul'u gelecek nesillere en güzel şekilde emanet etmek için canla başla çalışıyoruz. Bu şehrin her meselesini kendi meselemiz, her sıkıntısını, kendi sıkıntımız, her sevincini de kendi mutluluğumuz olarak görüyoruz. Şunu altını çizerek belirtmek isterim. İstanbul'a bu nazarla bakmayan hiç kimse Fatih'in emaneti olan bu aziz şehri anlayamaz, İstanbulluyu anlayamaz. Gerçekten de İstanbul öyle büyük bir adanmışlık gerektirir ki kendi dışında başka hiçbir işle meşgul olunmasını kaldırmaz. Yani yarım gün mesaiyle İstanbul yönetilmez. İstanbul'u bırak hadi kayağa git. İstanbul'u sel afeti almış götürüyor nerede? Anlayın işte" ifadelerini kullandı.

“TRAFİK İSTANBULLU KARDEŞLERİM İÇİN ARTIK SONUNDAN ÖTE ZULÜM HALİNE GELDİ"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Kardeşlerim her şeyiyle kendini buraya adayacak olan İstanbul'a kendini adamış olur. Biz işte bunun için her fırsatta ne diyoruz? Sadece İstanbul. Bunun için hep İstanbul'a hizmet etmenin ne kadar ağır bir sorumluluk olduğuna dikkat çekiyoruz. Böyle bir anlayışa ve odaklanmaya sahip olmayanların elinde İstanbul'un son dönemde nasıl büyük bir irtifa kaybı yaşadığını herkes kabul ediyor. Trafik İstanbullu kardeşlerim için artık sonundan öte zulüm haline geldi. Daha önce belli saatlerde yaşanan trafik sıkışıklığı artık günün hemen her saatinde sıradan hale geldi. İstanbullu kardeşlerimizin ömrü trafikte geçiyor desek yanlış bir ifade kullanmış olmayız. Şayet biz vakti zamanında CHP'nin takoz siyasetine boyun eğip Marmara'yı, Avrasya Tüneli'ni, Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü, Kuzey Marmara Otoyolunu yapmasaydık bugün durum çok daha kötü olurdu. Biz Yavuz Sultan Selim Köprüsünün temelini attığımız zaman bunlar ne yaptılar? Geldiler gösteriler yaptılar. Bu köprüye ihtiyacımız yok dediler. Ama biz onları dinlemedik niye? İstanbul’un neye ihtiyacı olduğunu, İstanbul’la dertlenen bizler biliyorduk onun için" diye konuştu.

“31 MART MAHALLİ İDARELER SEÇİMLERİNİN İSTANBUL İÇİN BİR KADER VE KARAR SEÇİMİ OLDUĞUNU ANLAŞILIYOR"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “CHP’nin ve onun güdümünde hareket eden ideolojik çevrelerin her türlü engelleme çabalarına rağmen bu yatırımları şehrimize kazandırdık. İstanbul’a karşı mesuliyetimizin bilinciyle 2019’dan sonrada İstanbul’u kaderine terk etmedik. Ulaştırma bakanlığımız vasıtasıyla, metro hatları başta olmak üzere raylı sistem projelerinin inşasını sürdürdük. Yine bu dönemde İstanbul’un transit trafik yükünü hafifletecek 1915 Çanakkale köprüsü gibi devasa yatırımları hizmete sunduk. Bunlara kalsa Çanakkale köprüsüne ne gerek diyorlardı. Tüm bu eserlerin inşa sürecinde karşılaştığımız zorlukları CHP tarafından önümüze çıkaran engelleri İstanbullu kardeşlerim çok iyi hatırlıyor. Ama biz bunların hiç birine aldırmadık. Hiçbirine prim vermedik. İstanbul’un neye ihtiyacı varsa, nerede bir eksiklik varsa, sorunlar nerede içinden çıkılmaz bir hal alıyorsa oraya yoğunlaşarak İstanbul’un daha fazla kan kaybetmesinin önüne geçtik. Şimdi Avrasya Tüneli gayet güzel bir şekilde işliyor mu? E denizin altından gidiyor. Aynı şekilde Marmaray denizin altından gidiyor. Bunlar ne diyorlardı gerek yok. E peki neden kullanıyorsun? Kullanma. Fakat biz isteseler de istemeseler de insanoğluna hizmet için varız. Kardeşlerim İstanbul’u Fetret devrinden kurtarmak için önümüzde tarihi bir fırsat var. 31 Mart Mahalli İdareler seçimlerinin İstanbul için bir kader ve karar seçimi olduğunu anlaşılıyor. Bu seçimde yaşayan meselelere vicdan penceresinden bakan herkes artık şu gerçeği görebiliyor. İstanbul’u tarihi vazifesi olarak gören, yapacak başka bir işi olmadığı vakitlerde buraya ilgilenen zihniyetin şehri layıkıyla yönetmesi mümkün değildir" dedi.

“İSTANBUL'UN KENDİNE NİMET OLARAK BAKANLARDAN ZİYADE, SORUMLULUK SAHİBİ YÖNETİCİLERE İHTİYACI VAR"

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “İstanbul, maddi ve manevi cesaretiyle kendisi dışında gül koklanmasına tahammülü olmayan bir şehirdir. Yarı zamanlı olarak bu şehri idare edebilecekleri vehmine kapılanların nasıl yanıldıklarını hep birlikte çok acı bir şekilde gördük, görüyoruz. İstanbul'un kendine nimet olarak bakanlardan ziyade emanet olarak bakan, görev şuuru yüksek, sorumluluk sahibi yöneticilere ihtiyacı var. İstanbul 31 Mart'ta inşallah muradına erdiğinde aynı zamanda emaneti hakkıyla taşıyacak bir şehre minede kavuşacaktır. Farklı siyasi tercihlerimiz olsa da bu şehirde yaşayan İstanbullular olarak İstanbul'un acil meseleleri konusunda hepimizin aynı düşündüğüne aynı kanaatleri paylaştığına inanıyorum. Nedir bunlar? Tabii ki öncelikle geçtiğimiz günlerde Çanakkale'de meydana gelen 4.9 büyüklüğündeki sarsıntı, bize deprem gerçeğini tekrar hatırlattı. İstanbul'un bir an önce sağlıksız yapı stokunu yenilemesi ve depreme hazırlanması gerekiyor. Murat kardeşimin bu konuda ihmalkar davranıldığında ne kadar büyük bedeller ödeyeceğimize dair tespitine biz de katılıyoruz. Kısa süre önce devreye aldığımız yarısı bizden kampanyası İstanbul'un depreme hazırlanmasına verdiğimiz önemin bir göstergesiydi. Önümüzdeki 5 yıl boyunca 650 bin konutun dönüşümünü sağlayarak inşallah şehrimizi depreme karşı daha dirençli hale getireceğiz. Bakanlığının neredeyse yarısı afet bölgelerinde geçmiş Murat kardeşim, Allah'ın izniyle bunu yapabilecek tecrübeye, vizyona ve iradeye sahiptir" diye konuştu.


“İSTANBUL'UN İKİ YAKASINA İKİ BÜYÜK TÜNEL YAPARAK ULAŞIMI RAHATLATACAĞIZ"

Cumhurbaşkanı Erdoğan, “Bir diğer hemfikir olduğumuz konu trafiktir. Ulaşımdır. Trafik meselesinin İstanbul'da nasıl bir çile haline geldiğini az önce ifade ettim. İstanbullu kardeşlerim zaten her gün, her saat bu sorunla yüzleşiyor. Murat kardeşim raylı sistem ağırlıklı olarak şehrin ulaşım sorununun çözümüyle ilgili projelerini paylaştı. Şu anda toplu ulaşımda karayolunun ağırlığı yüzde 72’ler seviyesinde. Raylı sistemlerin payı ise yüzde 26 civarında. Bunun daha da bir yapıya kavuşturulması önemlidir. Trafik sorununu ortadan kaldırmak, kara, raylı ve deniz yolu altyapısını eş zamanlı olarak geliştirmekle mümkündür. Amacımız 2029 yılına kadar karayolunun payını yüzde 60’a düşürecek, raylı sistemlerin payını yüzde 37’ye çıkaracak bir altyapıyı kurmaktır. Bir sonraki adımda inşallah kara yolu ağırlığıyla raylı sistem ağırlığını eşitlemiş olacağız. Dolayısıyla raylı sistem uzunluğunu 2029 yılına kadar 650 kilometrenin, 10 yıl sonra da bin kilometrenin üzerine çıkaracağız. Böylece Beylikdüzü'nden Avcılar'dan metroya binen bir İstanbullu'nun boğazın altından geçerek Söğütlüçeşme'ye kadar güvenle, metro konforunda ulaşmasını temin edeceğiz. Deniz ulaşım payını 3 yeni hat ile iki kat artıracağız. İstanbul'un iki yakasına iki büyük tünel yaparak ulaşımı rahatlatacağız. Ortalama yolculuk süresinin 64 dakikadan 39 dakikaya düşürerek trafiği bir sorun olmaktan önemli ölçüde çıkaracağız. Rabbim yolumuzu, bahtımızı açık etsin diyorum. İstanbullu kardeşlerimin tercih hizmetten, eserden, Cumhur İttifakı'nın gerçek belediyecilik vizyonundan yana olacağına yürekten inanıyorum. Yarın akşam ne yapıyoruz? Teravihimiz var. Gece ne yapıyoruz? Sahur. Ertesi gün iftardayız. Başı rahmet ortası mağfiret, sonu ebedi azaptan kurtuluş olan mübarek Ramazan-ı Şerifinizi şimdiden tebrik ediyorum. Rabbim bizleri ramazan-ı şerife ulaştırdığı gibi Ramazan Bayramı'na da kavuştursun inşallah. Birliğimizi, beraberliğimizi daim eylesin. Bu vesileyle sözlerime son verirken hepinizin tekrar mübarek ramazanı şerifini tebrik ediyorum. Açılışını yaptığımız Bakırköy sahil, Bahçelievler, Güngören, Bağcılar, Kirazlı metro hattının İstanbul'a, İstanbullulara hayırlı olmasını diliyorum. Daha büyük yatırımlarda, daha büyük projelerin hizmete alınış törenlerinde buluşma duasıyla hepinizi sevgiyle, saygıyla selamlıyorum" şeklinde konuştu.