11:13Midyat mutfağı ve el sanatları, kadın emeğiyle turizme kazandırılıyor
Yakutiye ilçesi Kültür Kurumu İlkokulu 4-C sınıfı öğrencileri, öğretmenleri Güzide Zereybilek Yıldırım ile birlikte atıkların dönüştürülmesine dikkat çekmek ve çevre bilinci oluşturmak amacıyla bir proje gerçekleştirdi. Velilerin de desteğiyle evlerdeki atık malzemelerden çeşitli eşyalar yapıldı. Birbirinden ilginç eşya tasarlayan öğrenciler pet bardaklardan kardan adam, lavaboların plastik borularından bisiklet, kravatlardan mutfak önlüğü, eski kitaplardan sehpa, plastik kapları robota dönüştürdü. Atıklardan çok sayıda ev eşyası tasarlayan öğrenciler, eserlerini okullarının salonunda sergiledi. Sergiyi gezen davetliler, öğrencilerin yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi aldı.
‘PROJEYLE ÇOCUKLAR BİLİNÇLENMİŞ OLDU’
Kültür Kurumu İlkokulu 4-C sınıfı öğretmeni Güzide Zereybilek Yıldırım, “Çocuklarımızı çevre konusunda bilinçlendirmek ve geleceğe daha güzel bir dünya bırakmak adına geri dönüşüm projesi hazırladık. Bu projeyle çocuklarım bilinçlenmiş oldu. Bundan sonra adımlarını çok daha dikkatli atacaklarına eminim. Çok keyifli çalışmaydı hepimiz için. Yaptığımız çalışmada bütün atıkları kullandık. Plastik, kağıt, kartonlar, CD'ler hepsini kullanarak geri dönüştürdük. Bütün malzemeler de atıklardan yapıldı. Velilerimin emeği ve desteği çok büyük" diye konuştu. (DHA)
05:07Üniversite öğrencilerinden GPS sinyali olmadan çalışan İHA
01:14Ayı ile 3 yavrusu Kösedağ'ın zirvesinde dronla görüntülendi
07:51İHA teknolojisi eğitimi için Türkiye’yi seçen Ekaterina, takımıyla dünya 3’üncüsü oldu
03:13Diyalize bağlı geçen 30 yıldan sonra hem böbreğine hem de özgürlüğüne kavuştu
02:19Şişli’de sokakta taciz iddiası; şüpheli fırında ekmek yaparken yakalandı: 'Lütfen sesinizi çıkarın'
04:01İzmirli şampiyon judocuların hedefi Avrupa'da madalya
09:28Muğla'da üretilen yaban mersini ihraç ediliyor, turistler dalından topluyor