11:13Midyat mutfağı ve el sanatları, kadın emeğiyle turizme kazandırılıyorYıldırım ilçesinde yaşayan ve bir fabrikada CNC operatörü olarak çalışan Abdullah Menteşe ve Özgür Kaya, doğa sevgilerini sorumlulukla birleştirip, örnek bir projeye dönüştürdü. Hafta sonlarını ve çalıştıkları fabrikadaki mesailerinden arta kalan zamanları doğayı korumaya adayan 2 arkadaş, her gün ellerine aldıkları çöp poşetleriyle adım adım gezerek doğadaki atıkları topluyor. Doğaya atılan cam şişelerden plastik atıklara kadar her türlü çöpü gönüllü olarak temizleyen arkadaşlar, bu çevreci hareketi bir yaşam biçimi haline getirdi. Kendilerini 'Doğa Fedaileri' olarak tanımlayan iki arkadaş, orman yollarında, mesire alanlarında ve dere ile baraj kenarlarında sürdürdükleri özverili çalışmayı, sanal medya hesaplarında paylaşarak herkese örnek olmak istiyor.
‘ELİMİZDEN GELDİKÇE BURSA’NIN DÖRT BİR YANINI TEMİZLEYECEĞİZ’
Amaçlarının herkesin bu bilinçle yaşaması olduğunu belirten Abdullah Menteşe, "Biz Karadenizliyiz. Doğa sevgisi kalbimizde var. Küçüklüğümüzden beri kamp, doğa yürüyüşleri yapıyoruz. Bir gün buraya yürüyüşe geldik. Etrafta çöpler olduğunu gördük ve çöpleri temizledik. Sonrasında bir sosyal medya kanalı kurduk. Bu bilinci herkese yaymak istedik. ‘Doğa fedaileri’ ismi ise kendimizi doğaya adadığımız için koyduğumuz bir isimdir. Elimizden geldikçe Bursa’nın dört bir yanını temizleyeceğiz. Sadece yetkililerden destek bekliyoruz dedi.
05:07Üniversite öğrencilerinden GPS sinyali olmadan çalışan İHA
01:14Ayı ile 3 yavrusu Kösedağ'ın zirvesinde dronla görüntülendi
07:51İHA teknolojisi eğitimi için Türkiye’yi seçen Ekaterina, takımıyla dünya 3’üncüsü oldu
03:13Diyalize bağlı geçen 30 yıldan sonra hem böbreğine hem de özgürlüğüne kavuştu
02:19Şişli’de sokakta taciz iddiası; şüpheli fırında ekmek yaparken yakalandı: 'Lütfen sesinizi çıkarın'
04:01İzmirli şampiyon judocuların hedefi Avrupa'da madalya
09:28Muğla'da üretilen yaban mersini ihraç ediliyor, turistler dalından topluyor