Geri Dön
EğitimBakan Tekin: Yabancı dil eğitiminde mantığı değiştirmeliyiz

Bakan Tekin: Yabancı dil eğitiminde mantığı değiştirmeliyiz

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Öğrettiğimiz şey şu; yıllarca bir sürü sınava girdik. Ortalama bir İngiliz vatandaşının bilmediği gramatik kuralları, çocuklara test sınavında sorduk. Bu şekilde dil öğrettiğimizi varsaydık. Bu mantığı değiştirmemiz lazım" dedi.

Bakan Tekin: Yabancı dil eğitiminde mantığı değiştirmeliyiz

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Eğitici Eğitimi çalışmaları kapsamında Ankara'nın Kızılcahamam ilçesinde düzenlenen 'Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce Öğretim Programı Eğitici Eğitimi Kursu'na katıldı. 64 ilden öğretmenlerin katılımıyla 4 gün sürecek olan eğitimde, İngilizce öğretmenlerine Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli İngilizce Öğretim Programı tanıtılacak. Programda ilk olarak Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan tanıtım videosu izletildi.

Bakan Tekin, eğitimde hayata geçirilen yeni uygulamalarda, öğretmenleri de sürecin içerisine dahil etmek istediklerini, teknik düzenlemelerden hukuki düzenlemelere ve öğretim programlarına kadar her sürece öğretmenleri dahil etmeye çabaladıklarını belirtti. Vatandaşların, yabancı dil eğitimi noktasında eleştirileri olduğunu belirten Bakan Tekin, "Problem ne öğretmenimizde ne materyalimizde ne de ayırdığımız zamanda. Bizim çocuklara ne öğreteceğimizle ilgili bir sorunumuz var. Öğrettiğimiz şey şu; yıllarca bir sürü sınava girdik. Ortalama bir İngiliz vatandaşının bilmediği gramatik kuralları, çocuklara test sınavında sorduk. Bu şekilde dil öğrettiğimizi varsaydık. Bu mantığı değiştirmemiz lazım. 2’ncisi ölçme değerlendirmeyle ilgili bir sorunumuz var. Bunları ben kendi tespitlerim olarak söylemiyorum. Müsteşarken, 'Nerede hata yapıyoruz sorusunu' bilim insanlarına bir araştırma konusu haline dönüştürdük. Oradaki verileri, ben biraz daha basitleştirerek sizlerle paylaşıyorum. Ölçme değerlendirmeyle ilgili hatamız var. Biz çocuklarımıza yaptığımız test sınavında o kadar detay ve gündelik hayattan uzak bir ölçme değerlendirme sistemi uyguluyoruz ki çocuklarımız İngilizceden ya da herhangi bir yabancı dili öğrenmekten imtina ediyorlar, korkuyorlar" diye konuştu.

'KENDİSİNİ YABANCI DİLLE İFADE EDERKEN DE RAHAT ETSİN'

Ana dilini 300-500 kelime ile konuşan çocuklardan 2 bin kelime ile yabancı dil konuşmasının beklendiğini aktaran Bakan Tekin, "2023 yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na döndüğümüzde bir uygulama daha başlattık ve dedik ki; 'Çocuklarımızın hem diğer derslerde hem yabancı dil derslerinde akademik becerilerini artırabilmek için hem de toplumsal hayatta, toplumla, ailesiyle barışık kendisini daha iyi ifade edebilen bireyler olarak yetişmesi için ana dil becerilerini yani Türkçe becerilerinin de gelişmesi gerekiyor.' Bugünkü toplantımızın konusu, kendisini yabancı dille ifade ederken de rahat etsin. 2023 yılı yaz aylarında başladığımızda ilk yaptığımız şeylerden bir tanesi, Türkçe ve Türk Dili Edebiyatı dersleriyle alakalı çocuklarımızın hem geçme notunu 70'e çıkardık hem de o derslerin ölçme değerlendirme mekanizmalarının da dört temel beceri üzerinden yapılmasını sağladık. Şimdi bu kadar düzenleme yaptık. Eksik kaldığımız yer İngilizce, daha doğrusu yabancı dil programlarının bu söylediğimiz eksiklikleri giderecek şekilde revize edilmesiydi. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile bunu yaptık" ifadelerini kullandı.

'ÖĞRETMEN BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI 16-18 BANDINDA'

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Kızılcahamam ilçesindeki başka bir otelde düzenlenen 'Yurtdışı Teşkilatında Görevlendirilecek Öğretmen ve Okutman Bilgilendirme Toplantısı'na da katıldı. Bakan Tekin, Türkiye'nin özellikle son 20 yılda eğitim öğretim göstergeleri açısından devrim niteliğinde işler yaptığını belirterek, "20 yıl önceki Türkiye ile şimdiki Türkiye'yi karşılaştırdığımızda derslik başına düşen öğrenci sayısı, kademeler arası farklılaşmakla beraber 20'li rakamlarda. Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı yine kademeler arasında farklılaşmakla beraber 16-18 bandında. 650 bin dersliğimizin tamamı internet erişim hizmetine kavuşturulmuş durumda. Dersliklerimizin tamamında etkileşimli tahta var. Bunu da Türkiye'deki siyasi muhalefet takdir etme yetisinden mahrum olduğu için onların eleştirilerini UNDP'nin raporlarından cevaplamak istiyorum. UNDP, 'Dünyada neredeyse bütün dersliklerinde etkileşimli tahta bulunan tek ülke Türkiye' diyor" diye konuştu.

Bakan Tekin: Yabancı dil eğitiminde mantığı değiştirmeliyiz

'AVRUPA'DA MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİNDE EN İYİ ÜLKEYİZ'

Bakan Tekin, yurt dışındaki Türk okullarının ve bu okulların karşı karşıya bulunduğu problemleri çözmek adına çok önemli adımlar attıklarını işaret ederek, "Sizler şimdi yurt dışına gitmek üzere yurt dışında bayrağımızı, ülkemizi, milletimizi temsil etmek üzere gideceksiniz. Size şunu rahatlıkla söyleyebilirim; hangi ülkeye giderseniz gidin, gittiğinizde gururla 'Bizim ülkemiz buradan çok daha iyi' diyebileceğiniz bir eğitim öğretim ortamı var Türkiye'de. Bunu göğsünüzü gere gere her ortamda söyleyebilirsiniz. Ben değil, isterseniz 2024 yılı aralık ayındaki TIMSS skorları söylesin. Avrupa'da matematik ve fen bilimlerinde en iyi ülkeyiz. Bunu biz siyasetçiler kendi başarımız olarak göstermiyoruz arkadaşlar. Bizim üstümüze düşen şey Sayın Cumhurbaşkanımızın önderliğinde bu işi yapacak sizlere alan oluşturmak" dedi.

'YURT DIŞINDA 452 OKULUMUZ VAR'

Bakan Tekin, Türkiye Maarif Vakfı'nın, yurt dışında Türk bayrağını dalgalandırdığını belirterek, "56 ülkede yaklaşık 70 bin öğrenciye bizim okullarımız dışında eğitim veriyor. Şu anda yurt dışında 452 tane okulumuz var ve yaklaşık 10 bine yakın personelimiz var. Almanya'dan Senegal'e, Romanya'dan Kongo'ya, Fransa'ya, Etiyopya'ya kadar dünyanın 56 farklı ülkesinde bizim bayrağımızı dalgalandıran, bizim adımıza, oradaki insanlara, oradaki çocuklara eğitim öğretim hizmeti sunan okullarımız var, kurumlarımız var" diye konuştu.

5 gün sürecek programda, yurt dışında görevlendirilecek okutman ve öğretmen seçme sınavında başarılı olan 537 öğretmen ve okutmandan 262 öğretmen/okutman uyum eğitimine alındı.