Sosyal medya haz eşiğini yükseltiyor; 'günlük hayattan keyif almıyoruz' uyarısıMilli Eğitim Bakanlığı Ataşehir Rehberlik ve Araştırma Merkezi ile Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi iş birliğiyle düzenlenen ve Anadolu Yakası’ndaki psikolojik danışmanları bir araya getiren 'Anadolu Yakası PDR Günleri' etkinliği gerçekleştirildi. Konferansta konuşan psikolojik danışman Doç. Dr. Serdar Körük, “Sosyal medyayı kullanarak fotoğraf paylaştığımızda ardından etkileşim alınca haz duyuyoruz. Haz duydukça regülasyonumuz bozuluyor yani haz eşiğimiz yükseliyor. Daha sonra yaptığımız aktiviteler bize yeteri kadar haz vermemeye başlıyor. Aslında normal giden bir döngüyü biz bozmuş oluyoruz” dedi.
Dijital medya yatırımları yüzde 151 artışla 19 milyar TL sınırına dayandıPandeminin yaşamın tüm alanlarında yarattığı dijitalleşme hareketi, dijital medya yatırımlarını hareketlendirdi. Deloitte tarafından hazırlanan 2021 Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na göre, Türkiye’de toplam dijital medya yatırımları yüzde 151 artışla 18 milyar 867 milyon TL’ye ulaştı. Perakende, yayıncılık ve bilgi teknolojilerinin pastadan en büyük payı aldığı dijital reklam faaliyetlerinde video yatırımları neredeyse 3 kat artış gösterdi. Yatırımların yüzde 73’ünde ise mobil platformlar hedeflendi.