Prof. Dr. Bektaş: MTA'nın haritası Türkiye'nin gerçek deprem potansiyelini yansıtmıyor
Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA), diri fay hatları haritasını güncelleyerek kamuoyuyla paylaştı. Toplam 485 diri fay hattı belirtilen haritada, denizlerdeki diri fay hatlarına ise yer verilmedi. Haritanın eksik yapıldığını belirten Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Osman Bektaş, "2020 yılında İzmir'de olan 6.9'luk deprem Ege Denizi içinde olmuştur. Ama o faylar yeni MTA haritasında yok, gözükmüyor. Trabzon'da olan 5.6 büyüklüğündeki Trabzon fayı üzerinde olan deprem, Karadeniz fayı gözükmüyor. Dolayısıyla denizlerimizi ve kıyılarımızı tehdit eden bu fayların muhakkak surette MTA diri fay haritasında olması gerekir. MTA'nın bugünkü aktif fay haritası Türkiye'nin gerçek veya toplam deprem potansiyelini tam olarak yansıtmıyor" dedi.
Prof. Dr. Bektaş: MTA'nın haritası Türkiye'nin gerçek deprem potansiyelini yansıtmıyor
Maden Tetkik ve Arama Genel Müdürlüğü (MTA), diri fay hatları haritasını güncelleyerek kamuoyuyla paylaştı. Toplam 485 diri fay hattı belirtilen haritada, denizlerdeki diri fay hatlarına ise yer verilmedi. Haritanın eksik yapıldığını belirten Jeoloji Mühendisi Prof. Dr. Osman Bektaş, "2020 yılında İzmir'de olan 6.9'luk deprem Ege Denizi içinde olmuştur. Ama o faylar yeni MTA haritasında yok, gözükmüyor. Trabzon'da olan 5.6 büyüklüğündeki Trabzon fayı üzerinde olan deprem, Karadeniz fayı gözükmüyor. Dolayısıyla denizlerimizi ve kıyılarımızı tehdit eden bu fayların muhakkak surette MTA diri fay haritasında olması gerekir. MTA'nın bugünkü aktif fay haritası Türkiye'nin gerçek veya toplam deprem potansiyelini tam olarak yansıtmıyor" dedi.
MTA diri fay hattı haritasını güncelledi; 45 il diri fay hattı üzerinde
Maden Tetkik Arama Genel Müdürlüğü (MTA) diri fay hatları haritasını güncelleyerek kamuoyuyla paylaştı. Haritayı değerlendiren Yüksek Jeofizik Mühendisi Mehmet Sarper Celasun, "Bizim ülkemizde olan depremler 7 büyüklüğünde 7.6 büyüklüğüne kadar olabiliyor ama bunlar ana kırıklar üzerinde. Dolayısıyla ikincil kırıklarda belki 2 ya da 3 büyüklüğünde 4'e kadar küçük depremler beklenebilir. Bunu tam olarak bilmek mümkün değil. Kırıkların üzerinde yapılaşma olmaması gerekir ama her kırık da yüzeyden anlaşılmıyor" ifadelerini kullandı.
MTA, incelemelerini tamamladı; deprem sonrası 'bataklık gölü' oluşmuş
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Maden Tetkik Arama (MTA) ekipleri, depremlerin ardından fay hattı üzerindeki incelemelerini tamamladı. MTA Genel Müdürlüğü'nde deprem araştırma ekibinde görevli Dr. Akın Kürçer, "Bulunduğumuz lokasyona 5 Şubat’ta gelmiş olsaydık düz bir tarlaydı. Ancak deprem sonrası gelişen yüzey faylanmasıyla beraber jeoloji literatüründe 'bataklık gölü' olarak nitelendirilen bir göl oluşmuş durumda" dedi.
MTA raporu: Yollar, raylar, duvarlar, tarlalar yer değiştirmiş
Maden Teknik ve Arama (MTA) Genel Müdürlüğü ekiplerinin 10 ili etkileyen deprem bölgesinde yaptığı saha incelemelerinde yollarda, bahçe duvarlarında, tarlalarda, tren yollarında fay kırıkları nedeniyle oluşan kayma ve yer değişiklikleri fotoğraflarla tespit edildi.