Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

“Sosyal medyada reklam yasağı uzlaşmacı bir yaklaşımla çözülmeli”

Dijital reklamcılık alanında faaliyet gösteren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, Türkiye’de temsilci atamayan sosyal ağlara reklam yasağının e-ticaret yapan KOBİ’leri olumsuz etkileyeceğini belirterek, “Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor” dedi.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA)

Temmuz ayında meclisten geçen sosyal medya yasasına göre; sosyal medya şirketlerine bir süre tanınarak temsilci atanmaları istenmişti. Resmi bir temsilci atamayan Facebook, Twitter, Youtube, Tiktok ve Instagram’a ise kasım ayında 30’ar milyon lira ceza kesilmişti. Ancak henüz bir temsilci atama haberi gelmedi. Tanınan süre içerisinde de bu haberin gelmemesi durumunda para cezalarının dışında Türkiye’deki vergi mükelleflerinin bu ağlara reklam vermeleri de yasaklanacak.

“YASAK GELİR DİYE ENDİŞE EDİYORUZ”

Pandemi döneminde e-ticaretin arttığını ve süreçten olumsuz etkileneceklerini dile getiren CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, “Bu çok ciddi bir karar. Bu reklam yasağı gelirse, yurt içi ve yurt dışı pazarda kendilerini tanıtma, ürünlerini satma imkanı bulan satıcılar, zaten pandemi sürecinde çok zor günler geçirirken, bir de bu kararla zarar görebilir. Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor. Hükümetin aldığı kararı destekliyoruz, tabi ki vergi versinler ancak reklam yasakları gelir diye endişe ediyoruz” diye konuştu.

“GÜNDE ORTALAMA 2 SAAT 52 DAKİKA SOSYAL MEDYADAYIZ”

Türkiye’de 7 milyon gencin sosyal medya hesabı olduğunu ve karardan etkileneceğini anlatan Becer, “Türkiye’de 7 milyon genç sosyal medya kullanıyor. Toplam 54 milyon kişi de yine mobil cihazlarından bu ağlarda ortalama günlük 2 saat 52 dakika zaman geçiriyor. Toplam sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yarısı 20-30 yaş arasında” ifadelerini kullandı.


Diğer Haberler

  1. GODIVA'nın 100'üncü yıl kutlamaları Şanghay'da devam etti
  2. Cevdet Yılmaz: Ülkemizin sahip olduğu refahı, toplumun tüm katmanlarına yaymaya kararlıyız
  3. Konsiyon, Türkiye genelinde site yönetimini dijital hale getiriyor
  4. Teknosa: 'Kadın için Teknoloji' projesinde 2025'te 4 binden fazla kadına dokunuldu
  5. Cevdet Yılmaz: Ocakta enflasyonda 20'li rakamları göreceğiz
  6. İş Bankası, ödeme deneyimini İşPay ile tek platformda topladı
  7. TÜİK: En yüksek gelir grubu tüm gelirin yüzde 48'ini aldı
  8. Garanti BBVA, Varlığa Dayalı Menkul Kıymet ihracını tamamladı
  9. Bakan Şimşek: Fiyat istikrarını sağlamayı hedefliyoruz
  10. Akfen GYO, 1,39 Milyar TL’lik lojistik arsa alımı gerçekleştirdi

© Copyright 2025

DHA