Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Çeşme Ilıca Drive Thru, EMEA bölgesinde 2023 yılının 'Yeşil Mağazası' seçildi

Starbucks'ın İzmir'de yer alan Çeşme Ilıca Drive Thru mağazası, EMEA bölgesinde 'Yılın Yeşil Mağazası' seçildi. Diğer mağazalarına kıyasla yıllık yüzde 12 ile yüzde 15 elektrik tasarrufu sağlayan mağaza, yağmur suyu toplama sistemiyle su kullanımını yüzde 8 azaltıyor.

ABONE OL
İSTANBUL, (DHA) -

Türkiye'de 14 adet 'Yeşil Mağaza'sı bulunan Starbucks Türkiye, bugün sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda, ekolojik mağazalarına bir yenisini daha ekledi. Bundan sonra tüm mağazalarını 'Yeşil Mağaza' kriterleriyle açacağını açıkladı. İzmir'in Çeşme Ilıca bölgesinde bulunan ve dünyanın önde gelen franchise marka operatörlerinden biri olan Alshaya Group iş birliğiyle işletilen Drive Thru mağazası, misafirlerinin tercihlerine uygun bir dizi seçenek sunarak sürdürülebilir uygulamalar ve malzemelerle Starbucks'ın çevresel etkisini azaltmaya yardımcı olmayı hedefliyor.

Şirketten yapılan yazılı açıklamada şu ifadelere yer verildi:

"Çeşme Ilıca Drive Thru, Starbucks'ın global çapta Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) ile oluşturduğu ‘Yeşil Mağaza’ kriterlerine göre verimli kaynak kullanımı ile ön plana çıkıyor. Sürdürülebilirliği ve verimliliği amaçlayan çevre dostu 'Yeşil Mağaza', dış cephesindeki doğal taş kaplama ile olumsuz hava koşullarına dayanıklılıkla birlikte çevreye uyum sağlıyor. İç cephesinde kullanılan geri dönüştürülebilir çelikten yapılmış Corten kaplama, binanın uzun ömürlülüğünü artırırken, mininum bakım gerektiriyor. İnşaat sırasında kullanılan kör kalıp sistemleri, beton kullanımını azaltarak yapısal dayanaklılık sağlarken, neme ve topraktan çıkabilecek radon gazına karşı koruma sağlıyor. Güneş enerjisi panelleri, temiz enerji üretimine katkıda bulunarak karbon emisyonlarını ve işletme maliyetlerini azaltıyor. Bununla birlikte yağmur suyu hasadı ve yerel bitki örtüsünün büyümesini teşvik eden endemik peyzaj uygulamaları, suyun korunmasını sağlarken, ekolojik dengeyi koruyor. Dışarıdaki bir ünite ile birden fazla iç ünitenin kontrol edildiği klima yöntemi, VRF sistemlerinin uygulanması ile verimli ısıtma ve soğutma sağlanırken, hava perdeleri içerideki sıcaklık farklarını en aza indiriyor. Terrazzo zemin kaplaması, doğal taş agregaları kullanılarak sıfır karbon ayak izi sağlayan sürdürülebilir üretim süreçleriyle çevreye duyarlı mağaza tasarımını tamamlıyor. Tüm bu adımlar sonucunda, Çeşme Ilıca Drive Thru mağazası, yılda 12-15 kW enerji üretip, yüzde 12 ile yüzde 15 enerji tasarrufu elde ederken, yağmur suyu toplama sistemi ile mağazanın yüzde 8 su kullanımını kendi karşılayacak."

Starbucks Türkiye ve Azerbaycan Başkan Yardımcısı Figen Ilgaz, "İzmir'de yer alan Çeşme Ilıca Drive Thru mağazamızın, en yüksek puanı alarak, EMEA bölgesinde 'Yılın Yeşil Mağazası' seçilmesinden ötürü çok mutluyuz. Alshaya Starbucks olarak, çevresel sürdürülebilirlik ve sosyal sorumlulukları işimizin merkezine koyuyoruz. Türkiye'deki 15'inci Yeşil Mağazamız bu misyonun vücut bulmuş halidir. Misafirlerimize en sevdikleri kahvelerini yudumlarken çevreye ve topluma olan katkılarımızı da göstermeye çalışıyoruz. Toplumla iş birliği yaparak sürdürülebilir bir gelecek inşa etme taahhüdümüzü yinelemekteyiz ve Türkiye'de daha fazla Yeşil Mağaza açmayı planlıyoruz" dedi.

Starbucks'ın Sürdürülebilirlik Müdürü Michael Kobori ise “Çevresel taahhüdümüzü gerçekleştirmek için önemli bir strateji olan, dünya çapında 10 bin Yeşil Mağaza hedefimize doğru ilerlemek heyecan verici. Yeşil Mağazalarımız partnerlerimiz (çalışanlarımız) ve onların sürdürülebilirliğe inancı sayesinde mümkün oluyor. Hep birlikte, toplum ve dünyamız için sürdürülebilir bir gelecek inşa etmeye devam ediyoruz" diye konuştu.

Diğer Haberler

  1. Hepsiburada Premium Anne Çocuk Kulübü açıldı
  2. KoçZer, yeni nesil reklam ajansı Digital Panorama’yı bünyesine kattı
  3. Akcoat, Türkiye Kritik Hammaddeler Zirvesi 2024'e sponsor oldu
  4. Melissa Vargas, mücevher markasının yeni marka yüzü oldu
  5. Sokak hayvanları için Patifest etkinliği düzenlendi
  6. Vodafone Business, 10 bin işletmenin dijital yetkinliğini ölçecek
  7. Milli voleybolcu Hande Baladın Decoverse reklam filminde rol aldı
  8. Oscar ve Altın Palmiye ödüllü ‘Anatomy of a Fall’ 26 Nisan’da TV+ta
  9. MediaMarkt’ta 1 yılda 700’den fazla akıllı telefon kiralandı
  10. Akbatı Retro Lunapark 23 Nisan’da açıldı

© Copyright 2024

DHA