Son dakika şikayetvar haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan şikayetvar gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan şikayetvar haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 127 sikayetvar haberi bulunmuştur.
Şikayetvar: Yüzlerce tüketici sıcak havalarda yaşanan elektrik kesintileriyle ilgili çözüm arıyorTürkiye genelinde yaşanan sıcak havalar, elektrik kesintilerini de beraberinde getiriyor. Çözüm platformu Şikayetvar üzerinden elektrik kesintileriyle ilgili çözüm arayışında bulunan yüzlerce tüketici, saatler hatta bazen günler boyunca devam eden kesintilere karşı bir an önce önlem alınmasını istiyor.
Klima şikayetleri son bir ayda yüzde bin 173 arttıSon yılların en sıcak günlerini yaşadığımız şu dönemde, Türkiye’de klima şikayetleri de artışa geçti. Öyle ki 2024’te Mayıs ila Haziran ayları kıyaslandığında şikayetler son bir ayda yüzde bin 173 arttı. Sadece Haziran ayında klimayla ilgili 5 bin 607 şikayet geldi. 2023’ün ilk 6 ayı ile 2024’ün dönemi karşılaştırıldığında şikayetlerin yıllık artış oranıysa yüzde 477’ye ulaştı. Klimalarla ilgili en çok şikayet edilen konu enerji tüketimi olurken, yetkili servislerle ilgili konular ikinci sırada yer aldı.
Bayramda en çok şikayet edilen konular belli olduKurban Bayramı’nda tüketicilerin en çok şikayet ettiği konular açıklandı. Şikayetvar verilerine göre bu dönemde en çok şikayet edilen sektör, karayolu ulaşım firmaları oldu. Oteller ve tatil köyleri, havayolu ulaşım firmaları ve bilet siteleri en çok şikayet edilen diğer sektörler olarak öne çıktı. Bununla birlikte rezervasyon sorunları, tur ve bilet iptalleri, aynı koltuğun iki kişiye satılması ve odaların temiz olmaması da en çok şikayet edilen konular arasında yer aldı.
MHRS şikayetleri bir haftada yüzde 165 arttı: “Aylardır randevu alamıyoruz”Sağlık Bakanlığı’na bağlı hizmet veren MHRS’den randevulara ilişkin şikayetler arttı. Çözüm platformu Şikayetvar’a ulaşan şikayetlerin sayısı son bir haftada yüzde 165 arttı. Platformun paylaştığı verilere göre, Sağlık Bakanlığı şikayetleri de bir önceki haftaya göre yüzde 39 artış gösterdi.
Kripto parada şikayetler yüzde 22 arttı; mart ayı zirve yaptıÇözüm platformu Şikayetvar, 2024'ün ilk 4 ayı için kripto parayla ilgili gelen şikayetleri açıkladı. Platform tarafından yapılan açıklamaya göre,16 ayda şikayetlerin zirve yaptığı ay 3 bin 523 şikayet mart olurken geçen yıla oranla şikayetler yüzde 22 artış gösterdi. En çok ise sistem girişinde hata oluşması, hesabın sıfırlanması, kimlik doğrulamada karşılaşılan sorunlar, aracı kurumların komisyon ücretinin yüksekliği konularında şikayet alındı.
Şikayetvar açıkladı: Dolandırıcıların yeni yöntemi sosyal yardımÇözüm platformu Şikayetvar, 0850'li numaralar üzerinden yapılan dolandırıcılık vakalarıyla ilgili kullanıcıları uyardı. Farklı kurumların adını kullanan dolandırıcıların ‘sosyal yardım başvurusu’ bahanesiyle vatandaşların kişisel bilgilerini topladıklarını belirten platforma konuyla ilgili çok sayıda şikayet ulaştı. Konuyla ilgili Şikayetvar’a çözüm taleplerini ileten çok sayıda kullanıcı kişisel verilerinin çalındığından endişe ediyor.
Türkiye'de internet hızı, cayma bedeli ve bağlantı kopmalarına yönelik şikayetler yüzde 615 arttıÇözüm platformu Şikayetvar, internet servis sağlayıcılarıyla ilgili çözüm bekleyen konuları mercek altına aldı. Verilere göre bir önceki yıl ile kıyaslandığında şikayetler yüzde 615 arttı. Ocak, şikayetlerin zirve yaptığı ay olurken internet hızı, cayma bedelinin yüksekliği, bağlantı kopuşları ve taahhüt bitiminde yüzde 300'ü geçen zamlar kullanıcıların en çok şikayet ettiği konular olarak öne çıktı.
Bitexen’e A.C.E Awards’tan birincilik ödülüDijital varlık alım-satım platformu Bitexen, Şikayetvar platformu tarafından düzenlenen A.C.E Awards’ta, Kripto-Sanal Para Borsası Ölçek-A kategorisinde birinci olarak Diamond ödülüne layık görüldü.
Şikayetvar kusursuz müşteri deneyimi yaşatan 118 markayı ödüllendirdiMüşterimi memnuniyeti ölçen platform Şikayetvar tarafından bu yıl dokuzuncu kez düzenlenen A.C.E. Awards (Achievement in Customer Excellence) ödül töreni İstanbul’da bir otelde gerçekleştirildi. Gecede kusursuz müşteri deneyimini yaşatan 118 marka ödüllendirildi.
Şikayetvar kusursuz müşteri deneyimi yaşatan 118 markayı ödüllendirdiMüşterimi memnuniyeti ölçen platform Şikayetvar tarafından bu yıl dokuzuncu kez düzenlenen A.C.E. Awards (Achievement in Customer Excellence) ödül töreni İstanbul’da bir otelde gerçekleştirildi. Gecede kusursuz müşteri deneyimini yaşatan 118 marka ödüllendirildi.
Veliler özel okul zamlarına isyan etti: Böyle bir zam oranını hiç görmedik 2024-2025 öğretim yılı için özel okullarda erken kayıtlar başladı. Özel okullar maliyetleri gerekçe göstererek en az yüzde yüz zam talep ederken velilerse fahiş fiyatların uygulanmasından şikayetçi. Bu durum çözüm platformu Şikayetvar'a da yansıdı. Özel okul ile ilgili velilerin en çok şikayet ettiği konuların başında öğrenim ücretleri, sınav, kırtasiye, yemek ücretleri ve öğretmenlerin yetersizliği geliyor. Öte yandan geçtiğimiz günlerde gerçekleşen özel okul bursluluk sınavlarının şeffaflığı da platform üzerinden sorgulanan konular arasında yer aldı.
Türkiye’de 2023’te en çok şikayet edilen sektörler açıklandı; ilk sırada e-ticaret yer aldı Çözüm platformu Şikayetvar, 2023 yılı verilerini açıkladı. Aylık ortalama 28 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda bir yıl içerisinde 520 bini aşkın şikayet çözüme kavuştu. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına geldi. Verilere göre; zamlar, dolandırıcılık, ilaca ulaşamama ve vize almada yaşanan sorunlar gündemdeki yerini korudu.
Şikayetvar, ‘videolu şikayet’ ve mobil uygulamasını hizmete sundu Çözüm platformu Şikayetvar, iki yeni özelliğini duyurdu. Platform tarafından yapılan açıklamaya göre, tüketiciler artık çözüm bekledikleri konuları video kaydederek markalara hızlı ve etkili bir şekilde duyurabilecek. Öte yandan Şikayetvar, mobil uygulamasını da yayına aldığını da açıkladı.
Kombi şikayetleri Kasım ayında yüzde 195 arttıŞikayetvar, kombiyle ilgili en çok çözüm beklenen konuları derledi. Kombi tamiratında servislerin garanti şartlarını göz ardı etmesi en çok şikayet edilen konu olurken şikayetler, bir önceki aya göre Kasım ayında yüzde 195 artış gösterdi.
Kasım indirimlerinde e-ticaret sektörüne şikayetler arttıKasım indirimlerinin başlamasıyla birlikte e-ticaret sektörü en hareketli dönemini yaşıyor. Kasım indirimlerinde e-ticaret sektörüyle ilgili verilerini paylaşan Şikayetvar, 2023’nin ilk 10 ayında en çok şikayet edilen konuları derledi. Verilere göre sipariş edilen ürünün göründüğü gibi çıkmaması en çok çözüm bekleyen konu oldu. E-ticaret sektöründe şikayetlerin zirve yaptığı ay kasım olurken, şikayetler bir önceki ay ile karşılaştırıldığında yüzde 68 oranında artış gösterdi.
Borç krizi derinleşiyor: Varlık yönetimi şirketlerine yönelik şikayetler arttıÇözüm platformu Şikayetvar, bankalardan tahsili gecikmiş, sorunlu, takipte olan alacaklarını satın alan varlık yönetimi şirketlerini mercek altına aldı. Platform tarafından paylaşılan verilere göre bu şirketlerle ilgili şikayetler bir önceki yıl ile kıyaslandığında yüzde 114 arttı. Nisan, şikayetlerin zirve yaptığı ay olurken en çok şikayet edilen konular; fahiş kar talebi, çalışanların saygısız tutumları, uzlaşmadan uzak davranışlar olarak sıralandı.
Borsada yatırımcı şikayetlerinde yüzde 775’lik dev artış Son günlerde Türkiye’de oldukça rağbet gören yatırım araçlarından biri olan borsada yaşanan sert hareketlilik devam ederken halka arzlardan gelen kâr payı, yatırımcıların dikkatini çekmeye devam ediyor. Yatırımcıların borsaya olan bu ilgisi Şikayetvar verilerine de yansıdı. Öyle ki borsa aracı yatırım şirketleriyle ilgili şikayetler geçen yıla oranla yüzde 775 artış gösterdi. Şikayetlerin zirve yaptığı ay ise bin 553 şikayet sayısıyla Ağustos oldu.
Hayati öneme sahip ilaçlara erişimde şikayetler yüzde 113 arttıBirçok hasta ve hasta yakını, tedavide kritik öneme sahip ilaçların tedarik edilememesi sorununu, çözüm platformu Şikayetvar üzerinden dile getirdi. İlaç üretici firmalara yönelik şikayetler, platformda geçen yıla oranla yüzde 113 arttı.
Little Caesars Türkiye CEO'su Arıduru: 'Gel-Al' serviste yüzde 40 indirim ile oyunu değiştiriyoruzÇelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO'su Banu Arıduru, markanın Türkiye hikayesini yeniden yazmayı hedeflediklerini söyleyerek yeni kampanyayı duyurdu. Fiyat avantajlı Gel-Al servisinin yükseliş sinyalleri verdiğini ve stratejik planlarını bu yönde yenilediklerini söyleyen Arıduru, "Müşterinin siparişini şubeden alması büyük bir maliyet avantajı getiriyor ve biz bu avantajın neredeyse tamamını müşterilerimize yansıtıyoruz. Eve sipariş pizzada da en lezzetli pizzayı, hızlı ve en uygun fiyata sunabileceğimiz bir fiyat yapısı belirledik ama Gel-Al'da hiç yapılmayanı yaparak yüzde 40 avantaj fırsatı yarattık. Müşterilerimizin haftanın her günü, günün her saati her üründe yararlanabileceği sürdürülebilir bir kampanya ile hem en iyi pizzayı en hızlı şekilde yemesini sağlayacak hem de bütçesine destek olacağız" dedi.
Little Caesars Türkiye CEO'su Arıduru: 'Gel-Al' serviste yüzde 40 indirim ile oyunu değiştiriyoruzÇelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye CEO'su Banu Arıduru, markanın Türkiye hikayesini yeniden yazmayı hedeflediklerini söyleyerek yeni kampanyayı duyurdu. Fiyat avantajlı Gel-Al servisinin yükseliş sinyalleri verdiğini ve stratejik planlarını bu yönde yenilediklerini söyleyen Arıduru, "Müşterinin siparişini şubeden alması büyük bir maliyet avantajı getiriyor ve biz bu avantajın neredeyse tamamını müşterilerimize yansıtıyoruz. Eve sipariş pizzada da en lezzetli pizzayı, hızlı ve en uygun fiyata sunabileceğimiz bir fiyat yapısı belirledik ama Gel-Al'da hiç yapılmayanı yaparak yüzde 40 avantaj fırsatı yarattık, oyunu değiştiriyoruz. Müşterilerimizin haftanın her günü, günün her saati her üründe yararlanabileceği sürdürülebilir bir kampanya ile hem en iyi pizzayı en hızlı şekilde yemesini sağlayacak hem de bütçesine destek olacağız" dedi.
Şikayetvar: Yaz döneminde klima şikayetleri yüzde 363 arttıÇözüm platformu Şikayetvar, klima sektörüyle ilgili verilerini paylaştı. Buna göre, yaz döneminde klimalarla ilgili şikayetler yüzde 363 artarken, tüketicilerin en çok yakındığı konu enerji tüketimi oldu. Temmuz ayının da 4 bin 66 şikâyet sayısıyla şikayetlerin zirve yaptığı ay olduğu ortaya çıktı.
2023'ün en ilginç şikayetleri: "Çekirdek paketinin içinden yılan kafası çıktı", "Fön makinesi yerine kalas göndermişler"Çözüm platformu Şikayetvar, 2023'ün ilk yarısında kendilerine iletilen şikayetleri derleyip hazırladığı raporun detaylarını paylaştı. Buna göre, 6 ayda gelen 247 bin 946 şikayetten öne çıkanlar şöyle: "Bilinen bir zincir mağazadan tuzlu çekirdek aldım. İçinden yılan kafası çıktı ve yedik afiyetle birazını. Yazıklar olsun." "1 adet fön makinesi sipariş verdim ve gelen kargoyu ben olmadığım için arkadaş teslim aldı ve gelen kargodan fön makinesi yerine kalas odun çıktı." "Hamam böcekleri ölsün ve benim rüyama girmesin lütfen. Çok şikayetçiyim bu durumdan ama elimden bir şey gelmiyor. Kim bu hamam böcekleri ve dev saman balyalarını hazırlayıp rüyama gönderiyorsa Allah onun belasını versin.”
Şikayetvar ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.