Son dakika tüketici hakları haberleri ile ilgili DHA'ya eklenen tüm haberler bu sayfada yer almaktadır. Geçmişte yaşanan tüketici hakları gelişmeleri, bugün yaşanan en flaş gelişmeler ve çok daha fazlası sürekli güncel olan tüketici hakları haber sayfamızda...
haber başlıkları altta listelenmiştir. Son dakika haberleri de dahil olmak üzere şu ana kadar eklenen toplam 192 tuketici haklari haberi bulunmuştur.
Bakan Bolat: 2,5 yılda tüketiciyi korumaya yönelik 6,8 milyar lira ceza uygulandıTicaret Bakanı Ömer Bolat, satıcıların tüketicilere yönelik haksız uygulamalara girmemeleri için gerekli tedbirleri aldıklarını belirterek, "Son 2,5 yılda sadece tüketici korunmasına yönelik, piyasa gözetimine yönelik aldığımız tedbirlerin denetlenmesi sırasında, toplam 6,8 milyar lira idari para cezası uygulandı” dedi.
Gece hesabından 60 bin TL kredi çekildi, banka kusurlu bulunduKonya'da yaşayan 46 yaşındaki Mustafa S., hesabından 60 bin lira kredi çekilip, 40 bin lira da faal olmayan bir şirkete havale yapıldığını fark etti. Mustafa S. işlemin saat 03.00 sıralarında gerçekleştiğini belirterek, bankanın yeteri kadar güvenlik önlemi almadığı gerekçesiyle Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu. Mahkeme Mustafa S.'yi haklı, bankayı kusurlu buldu. Paranın Mustafa S.'ye iadesine karar verildi. Mustafa S.'nin avukatı Burak Temizer, kararın örnek olduğunu belirterek "Bankalar, en yüksek seviyede tedbirleri almakla yükümlüdür. Banka karara itiraz etse de mahkeme bunu reddetti. Bankadan parayı icra takibi başlatarak aldık" dedi.
Kredi çekip sıfır aldığı servis minibüsü arıza verdi; 24 kez servise götürdüİstanbul ’da bir fabrikada personel taşımacılığı yapan Doğan Daniş’in 10 Ocak 2024’te kredi çekerek sıfır aldığı minibüs, motor arızası nedeniyle geçen sürede 24 kez götürüldüğü serviste onarılamadı. Daniş, “Aldıktan 1 sene sonra her gün arıza verdi. Tam 24 kez servise götürdüm. Aracın motor ışığı yanıyor, çekişten düşüyor. Aracımın değiştirilmesini talep ediyorum. Garantisi vardı ve bu ay bitiyor” dedi.
Tüketici hakem heyetleri yeniden yapılandırılıyorTicaret Bakanlığı, tüketici hakem heyetlerinin; karar sürelerini kısaltan, hizmet kalitesini artıran ve vatandaşın hak arama yollarını güçlendiren bir yapıya kavuşturulması amacıyla yeniden yapılandırıldığını duyurdu.
E-ticaret platformlarında 'gizemli kutu' satışlarına durdurmaTicaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret platformlarında son dönemde artan 'gizemli kutu' satışlarını mercek altına aldı. Reklam Kurulu tarafından 9 ayrı reklam veren hakkında durdurma cezası uygulandı, ilgili e-ticaret platformları uyarıldı.
Ticaret Bakanlığından, kasım ayı indirimlerine takipTicaret Bakanlığı, tüketicilerin alışveriş tercihlerini yüksek ölçüde etkileyen ve kasım ayında artan indirimli satış reklamlarının, Reklam Kurulu tarafından yakından takip edildiğini duyurdu.
Üniversiteliye 'eğitim seti' tuzağıTüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü, yüzlerce üniversite öğrencisinin dijital eğitim seti mağduru olduğunu belirterek, "Öğrenciler cayma hakkını kullanmak için satıcıyı aradıklarında, 'Talebinizi aldık, iptal edeceğiz' deniliyor, ancak süre geçtiği için sonradan iptal işlemi yapılamıyor" dedi.
İyi niyetle imzaladı, 22 bin lira borç çıkarıldıAntalya'da bir güzellik merkezinin önünde broşür dağıtan çalışanların 'Prim alıyoruz, destek olun' diye ikna ettiği Tülay Sıla Şenses (20), merkeze girip, farkında olmadan sözleşmelere imza attığını öne sürdü. Durumu fark ettiğinde sözleşmeyi iptal etmek istediğini belirten Şenses, "Sadece destek olmak için çıktım, hiç almadığım bir hizmet yüzünden 22 bin lira borçlu gösterildim" dedi.
Sıfır aldığı otomobil, sürekli arıza nedeniyle servisten çıkamadıAntalya'da, elektrik elektronik teknikeri Tuncay Toklu (40), 2021 yılında sıfır aldığı otomobili sürekli arıza yaptığı için yaklaşık 30 kez servise gitmek zorunda kaldı. Motor ve yazılım dahil birçok parçası değişmesine rağmen sorun çözülmeyen araç için markaya dava açan Toklu, "Bu aracı büyük hayallerle aldım ama hayatımı kabusa çevirdi. Şimdi başka araç almak zorunda kaldım" dedi.
'Plastik poşet uygulamasının amacı yanlış anlaşıldı'Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, plastik poşet uygulamasının amacının yanlış anlaşıldığını belirterek, “Plastiği azaltmak yerine, mesele sadece paraya indirgenmiş durumda. Tacirler de fırsatçılığa yöneldi. Tüketiciyi bez çanta almaya zorlamak yasal değil" dedi.
'Tavan fiyatın üzerinde okul servis ücreti talep edilemez'Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü, okul servis ücretlerinin büyükşehirlerde Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından belirlendiğini belirterek, "Tavan fiyatların üzerinde herhangi bir ücret talep edilemez. Tüketici, servis firmasına yazılı ihtar göndererek fazla alınan paranın iadesini talep edebilir" dedi.
Sadece taksitle vade farkıyla satış yapan mağaza hakkında işlem başlatıldıBolu’da, bir teknoloji mağazasında cep telefonlarının peşin fiyata satılmayıp, yalnızca senetli, vade farkı koyularak taksitle satış yapılmasına tepki gösteren Mahmut Alan, Ticaret İl Müdürlüğü’ne şikayette bulundu. Ekipler, şikayetin ardından söz konusu mağazada denetim yapıp Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında işlem başlattı.
Sadece taksitle vade farkıyla satış yapan mağaza hakkında işlem başlatıldıBolu’da, bir teknoloji mağazasında cep telefonlarının peşin fiyata satılmayıp, yalnızca senetli, vade farkı koyularak taksitle satış yapılmasına tepki gösteren Mahmut Alan, Ticaret İl Müdürlüğü’ne şikayette bulundu. Ekipler, şikayetin ardından söz konusu mağazada denetim yapıp Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında işlem başlattı.
Sadece taksitle vade farkıyla satış yapan mağaza hakkında işlem başlatıldıBolu’da, bir teknoloji mağazasında cep telefonlarının peşin fiyata satılmayıp, yalnızca senetli, vade farkı koyularak taksitle satış yapılmasına tepki gösteren Mahmut Alan, Ticaret İl Müdürlüğü’ne şikayette bulundu. Ekipler, şikayetin ardından söz konusu mağazada denetim yapıp Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun kapsamında işlem başlattı.
Bakan Tekin, Sri Lanka’daMilli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Türkiye–Sri Lanka Ekonomik ve Teknik İş Birliği Ortak Komitesi 3’üncü Dönem Toplantısı’na katıldı.
Trendyol, AB Tüketici Koruma Taahhüdü’ne imza attıTrendyol, Avrupa Birliği’nin (AB) ürün güvenliği ve online alışverişte tüketici haklarını güçlendirmeye yönelik prensiplerden oluşan Tüketici Koruma Taahhüdü’ne imza attığını duyurdu. Şirket tarafından yapılan açıklamaya göre Trendyol, AB Tüketici Koruma Taahhüdü imzalayan ilk Türk e-ticaret platformu oldu.
Tüketicilerin taraf olduğu sözleşme denetimlerinde 71,1 milyon TL cezaTicaret Bakanı Ömer Bolat, tüketicilerin taraf olduğu sözleşmelere ilişkin yapılan denetimlerde; 2024 yılında 3,7 milyar TL'nin üzerinde, 2025 yılında da yaklaşık 71,1 milyon TL idari para cezası uygulandığını açıkladı.
İstanbul'da yılbaşı önlemleriİstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), vatandaşların sorunsuz bir yılbaşı geçirmesi için çeşitli önlemler aldı. Konuyla ilgili İBB'den yapılan açıklamada yılbaşında İstanbul'da metroların 24 saat hizmet vereceği, toplu taşımanın ise yılın ilk gününde ücretsiz olacağı açıklandı.
Kasım indirimleri bakanlık takibindeTicaret Bakanlığı, kasım ayında başlatılan indirim kampanyalarını takibe aldı. Reklam Kurulu'nun 12 Kasım'da gerçekleştirdiği toplantıda incelemesi tamamlanan 14 dosya karara bağlanarak, 12 dosya hakkında idari yaptırım uygulanması kararlaştırıldı.
Tüketici Hakları ile ilgili olan tüm haber başlıklarını şu an bulunduğunuz sayfa üzerinden takip edebilirsiniz. Haberlerin detaylarını okumak isterseniz haber başlıklarına tıklayabilir, daha eski gelişmeleri görmek isterseniz ise sayfanın altında yer alan sayfa numaralarına tıklayabilirsiniz.