3 yıl okulun tek öğrencisiydi; nakil sonrası 32 arkadaşıyla karne heyecanı yaşadı
Van'ın Gürpınar ilçesine bağlı Yaşlıdal mezrasındaki ilkokulun 3 yıl boyunca tek öğrencisi olan Hasret Aydın (10), naklinin yapıldığı İpekyolu ilçesindeki Vali Ali Cevdet Bey İlkokulu'nda ilk kez sınıf arkadaşlarıyla birlikte karne sevinci yaşadı. Daha önce yalnız eğitim gördüğünü belirten Hasret, "Tek başımaydım, şimdi 32 arkadaşım var. İlk kez karnemi arkadaşlarımla birlikte aldım" dedi.Gürpınar ilçesine yaklaşık 70 kilometre uzaklıktaki Dağseven Mahallesi'nin Yaşlıdal mezrasında bulunan 2 derslikli ilkokulda, öğrenci sayısının yıllar içinde azalmasıyla Hasret Aydın okulun tek öğrencisi olarak kaldı. 2022 yılında birinci sınıfa başlayan Hasret, ilkokul üçüncü sınıfın sonuna kadar eğitimini tek başına sürdürdü. Bu süreçte ücretli öğretmen Şahin Aydın tarafından eğitim verilen Hasret, yaşıtlarından uzak bir eğitim hayatı geçirdi.