Trabzon'da kokarca zararlısına karşı samuray arıları doğaya salındı
Trabzon'da başta fındık olmak üzere tarım ürünlerine zarar veren kahverengi kokarca zararlısıyla mücadele kapsamında samuray arıları (Trissolcus japonicus), doğaya salındı. Samuray arılarının temmuz ayına 140 bine ulaşması bekleniyor.Karadeniz’de fındık bahçelerinde yapraklarını yiyip suyunu emdiği bitkilerin kökünü kurutan 'kahverengi kokarca' adlı böcek türü için başlatılan biyolojik mücadelede, laboratuvar ortamında çoğaltılan samuray arılarının bahçelere salınımı sürüyor. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından Akyazı Mahallesi'nde düzenlenen programda; temmuz ayına kadar sayıları 140 bine ulaşacak olan samuray arısı doğaya bırakıldı. Programa; İl Tarım ve Orman Müdürü İsa Kaplan, Vali Yardımcısı Ali Yılmaz, kurum amirleri ve üreticiler katıldı.