Gündem
Politika
Spor
Dünya
Ekonomi
Kurumsal
English
You are already subscribed to notifications.

Bakan Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nyamtaishir ile görüştü

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile bir araya geldi.

ABONE OL
ANKARA, (DHA)-

Bakan Ömer Bolat, sanal medya hesabından yaptığı açıklamada, Ankara'da, Moğolistan Başbakan Yardımcısı Nomtoibayar Nyamtaishir ile verimli bir görüşme gerçekleştirdiklerini belirterek, "Görüşmemizde; ticaret, yatırımlar, müteahhitlik, serbest bölgeler, madencilik, tarım ve hayvancılık, sivil havacılık, sağlık, turizm ve lojistik başta olmak üzere iş birliği alanlarımızı ele aldık. Türkiye ile Moğolistan arasında son dönemde karşılıklı üst düzey ziyaretlerle ivme kazanan ilişkilerimizin, stratejik ortaklık vizyonu doğrultusunda her alanda daha da güçlenmesinden memnuniyet duyuyoruz. Köklü tarihi ve kültürel bağlarımızın sağladığı güçlü zemin üzerinde, ekonomik ve ticari iş birliğimizi somut projelerle daha ileri taşımaya yönelik ortak irademizi teyit ettik. Köklü tarihi ve kültürel bağlara sahip olduğumuz Moğolistan ile 2025 yılında 104,7 milyon dolar seviyesinde gerçekleşen ticaret hacmimizi, yakın dönemde 500 milyon dolara çıkarma hedefimizi bir kez daha vurguladık" dedi.

'STRATEJİK ORTAKLIĞIMIZI DAHA İLERİ SEVİYELERE TAŞIMAYA KARARLIYIZ'

Bakan Bolat ayrıca, "Türk firmalarının Moğolistan'daki yatırımlarını ve müteahhitlik projelerini artırmayı; özellikle 'Yeni Karakurum Şehri' başta olmak üzere stratejik altyapı projelerinde daha güçlü iş birlikleri geliştirmeyi arzu ediyoruz. Ayrıca, ülkelerimiz arasında tesis edilen stratejik ortaklığın; ticaretten yatırımlara, ulaştırmadan sanayiye kadar geniş bir yelpazede yeni fırsatlar ortaya çıkaracağına ve halklarımız arasındaki dostluk bağlarını daha da pekiştireceğine inanıyoruz. Türkiye olarak, Moğolistan ile stratejik ortaklığımızı kazan-kazan anlayışı ve kardeşlik hukuku temelinde daha ileri seviyelere taşımaya kararlıyız. Sayın Başbakan Yardımcısına nazik ziyaretleri ve yapıcı katkıları için teşekkür ediyor, temaslarının ülkelerimiz arasındaki dostane ilişkilere hayırlı sonuçlar getirmesini diliyorum" ifadelerini kullandı.



Diğer Haberler

  1. Bakan Uraloğlu: Türk sahipli 11 gemi Hürmüz Boğazı'nı güvenli şekilde geçti
  2. Devlet Bahçeli: Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz
  3. Dışişlerinden, Katar’da meydana gelen patlamaya ilişkin taziye mesajı
  4. Bakan Güler, Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki'yi Esenboğa Havalimanı'nda karşıladı
  5. Bakan Gürlek: Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü, isteğe bağlı atama kararnamesi çalışmaları tamamlanmıştır
  6. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Irak Başbakanı Zeydi ile telefonda görüştü
  7. Polonya Cumhurbaşkanı Karol Nawrocki 23-24 Haziran'da Türkiye'de
  8. Dışişlerinden, Karadeniz’de sahibi Türk olan kuru yük gemisine yapılan saldırıya ilişkin açıklama
  9. Bakan Fidan, Katarlı mevkidaşı Al Sani ile telefonda görüştü
  10. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan ile telefonda görüştü

© Copyright 2026

DHA